Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Finnes det flere som meg der ute?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-10, 17:36   #61
Tusenogtredve
Klar til innsats

Tusenogtredve sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
Tusenogtredve er populærTusenogtredve er populærTusenogtredve er populær
Standard

Sv: Finnes det flere som meg der ute?

Ungene mine har ikke pakkekalender i år, og har heller aldri fått det. Ikke tror at de kommer til å få det i overskuelig fremtid heller. De henger opp et rødt hjerte i ei snor hver dag.

Jeg har ikke lyst på gaver hver eneste dag i en hel måned. Vil heller bygge forventningene til julaften.

Gammel 01-12-10, 18:13   #62
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har kjøpt 1 stk legokalender, 1 stk Pet Shopkalender og 1 stk Ponduskalender som er med sjokolade.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 18:21   #63
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt meg bedre tid i en overfyllt desembermåned og brukt 398,- på to legokalendere. God investering, synes jeg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 18:29   #64
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi gikk for sjokoladekalender i år. Jeg har spart til jul og innsett at man ikke kan bruke pengene to ganger. Derfor velger jeg å heller legge pengene i julegavene og selve julefeiringen i år.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 18:36   #65
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Vi har sjokoladekalender. Jeg synes det blir litt feil med pakker hver dag frem til jul, julaften skal det være pakker med gaver i jo!

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 18:38   #66
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Vi har sjokoladekalender. Jeg synes det blir litt feil med pakker hver dag frem til jul, julaften skal det være pakker med gaver i jo!

Je, je, men det blir jo også mye snop i jula, iallfall hos oss.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 18:39   #67
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Vi er alle forskjellige. Jeg synes det er helt hinsides med sjokolade hver dag.

Gammel 01-12-10, 18:41   #68
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker jeg fikk kalender i Donald-bladet da jeg var barn. Det var toppen av lykke, å åpne de lukene med bilder av Dolly Duck eller Snipp og Snapp. Er det noen som vet om disse fortsatt finnes? Jeg hadde både gavekalender og sjokoladekalender som barn, men Donald-kalenderen var skikkelig stas altså.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 18:43   #69
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg husker jeg fikk kalender i Donald-bladet da jeg var barn. Det var toppen av lykke, å åpne de lukene med bilder av Dolly Duck eller Snipp og Snapp. Er det noen som vet om disse fortsatt finnes? Jeg hadde både gavekalender og sjokoladekalender som barn, men Donald-kalenderen var skikkelig stas altså.

Donald-kalenderen er med i en av novemberutgavene av Donald hvert år ja. Nå er det vel for sent, jeg så det vel i forrige uke eller noe sånt. Men mulig man kan kontakte dem og få en kalender tilsendt.

Gammel 01-12-10, 18:44   #70
Anita72
endelig ferdig studert

Anita72 sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Har aldri laget pakkekalender, synest det er like greit med ferdige fra butikken. I år fikk de to største legokalender. Mannen fikk Liverpoolkalender med sjokolade Selv skal jeg ha Flax- kalender (litt seint ute men pytt pytt)

Gammel 01-12-10, 18:45   #71
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Eldste her har Lipsmackerskalender, Mellombror har Lego City-kalender. Hele familien sammen har aktivitetskalender. Ungene vil heller ha det enn pakkekalender, og det er jo så mye koseligere å legge tid sammen, sosiale sysler og juleforberedelser i kalenderen enn ting. Syns jeg.

De hadde pakkekalender noen år da de var små. Da de var fornøyde med at jeg delte opp et puslespill, slik at de fikk noen brikker hver dag, eller med å få en pose perler i ny farge hver dag, eller et plastikkdyr hver dag. Skulle jeg laget gavekalender nå, føler at det fort hadde blitt dyrt, selv om jeg hadde puttet oppi "trenger uansett-ting", og de pengene vil jeg egentlig heller bruke på gaver under treet, så de ferdigproduserte pluss aktivitetene passer oss helt fint.

