|
|||||||
| Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?Strengt skal man holde høyre felt i utgangspunktet hvis ikke trafikkmengden tilsier noe annet, og at feltene til høyre da er forbikjøringsfelt. Holder man høyre felt over distanse uten at det er nødvendig kan man bøtelegges.
|
|
|
#2 |
|
Textrovert
|
Sv: Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?
Hæ? Skjønte ikke. Skulle det være en "venstre" et eller annet sted her?
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Jupp. Det eneste man oppnår med å tvinge resten av trafikken bak til å kjøre i sitt eget tempo er masse irritasjon, farlige forbikjøringer, farlige situasjoner fordi de bak blir liggende tett opptil osv. Det var de kjempestreng på, når jeg tok lappen. Ikke ligg i venstre om de bak vil forbi.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ja... venstre blir forbikjøringsfelt.
|
|
|
#5 |
|
saftig
|
Du kan få bot for å hindre trafikken, så du bør nok pelle deg inn til høyre hvis det er ledig.
De to markerte skal vel være venstre?
|
|
|
#6 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, nå tror jeg dere misforstår litt hva jeg skrev, jeg ligger ikke i venstre felt om høyre har effektiv fremdrift, altså. Men jeg mener jeg skal få lov å kjøre forbi jeg og, selv om jeg ikke ønsker å kjøre for fort. g da kjører jeg forbi de jeg skal forbi i fartsgrensen (eller noen få km over, tom), uten skrupler for de som ligger bak. år jeg er kommet forbi nlegger jeg meg inn i høyre igjen. Jeg ligger ikke i venste felt for moro skyld for å irritere, altså.
|
|
|
#7 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?Jeg ligger i høyrefeltet, så lenge farten der er grei, det vil si bitte litt over fartsgrensen. Dersom det går langsomt, så kjører jeg forbi i venstrefeltet, men prøver å komme inn i igjen i høyrefeltet så raskt som mulig, jeg misliker sterkt å ha bilister som presser bak meg, og vil heller legge til rette for at de kommer seg videre og ikke plager meg lenger. Dersom det er veldig mye trafikk foretrekker jeg å ligge i høyrefeltet og ikke bekymre meg for å komme inn i nye felt stadig vekk. :bedagelig: |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?Hvis trafikken glir greit ligger jeg i høyre, og kjører bare i venstre hvis jeg skal forbi den foran. Går det sakte kommer det an på hvor langt jeg skal. Skal jeg av etter en eller to avkjøringer ligger jeg i høyre, skal jeg langt ligger jeg i venstre. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Forelska
|
Sv: Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?Er alt-etter-situasjonen-køyrar i høve til høgre/venstre fil. Høgre fil om det er lite bil på vegen eller det er så mykje bil at det ikkje speler noko rolle kva fil eg ligg i - venstre om det får meg fortare fram enn i høgre.
|
|
|
|
#11 |
|
Forelska
|
Sv: Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?...og om eg ligg 10% over, på speedometeret, i venstre felt og køen der flyt raskare enn høgre felt og det kjem ein Audi/BMW/kvasomhelst og blinkar med lysa ein halvmeter bak meg i von om at eg skal flytta meg så vedkomande kan susa fram og gjenta rutina på neste bil: Ikkje f[piip] om eg knøvlar meg innimellom i høgre felt...då får dei berre ligga der og blinka til dei ikkje gidd meir.
|
|
|
|
#12 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?Jeg er også blant dem som bruker begge felt. Hvis folk vil inn foran meg slipper jeg dem gjerne inn - så lenge de blinker. Gidder de ikke det, er jeg ikke fullt så fleksibel.
|
|
|
#14 |
|
Med nebb og klør
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
![]() ![]() |
Sv: Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?Jeg var en notorisk venstrekjører/skifte-fil-til-den-som-ser-ut-til-å-gå-fortest, men etter at Lille Ørn kom til verden og ble plassert i baksetet på høyre side av bilen, foretrekker jeg å kjøre på høyre side. Innbiller meg at han er tryggere da. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?Jeg er nok en venstrekjører ja. Og ingen sinke.
|
![]() |
|
|