Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Vindu eller midtgang på 14-timers flytur alene?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-11, 10:46   #61
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vindu eller midtgang på 14-timers flytur alene?

Vindu. Jeg liker å være i fred, lese, strikke, sove eller se film. Jeg har partyblære, korte ben og er såpass liten at jeg greit kommer meg forbi dem som sitter utenfor meg om det skulle behøves. Midtgangen er stress, da får jeg trillevogn i albuen, noen klatrer over meg hele tiden og jeg må forholde meg til andre konstant.

Gammel 06-01-11, 11:16   #62
kalufs
kall om benen

kalufs sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Jeg velger oftest vindu. Flyr ikke pådo hele tiden og liker å lene meg mot veggen. Og du, husk støttestrømepene!

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 11:20   #63
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg ville valgt midtgang og intet annet. Rett og slett fordi jeg er så lang i beina. 14 timer med knærne i klem er veldig vondt. Sitter jeg i midten kan jeg strekke bena litt ut i midtgangen mye av tiden.

Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 11:25   #64
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Definitivt vindu. Så ber jeg om pute (gjerne 2 hvis de er vennligsinnede) og teppe, og sover. Det er mye mer behagelig å sove mot vindusveggen (og våkne siklende på den) enn å våkne siklende på nabopassasjeren, og i tillegg bli skumpet borti av folk og unger og vogner og hva-har-du som beveger seg fram og tilbake i flyet. Spesielt hvis man tipper den veien med hodet når man sover, eller kneet sklir litt ut og de kommer med vogna. (Au! :btdt: )

Du som strikker bør være ekstra obs på dette. Armen ut mot midtgangen vil bli dumpet borti, strøket borti, og det er sinnsykt irriterende når du strikker Også havner man ALLTID på utsiden av noen som skal på do 15 ganger.

Må du på do er det jo bare å gå forbi de andre det. Alle må på do - det er helt naturlig at de andre også må reise seg av og til. Og på sånne lange flighter pleier folk gjerne å reise seg og stå og gå rundt også, så kan man gå ut da.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 11:31   #65
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville valgt vindu. Har ikke sjangs til å sove om jeg ikke får vindusplass

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 12:06   #66
Veritas
Det norske

Veritas sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg foretrekker å sitte ved vinduet, men på en sånn lang tur ville jeg valgt å sitte ytterst, fordi jeg er den som oftest må på do.

Gammel 06-01-11, 12:27   #67
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vindu. Liker å sitte i fred, og må sjelden på do
Men om jeg har større behov for å røre på meg, ville jeg helt klart valgt midtgang.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 12:36   #68
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En gang sovnet jeg på skulderen til en kjekk sidemann. Heldigvis syns han tydeligvis det var ganske greit.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 09:43   #69
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Midtgang - fordi jeg liker å bevege meg mye når jeg er på langturer, samt at jeg går mye på do siden jeg drikker mye vann på slike lange turer.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 09:47   #70
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har jeg faktisk aldri tenkt over, kanskje fordi jeg alltid har reist sammen med andre, og da er det ikke noe problem når man må klatre over hverandre for å gå på do eller tur i midtgangen. Jeg ville nok foretrukket vindu, mest for å kunne sove. Men jeg hadde nok blitt stressa av å måtte krype over fremmede for å komme meg ut.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 09:50   #71
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Midtgang kan også være taktisk, hvis det er lite folk på flyet. Det er mange som ønsker midtgang (de fleste menn i hvert fall, og to som reiser i par vil gjerne ha midtgang og midtsete), og da velger de seg en annen rad enn deg. Hvis det ikke er fullt på flyet kan du være heldig å få en rad for deg selv. Jeg endte med en hel rad for meg selv da jeg dro til Texas i fjor, og sov liggende hele veien. Komboen langt bak og ikke midtgang var ikke så attraktivt. Kongetur.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 10:00   #72
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg endte med en hel rad for meg selv da jeg dro til Texas i fjor, og sov liggende hele veien.

Vi fikk to hele rader på vei hjem fra Hellas en gang. Midt på natta. Mannen min og jeg satt ved vinduet på hver vår rad, og vi hadde hver vår unge liggende over de to andre setene. Praktisk. Dessverre har det aldri skjedd igjen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 10:01   #73
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Vindu for å kunne sove i fred. Måtte jeg på do ville jeg valgt å gå før jeg ble desperat, slik at jeg slapp å eventuelt vekke noen.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 10:11   #74
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er sinnssykt barnslig når det gjelder fly, må alltid sitte ved vinduet. Er ungene mine med, kan jeg strekke meg til å la dem få vindusplassen, selv om jeg blir litt surmulete inni meg. Neida, men jeg elsker å se ut av vinduet når jeg flyr, jeg elsker fly!!

Gammel 09-01-11, 10:24   #75
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg melder meg ikke frivillig som første deltaker. Da vil jeg heller få aktivitetstips fra erfarne reisere her inne. En Hello Kitty fargebok gjør liksom ikke akkurat susen når man har bikket 30.

DS med Super Mario på gjør derimot susen for meg.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 10:29   #76
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

DS med Super Mario på gjør derimot susen for meg.

Ja, jeg tror ikke eldste får ha DSen sin helt i fred når vi skal ut og fly.

Gammel 09-01-11, 11:14   #77
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Vindu!

God tur forresten!

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 11:53   #78
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Tråden om "Hva gjør man når man må sitte stille fjorten timer og er lei av å strikke, høre lydbok og se på film" er under produksjon.

Hvis du legger inn litt søvn også så er nok de 14 timene gått innen du er lei. Jeg mener - du har jo barn! 14 timer med alenetid kan umulig bli kjedelig.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 12:05   #79
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

14 timers egentid er ikke noe problem i seg selv, men sittende i ro tett på hundrevis av andre er ikke optimalt. DSen får jeg ikke låne såpass lenge som jeg skal være borte. Ipaden derimot, blir kanskje med. Jeg er ikke noe dataspillmenneske men det går kanskje an å bli hekta for anledningen.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 18:57   #80
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg er sinnssykt barnslig når det gjelder fly, må alltid sitte ved vinduet. Er ungene mine med, kan jeg strekke meg til å la dem få vindusplassen, selv om jeg blir litt surmulete inni meg. Neida, men jeg elsker å se ut av vinduet når jeg flyr, jeg elsker fly!!

Meg åsså.

De fleste flyseter har vel spill- og filmtilbud, men ta med egne, gode øretelefoner.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:00.