Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er du en vinliker?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-11, 00:24   #1
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du en vinliker?

Jeg er glad i hvit og rose, elsker egentlig rødvin men etter at jeg fjerna gallen kan jeg ikke drikke den da jeg blir veldig veldig dårlig av det

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 15:35   #2
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig glad i vin. Et av nyttårsforsettene mine er å bli mer nerdete på området, siden det er et felt der nerding virkelig lønner seg.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 15:59   #3
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes rødvin kan være godt til en del typer mat. Men for den samme maten er gjerne øl ennå bedre....

Og for en del som gjerne sier at man må prøve mange forskjellige typer rødvin for å finne ut hva man liker - for mange tror jeg man kan si det samme om øl. Det er mye forskjellig, og det er mye som kan falle bedre i smak enn den tradisjonelle pilsneren. Personlig har jeg øltyper jeg ikke kan fordra (f.eks. pilsner fra Mack og pilsner/fat fra Rignes - sistnevne er jo det eneste man får en del steder i Oslo-områder, og da blir det til at man drikker det for å å bli rusa, ikke fordi det er godt ;-) )

Ser weiss er nevnt i tråden som ølet som drikkes. Tror det godt kan være noe som flere kan like godt. Hvorvidt man liker typene som er filtrert eller ufiltrert kan være en smakssak. Jeg liker gjerne øl som har en god del smak, noe hveteøl ofte ikke har så mye av - Aass Gourment Weizer er noe som absolutt bør prøves, og det er mange butikker som selger det og prisen er ikke så ille (27-30 kr for 0,5). Synes den passer godt til mat også. Lys og "lettdrikkelig".

Gammel 01-01-11, 17:04   #4
Debra
Lovende

Debra sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Debra er litt kul
Standard

Sancerre, hvit vin, vakkert godt, ikke for søte ikke for sure.

Debra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 21:58   #5
Misty
Håpefull eller håpløs....

Misty sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strutsen, her.

Jeg liker ikke vin. Jeg kunne kanskje lært meg til å like vin, men hodet mitt hadde ikke likt det. Jeg blir helt tullete av vin. Men champagne, derimot.

Blir du mindre tullete av champagne enn vin??

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:14.