|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Finnes det flere som meg der ute?Har vært mamma i 23 år og aldri hatt en pakkekalender i hus.
|
|
|
|
#2 |
|
Strikker
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Finnes det flere som meg der ute?Her er vår kalender:
|
|
|
#3 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Finnes det flere som meg der ute?Vi har pakkekalender, men vi bruker ikke mye penger på den, og det er lite ræl. Det er mest småting som de uansett trenger, typisk en pakke fargeblyanter som blir delt opp i mange pakker etc. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Drømmer
|
Sv: Finnes det flere som meg der ute?Poden her har pakkekalender, ikke er det ræl i den å jeg syns det er koselig å handle og pakke inn. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Finnes det flere som meg der ute?Jeg har unger som ikke bryr seg om ting i kalenderen. Verken ræl eller playmo, lego og alt det der. Vi hadde sånt i fjor og det var fiasko.
|
|
|
|
#6 |
|
Borte
|
Sv: Finnes det flere som meg der ute?Vår pakkekalender er arvet i tredje ledd og håndlaget med fine broderier av min oldemor. Den ble brukt av pappa da han var liten, så arvet jeg den og nå er det barna mine som har den. Det er ikke aktuelt med jul uten pakker på den.
|
|
|
#7 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Finnes det flere som meg der ute?Aldri pakkekalender her. Både fordi jeg ikke gidder, ikke er vant med det selv og er redd for å drukne barn i gaver. Mannen synes barna bør ha - siden han selv er voksdt opp med det. Jeg har sagt han er mer enn velkommen til å lage pakkekalender selv. Junior har vanlig sjokoladekalender til 10 kr og to kalendere med bilder. Vi voksne har flax.
|
|
|
#9 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Finnes det flere som meg der ute?Jeg har kjøpt meg bedre tid i en overfyllt desembermåned og brukt 398,- på to legokalendere. God investering, synes jeg. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Finnes det flere som meg der ute?Vi gikk for sjokoladekalender i år. Jeg har spart til jul og innsett at man ikke kan bruke pengene to ganger. Derfor velger jeg å heller legge pengene i julegavene og selve julefeiringen i år.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#11 |
|
ræv med ører
Sv: Finnes det flere som meg der ute?Vi har sjokoladekalender. Jeg synes det blir litt feil med pakker hver dag frem til jul, julaften skal det være pakker med gaver i jo!
|
|
|
#12 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Finnes det flere som meg der ute?
Je, je, men det blir jo også mye snop i jula, iallfall hos oss. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
ctrl+z
|
Vi er alle forskjellige. Jeg synes det er helt hinsides med sjokolade hver dag.
|
|
|
#14 |
|
Peppy!
|
Sv: Finnes det flere som meg der ute?Jeg husker jeg fikk kalender i Donald-bladet da jeg var barn. Det var toppen av lykke, å åpne de lukene med bilder av Dolly Duck eller Snipp og Snapp. Er det noen som vet om disse fortsatt finnes? Jeg hadde både gavekalender og sjokoladekalender som barn, men Donald-kalenderen var skikkelig stas altså. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Donald-kalenderen er med i en av novemberutgavene av Donald hvert år ja. Nå er det vel for sent, jeg så det vel i forrige uke eller noe sånt. Men mulig man kan kontakte dem og få en kalender tilsendt.
|
|
|
#16 |
|
Sangfugl
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Finnes det flere som meg der ute?I november luftet jeg for barna at jeg vurderte å kutte ut pakkekalender, både fordi det tar mye tid og fordi jeg synes de har altfor mye "småtteri" som de aldri bruker og som utgjør mye rot. Til min store overraskelse var begge positive, de har faktisk ikke nevnt det etterpå i det hele tatt. De er lykkelige med hver sin sjokoladekalender. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Finnes det flere som meg der ute?Eldste her har Lipsmackerskalender, Mellombror har Lego City-kalender. Hele familien sammen har aktivitetskalender. Ungene vil heller ha det enn pakkekalender, og det er jo så mye koseligere å legge tid sammen, sosiale sysler og juleforberedelser i kalenderen enn ting. Syns jeg.
|
|
|
#18 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Finnes det flere som meg der ute?Vi har gavekalender for første gang på 4 år i år. Har tidligere hatt lego sin småpakkeplastikkræl. Ungene får skikkelige gaver i år, som magasiner, tegneblokker og farger. Og en og annen Pokémonfigur. I dag var det nøkkelring fra Bakugan. Jeg orker ikke mer "Mc Donaldsræl" i huset.
|
|
|
#19 |
|
i tåkeheimen
|
Men atte, Lego er jo ikke ræl for en skikkelig Lego-unge! Lego og Mc Donalds er liksom to forskjellige verdener i mine øyne.
|
|
|
#20 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Det er det i mine øyne også. Men jeg synes ærlig at den legoen som var i legokalenderen i fjor bare var ræl. Det var noen få ok ting men resten var i mine øyne søppel.
|
|
![]() |
|
|