Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Katterevansj

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-10, 18:43   #61
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Katterevansj

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det var nettopp det som ble sagt, ja.

Og det er der det blir virent å ta diskusjonen helt på alvor.

Nei, det var ikke det som ble sagt. Og da blir det litt vrient å diskutere på en ordentlig måte.

Gammel 08-11-10, 21:34   #62
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

For meg som overhodet ikke liker katter kommer de i samme kategori som måker, skjærer, rotter og mus. Plagsomme dyr jeg ikke liker og som jeg hvertfall ikke liker når de invaderer meg og mitt, ved å ødelegge ting skjite og tisse rundtom, lage reder og hva har du, plukke istykker søpleposer og spre søppel, osv. Slike plagedyr som er ville er det vanlig å gjøre noe med for å hindre at de ødelegger ting. Dyr som dette som bor hjemme hos folk forutsetter jeg at de selv holder under kontroll - hvis ikke får eieren finne seg i at jeg selv finner en måte å løse problemet på. Når det er sagt er jeg ikke spesielt aggressiv av meg så så veldig slemt blir det ikke. Men noe hadde jeg foretatt meg.

Greit nok. Jeg synes faktisk det er helt greit at noen spruter på katten min. (Også burmeser, også intolerant overfor kulde og stort sett innendørs om vinteren). Jeg synes det er greit at de klager til meg og forventer at jeg gjør noe hvis det er et problem. Men uansett type dyr man møter, uansett hvor stygge man synes de er og hvor lite man liker dem, må man behandle dem slik at de ikke plages eller lider på noen måte. Og som voksne mennesker må man kunne bruke hodet, dyr har en toleranse for kulde, varme etc som ikke er så forskjellig fra vår egen. Hvis man ikke kan eller skal drepe dyret, skal man heller ikke skade det. Man trenger ikke være veldig smart for å skjønne at en vannsprut i plussgrader er helt greit, mens ei vaskebøtte med vann i flere minusgrader er langt over grensa. Å legge ut pepper, sitron eller katt-vekk er helt greit, mens rottegift er langt over grensa.

Gammel 08-11-10, 22:12   #63
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Nei, det var ikke det som ble sagt. Og da blir det litt vrient å diskutere på en ordentlig måte.

Ok. Da får du ta til etterretning at det var sånn det ble oppfattet. Så skal jeg ta til etterretning at jeg var litt rask i avtrekkeren til å konkludere nå som jeg har bladd tilbake og sett at det ikke var bokstavelig det der du sa - men det var ganske nære.

Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 22:38   #64
safran
frakoblet

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal jeg ta til etteretning at du ikke leste innlegget mitt skikkelig? Håkkei.

Gammel 08-11-10, 22:59   #65
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Aah! Lenge sidan forrige kattetråd no.

Det er mykje ein kan sei om både kattar og katteeigarar, men kattar held iallefall muse- og rottebestanden nede, og det er jammen verdt litt ubehag det altså! Eg vil så mykje heller ha litt katteskit i hagen, enn mus i veggen.

Gammel 09-11-10, 07:33   #66
Slettet bruker
Passiv

Standard

Skal jeg ta til etteretning at du ikke leste innlegget mitt skikkelig? Håkkei.

Det du skrev kunne også oppfattes slik det ble oppfattet.

Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 17:18   #67
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Ja, hvis man ikke leser det skikkelig.

Gammel 09-11-10, 18:40   #68
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Diskuteres det nå om "rendyrket egoisme" og "den aller verste egoistiske handlingen" er å forstå som omtrent det samme?

Gammel 09-11-10, 20:12   #69
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Diskuteres det nå om "rendyrket egoisme" og "den aller verste egoistiske handlingen" er å forstå som omtrent det samme?

Gammel 09-11-10, 20:14   #70
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Jeg for min del diskuterer om "ofte rendyrket egoisme og ansvarsfraskrivelse" er det samme som "den aller verste egoistiske handlingen". Og om den som skriver noe en annen ikke leser skikkelig skal ta til etteretning at det kan misforstås om det ikke leses skikkelig.

Gammel 09-11-10, 20:25   #71
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

( )

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 20:33   #72
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg for min del diskuterer om "ofte rendyrket egoisme og ansvarsfraskrivelse" er det samme som "den aller verste egoistiske handlingen". Og om den som skriver noe en annen ikke leser skikkelig skal ta til etteretning at det kan misforstås om det ikke leses skikkelig.

Rendyrket egoisme og ansvarsfraskrivelse er ekstremt. Og kattehold er noe langt, langt unna.

Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 20:37   #73
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes Katta sa det bra. Det er klart lov å prøve å fjerne dyr som man ikke vil ha på eiendommen, men å bedrive dyreplaging er ikke OK. Jeg har selv "skutt" på kaninene mine med vannpistol når de gnagde på ting - men de er inne. Jeg ville ikke ha gjort et dyr som var ute dyvått når det var kaldt.

(Det som jeg finner fasinerende er at jeg oppfatter FP som et veldig anti-pels forum, men det har moderert seg litt og samtidig kommer det slike tråder som dette hvor folk virkelig misliker katter. Det er selvfølgelig greit både å mislike katter og like pels, og det er neppe de samme folkene som deltar. Men det blir litt paradoksale tråder ut av det. Lurer på om det er flest hundefolk eller kattefolk på forumet forresten? )

Gammel 09-11-10, 20:39   #74
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg synes det er så rart at det så ofte blir framstilt som at katter er kjæledyr, og at det er funksjonen de har. Jeg har katt for å holdt mus, rotter, fugler og insekter ute av huset mitt. Katten er et nyttedyr. Det blir vanskelig å diskutere kattehold på et fornuftig vis med noen som bare ser katter som et kjæledyr. Vi bor i tettbygd strøk nært byen, og det er nok mye skjødesløs omgang med matavfall blant beboere som gjør som de vil på egen eiedom som gjør at det er så mye skadedyr rundt her, men det er det altså.

Gammel 09-11-10, 20:42   #75
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg aner enda en poll: Har du katt som kjæledyr eller nyttedyr? (Jeg tror jeg aldri har hørt om noen som anskaffer seg katt som nyttedyr i våre dager. Jeg tenker at når folk skaffer seg (ute)katt så er det fordi de vil ha et sjarmerende pelsdott som krever minst mulig. :tabloid: )

Gammel 09-11-10, 20:45   #76
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tror veldig mange tenker som deg, Veronal. Men det er da altså ikke realiteten for alle.

Gammel 09-11-10, 20:47   #77
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:blåser på såre poter:

Gammel 09-11-10, 20:47   #78
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Standard

Er det mine poter du blåser på?

Gammel 09-11-10, 20:48   #79
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Gammel 09-11-10, 20:56   #80
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg aner enda en poll: Har du katt som kjæledyr eller nyttedyr? (Jeg tror jeg aldri har hørt om noen som anskaffer seg katt som nyttedyr i våre dager. Jeg tenker at når folk skaffer seg (ute)katt så er det fordi de vil ha et sjarmerende pelsdott som krever minst mulig. :tabloid: )

Jeg har definitivt katter som nyttedyr og jeg kjenner mange andre som har det også.
Jeg tenker at når folk skaffer seg katter som får lov å være ute, så er det folk som ønsker at katten skal ha et fullverdig og godt liv. (Hvis ikke de kommer ut for en eller annen idiot som hiver vann på dem i tyve minusgrader, da.)
Hvis du tror at en katt som får lov å være ute krever mindre enn en innekatt, så er du nok litt på villspor.

Jeg likte forøvrig sammenlikningen med pelsdyr av him litt lenger oppi her.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:02.