Gammel 01-12-10, 18:47   #72
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I november luftet jeg for barna at jeg vurderte å kutte ut pakkekalender, både fordi det tar mye tid og fordi jeg synes de har altfor mye "småtteri" som de aldri bruker og som utgjør mye rot. Til min store overraskelse var begge positive, de har faktisk ikke nevnt det etterpå i det hele tatt. De er lykkelige med hver sin sjokoladekalender.

Innrømmer at jeg tenker på at jeg må ha brukt mye unødvendig tid og penger på dette til "ingen nytte" tidligere...

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 18:48   #73
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har to gutter og gavekalender til gutter er omtrent håpløst.
Siste gangen jeg orket var for to år siden. I fjor fikk minsten legokalender og eldste gavekalender i helgene. De hadde hver sin sjokoladekalender i tillegg.

I år fikk mannen ansvar for kalendere siden jeg er i siste innspurt før eksamen neste uke. (Sikkert dårlig unnskyldning. )
Resultatet ble en hastig tur på Rema 1000 og innkjøp av sjokoladekalender sent i går kveld.

De får gavekalender i helgene, minsten litt lego og eldste noe annet praktisk.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 18:53   #74
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har gått bort ifra å putte leker/ting i kalenderne i år. Begynner å bli litt motstander kjenner jeg, det blir for mye for min del.
I år har ungene fått ting i to av pakkene på kalenderen. Resten av pakkene er det sjokolade i til den yngste, kvikklunch to stripers og bitteliten melkesjokolade annenhver dag. I størstemann sin er det tyggegummi, sukkertøyeske, kjærlighet, bittesmå sjokolader fra nille med utrolig søte engler på o.l.
Neste år blir det helt stopp. Dette året er nedtrapping.
Fra 2011 blir det kun hengende pepperkakehjerter på kalenderne her i huset. Ikke noe mere pakkejag, jeg er lei hele greia. Jeg vil at kalenderen skal bygge opp forventningene og det bør vi greie like godt med ei pepperkake som med ei pakke.

Min fineste kalender er en tavle jeg har i gangen. Der skriver jeg opp tallene fra 1-24 og krysser over for hver dag. Hver gang jeg går ut ser jeg den og det er så gøy å se at dagene frem til jul blir færre og færre.

Gammel 01-12-10, 18:55   #75
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har gavekalender for første gang på 4 år i år. Har tidligere hatt lego sin småpakkeplastikkræl. Ungene får skikkelige gaver i år, som magasiner, tegneblokker og farger. Og en og annen Pokémonfigur. I dag var det nøkkelring fra Bakugan. Jeg orker ikke mer "Mc Donaldsræl" i huset.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 18:56   #76
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Poden her har pakkekalender, ikke er det ræl i den å jeg syns det er koselig å handle og pakke inn.
Sjokoladekalender får han ikke, selv om det tydeligvis er det store i barnehagen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 18:59   #77
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har sjokoladekalender, hvert år

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 19:07   #78
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har unger som ikke bryr seg om ting i kalenderen. Verken ræl eller playmo, lego og alt det der. Vi hadde sånt i fjor og det var fiasko.
Nå går de og sikler på pepperkakekalenderen min i stedet for sine egne med sjokolade i. De vet jo ikke enda at det er sjokolade og godis i alle pakkene da.

Gammel 01-12-10, 19:41   #79
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan melde om resultatet fra årets første gaveåpning:
Storebror (som ikke får pakke før i morgen) brukte sikker et kvarter på å sutre over dette og LIllebror (som ikke helt forstår konseptet) var så just ikke interessert i å leke med bil nå - så den la han tilbake i lomma på kalenderen...Så joda, skikkelig suksess dette...

Gammel 01-12-10, 19:47   #80
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Guttungen min har aldri hatt pakkekalender, han.

Lego er en Fin Ting.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:39.