|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Epikur
|
![]() Sv: Vindu eller midtgang på 14-timers flytur alene?Vindu. Jeg liker å være i fred, lese, strikke, sove eller se film. Jeg har partyblære, korte ben og er såpass liten at jeg greit kommer meg forbi dem som sitter utenfor meg om det skulle behøves. Midtgangen er stress, da får jeg trillevogn i albuen, noen klatrer over meg hele tiden og jeg må forholde meg til andre konstant.
![]() |
#62 |
kall om benen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vindu eller midtgang på 14-timers flytur alene?Jeg velger oftest vindu. Flyr ikke pådo hele tiden og liker å lene meg mot veggen. Og du, husk støttestrømepene!
![]() |
#63 |
Passiv
|
![]() Sv: Vindu eller midtgang på 14-timers flytur alene?Jeg ville valgt midtgang og intet annet. Rett og slett fordi jeg er så lang i beina. 14 timer med knærne i klem er veldig vondt. Sitter jeg i midten kan jeg strekke bena litt ut i midtgangen mye av tiden. |
![]() |
![]() |
#64 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Vindu eller midtgang på 14-timers flytur alene?Definitivt vindu. Så ber jeg om pute (gjerne 2 hvis de er vennligsinnede) og teppe, og sover. Det er mye mer behagelig å sove mot vindusveggen (og våkne siklende på den) enn å våkne siklende på nabopassasjeren, og i tillegg bli skumpet borti av folk og unger og vogner og hva-har-du som beveger seg fram og tilbake i flyet. Spesielt hvis man tipper den veien med hodet når man sover, eller kneet sklir litt ut og de kommer med vogna. (Au! :btdt: ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vindu eller midtgang på 14-timers flytur alene?Jeg ville valgt vindu. Har ikke sjangs til å sove om jeg ikke får vindusplass |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Det norske
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vindu eller midtgang på 14-timers flytur alene?Jeg foretrekker å sitte ved vinduet, men på en sånn lang tur ville jeg valgt å sitte ytterst, fordi jeg er den som oftest må på do.
![]() |
#67 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() Sv: Vindu eller midtgang på 14-timers flytur alene?Vindu. Liker å sitte i fred, og må sjelden på do |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Vindu eller midtgang på 14-timers flytur alene?Midtgang - fordi jeg liker å bevege meg mye når jeg er på langturer, samt at jeg går mye på do siden jeg drikker mye vann på slike lange turer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Vindu eller midtgang på 14-timers flytur alene?Det har jeg faktisk aldri tenkt over, kanskje fordi jeg alltid har reist sammen med andre, og da er det ikke noe problem når man må klatre over hverandre for å gå på do eller tur i midtgangen. Jeg ville nok foretrukket vindu, mest for å kunne sove. Men jeg hadde nok blitt stressa av å måtte krype over fremmede for å komme meg ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Peppy!
|
![]() Sv: Vindu eller midtgang på 14-timers flytur alene?Midtgang kan også være taktisk, hvis det er lite folk på flyet. Det er mange som ønsker midtgang (de fleste menn i hvert fall, og to som reiser i par vil gjerne ha midtgang og midtsete), og da velger de seg en annen rad enn deg. Hvis det ikke er fullt på flyet kan du være heldig å få en rad for deg selv. Jeg endte med en hel rad for meg selv da jeg dro til Texas i fjor, og sov liggende hele veien. Komboen langt bak og ikke midtgang var ikke så attraktivt. Kongetur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Vindu eller midtgang på 14-timers flytur alene?
Vi fikk to hele rader på vei hjem fra Hellas en gang. Midt på natta. Mannen min og jeg satt ved vinduet på hver vår rad, og vi hadde hver vår unge liggende over de to andre setene. Praktisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vindu eller midtgang på 14-timers flytur alene?Vindu for å kunne sove i fred. Måtte jeg på do ville jeg valgt å gå før jeg ble desperat, slik at jeg slapp å eventuelt vekke noen.
![]() |
#74 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Vindu eller midtgang på 14-timers flytur alene?Jeg er sinnssykt barnslig når det gjelder fly, må alltid sitte ved vinduet. Er ungene mine med, kan jeg strekke meg til å la dem få vindusplassen, selv om jeg blir litt surmulete inni meg.
![]() |
#75 |
Vaklende
|
DS med Super Mario på gjør derimot susen for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Ja, jeg tror ikke eldste får ha DSen sin helt i fred når vi skal ut og fly.
![]() |
#77 |
Erfaren
![]() ![]() |
![]() Sv: Vindu eller midtgang på 14-timers flytur alene?Vindu! |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Peppy!
|
Hvis du legger inn litt søvn også så er nok de 14 timene gått innen du er lei. Jeg mener - du har jo barn! 14 timer med alenetid kan umulig bli kjedelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Vindu eller midtgang på 14-timers flytur alene?14 timers egentid er ikke noe problem i seg selv, men sittende i ro tett på hundrevis av andre er ikke optimalt. DSen får jeg ikke låne såpass lenge som jeg skal være borte. Ipaden derimot, blir kanskje med. Jeg er ikke noe dataspillmenneske men det går kanskje an å bli hekta for anledningen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Meg åsså. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|