|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Klar til innsats
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Finnes det flere som meg der ute?Ungene mine har ikke pakkekalender i år, og har heller aldri fått det. Ikke tror at de kommer til å få det i overskuelig fremtid heller. De henger opp et rødt hjerte i ei snor hver dag.
![]() |
![]() |
#63 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Finnes det flere som meg der ute?Jeg har kjøpt meg bedre tid i en overfyllt desembermåned og brukt 398,- på to legokalendere. God investering, synes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Finnes det flere som meg der ute?Vi gikk for sjokoladekalender i år. Jeg har spart til jul og innsett at man ikke kan bruke pengene to ganger. Derfor velger jeg å heller legge pengene i julegavene og selve julefeiringen i år.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Finnes det flere som meg der ute?Vi har sjokoladekalender. Jeg synes det blir litt feil med pakker hver dag frem til jul, julaften skal det være pakker med gaver i jo!
![]() |
#66 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Finnes det flere som meg der ute?
Je, je, men det blir jo også mye snop i jula, iallfall hos oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
ctrl+z
|
Vi er alle forskjellige. Jeg synes det er helt hinsides med sjokolade hver dag.
![]() |
#68 |
Peppy!
|
![]() Sv: Finnes det flere som meg der ute?Jeg husker jeg fikk kalender i Donald-bladet da jeg var barn. Det var toppen av lykke, å åpne de lukene med bilder av Dolly Duck eller Snipp og Snapp. Er det noen som vet om disse fortsatt finnes? Jeg hadde både gavekalender og sjokoladekalender som barn, men Donald-kalenderen var skikkelig stas altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Donald-kalenderen er med i en av novemberutgavene av Donald hvert år ja. Nå er det vel for sent, jeg så det vel i forrige uke eller noe sånt. Men mulig man kan kontakte dem og få en kalender tilsendt.
![]() |
#70 |
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Finnes det flere som meg der ute?Har aldri laget pakkekalender, synest det er like greit med ferdige fra butikken. I år fikk de to største legokalender. Mannen fikk Liverpoolkalender med sjokolade
![]() |
#71 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Finnes det flere som meg der ute?Eldste her har Lipsmackerskalender, Mellombror har Lego City-kalender. Hele familien sammen har aktivitetskalender. Ungene vil heller ha det enn pakkekalender, og det er jo så mye koseligere å legge tid sammen, sosiale sysler og juleforberedelser i kalenderen enn ting. Syns jeg.
![]() |
#72 |
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Finnes det flere som meg der ute?I november luftet jeg for barna at jeg vurderte å kutte ut pakkekalender, både fordi det tar mye tid og fordi jeg synes de har altfor mye "småtteri" som de aldri bruker og som utgjør mye rot. Til min store overraskelse var begge positive, de har faktisk ikke nevnt det etterpå i det hele tatt. De er lykkelige med hver sin sjokoladekalender. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Finnes det flere som meg der ute?Jeg har to gutter og gavekalender til gutter er omtrent håpløst.
![]() |
#74 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() Sv: Finnes det flere som meg der ute?Jeg har gått bort ifra å putte leker/ting i kalenderne i år. Begynner å bli litt motstander kjenner jeg, det blir for mye for min del.
![]() |
#75 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Finnes det flere som meg der ute?Vi har gavekalender for første gang på 4 år i år. Har tidligere hatt lego sin småpakkeplastikkræl. Ungene får skikkelige gaver i år, som magasiner, tegneblokker og farger. Og en og annen Pokémonfigur. I dag var det nøkkelring fra Bakugan. Jeg orker ikke mer "Mc Donaldsræl" i huset.
![]() |
#76 |
Drømmer
|
![]() Sv: Finnes det flere som meg der ute?Poden her har pakkekalender, ikke er det ræl i den å jeg syns det er koselig å handle og pakke inn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Finnes det flere som meg der ute?Vi har sjokoladekalender, hvert år
![]() |
#78 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() Sv: Finnes det flere som meg der ute?Jeg har unger som ikke bryr seg om ting i kalenderen. Verken ræl eller playmo, lego og alt det der. Vi hadde sånt i fjor og det var fiasko.
![]() |
#79 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Finnes det flere som meg der ute?Jeg kan melde om resultatet fra årets første gaveåpning:
![]() |
|
|