Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Liker du banan?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Liker du banan?
Jeg eeeelsker banan! Nomnomnom! 54 25,47%
Banan er sunt og greit nok. Jeg spiser det. 133 62,74%
Æsj. Æsjæsjæsj. Æsjæsjæsjæsjæsj. 14 6,60%
Eple! 11 5,19%
Deltakere: 212. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-10, 22:30   #61
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Liker du banan?

Joda, men ikke brune! Helst akkurat modnet, men ikke grønne.
Liker dem harde, ikke myke...

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 22:45   #62
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er banan så veldig sunt da?

Jeg misliker ikke banan, men jeg spiser det ikke og det gir meg ikke noe spesielt, men det er ikke direkte ekkelt. Så jeg fant ikke noe som passet.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 22:46   #63
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Stemte ikke - synes ikke banan er æsj, men spiser det ikke så ofte heller.

En sjelden gang (annet hvert år eller noe) kan jeg til nød smake en bit banan, men da bør den være type overmoden og søt. Synes det er greit i kaker, ikke som i banankake - men som lag i bløtkake feks, synes også det er greit i fruktsalat - men der stopper det tror jeg.

Gammel 19-11-10, 22:46   #64
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Interesting. Funker det?

Modne bananer er jo veldig søte, så ja, det funker som sukkererstatning i mange tilfeller. Kanskje ikke i eggedosis...

Det er jo ikke uten grunn at mange bruker banan i smoothies. Konsistens og sødme.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 23:18   #65
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Elsker, spesielt med kakako og peanøttsmør

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 23:26   #66
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Gulebøy.

Mener det var noe mer fancy. Golden... noe?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 23:28   #67
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lord. Nå klikket jeg meg rett inn på en side som het "goldenbanana". Ikke gjør det samme....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 23:38   #68
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

av Joika.

Banankake etter oppskrift herfra er for øvrig den tyngste og mest mislykka kaka jeg noen gang har bakt (bortsett fra den gangen jeg bakte boller uten gjær, da. )

Gammel 20-11-10, 02:58   #69
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, det er en av mine favoritter.
Men den må være gulgrønn og fast, uten NOEN brune prikker på.

Jupp. bløte bananer er yuk. Men det blir godt bananbrød av det, da.

Gammel 20-11-10, 07:30   #70
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

av Joika.

Banankake etter oppskrift herfra er for øvrig den tyngste og mest mislykka kaka jeg noen gang har bakt (bortsett fra den gangen jeg bakte boller uten gjær, da. )

Den jeg la inn her? For den pleier å bli luftig og god.

Gammel 20-11-10, 08:32   #71
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Banan er godt i nesten hva som helst- unntatt i sin originale form.

"Ren" banan lukter og smaker oppkast.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 09:23   #72
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Banan er godt, og jeg er ikke kresen så lenge den ikke er helt grønn eller helt brun.

:enkel pike fra landet:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 09:26   #73
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Banankake etter oppskrift herfra er for øvrig den tyngste og mest mislykka kaka jeg noen gang har bakt

Men der har du jo definisjonen på banankake! Den er vellykka når den er tung og mislykka og smaker høgg.

Gammel 20-11-10, 09:47   #74
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Elsker, spesielt med kakako og peanøttsmør

Moden banan med smuuuth peanøttsmør (i syndige mengder) er noe av det beste jeg vet. :sikle:

Jeg liker best bananen når den er moden og myk, og leter alltid etter de guleste bananene når jeg skal handle.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 12:13   #75
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Banan smaker i og for seg greit. Men, konsistensen.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 19:58   #76
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Moden banan med smuuuth peanøttsmør (i syndige mengder) er noe av det beste jeg vet. :sikle:

Jeg liker best bananen når den er moden og myk, og leter alltid etter de guleste bananene når jeg skal handle.

Spiser du banan med peanøttsmør på? :ivrig:
Mannen mener det er det ekleste i verden, og at det umulig kan finnes noen andre enn meg som kan spise noe sånt

Gammel 20-11-10, 20:01   #77
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker banan, men ikke brun og myk.

Og for å følge opp spinoffen - pasjonsfruktjus er ikke godt på vei opp.

Gammel 21-11-10, 01:43   #78
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Mannen mener det er det ekleste i verden, og at det umulig kan finnes noen andre enn meg som kan spise noe sånt

Jeg fikk dilla på det i mitt forrige svangerskap. Fibi hadde nemlig dilla på det først (vi var gravide samtidig) og jeg fikk brekninger bare av tanken, men plutselig en dag fikk jeg en voldsom lyst på det og gaflet i meg. Nå kan jeg ikke tenke meg det, men det finnes jo verre ting.

Gammel 21-11-10, 08:02   #79
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Det er jo helt fantastisk!!

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 09:09   #80
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Det er jo helt fantastisk!!

Jupp, det er det jeg og forsøker å fortelle ham.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:28.