|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Akseptabel ventetid er: | |||
| Under 1 time |
|
81 | 48,80% |
| 1-2 timer |
|
56 | 33,73% |
| 2-3 timer |
|
8 | 4,82% |
| Alt er akseptabelt! |
|
21 | 12,65% |
| Deltakere: 166. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
A friend with benefits
|
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?
Er det mulig?
|
|
|
#2 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Halvannen til to timer er greit. Det finnes andre mennesker i verden utenom meg som trenger hjelp.
|
|
|
#3 |
|
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Det er ok å vente så lenge de som er foran i køen virkelig trenger hjelp. Her i byen får vi time når vi ringer opp legevakten. Ofte kan vi vente nesten hele dagen ( hjemme) før vi trenger å dra inn til legevakten. Det som irriterer meg er at alltid kommer politiet inn med noen fylliker som har gjort et eller annet i fylla og går foran. Jeg skjønner jo at politiet trenger å få unna arbeidet, så de kan gjøre andre oppgaver. Men.....
|
|
|
|
#4 |
|
Ringskrømt
|
Politiet, som ambulansepersonellet, slipper å sitte på venterommet med pasientene sine. At noen blir irritert over det, forundrer meg veldig! Politiet tar seg av mye som har med helse å gjøre de også, spesielt i helgene. Ambulansepersonell har ikke lov å ta folk med makt, det er en politioppgave ettersom det går på ordensforstyrrelser, og det skulle bare mangle at politiet, som det sammarbeidende etatet politiet er, bare kan spasere rett inn på legevakten. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Jeg har aldri ventet under en time på legevakt på lillestrøm. Vanligvis to-tre (med syk unge under ett år) . De prioriterer visst ingenting, bare å stille seg i kø.
|
|
|
#6 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Ville du heller hatt fulle folk på venterommet, som muligens lager bråk, spyr osv?
|
|
|
#7 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Så om ungen har vært syk flere dager og det topper seg fredags kveld, så skal man vente til mandag morgen kun fordi man bor i en by?
|
|
|
#8 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Heldigvis bestiller vi time på legevakten hos oss, og sitter hjemme og venter på at det skal vi vår tur. Deilig med barn, man slipper å sitte på et kaldt venterom. Jeg elsker denne legevakten, mye bedre enn den dårlige legevakten i Stavanger! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Rogaland
:vurdereråflyttetilSandnes:
|
|
|
#10 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Ja, legevakten her er nesten grunn nok i seg selv til å flytte til Sandnes. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Nå også i farger
Så smart! Har de det i byen her også tro? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Har laget seg en tittel
|
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?De gangene jeg har reist inn på legevakten så har det vært pga at jeg har vurdert situasjonen til så alvorlig at behandling kreves umiddelbart. Da mener jeg at akseptabel ventetid er maks 1 time.
|
|
|
#14 |
|
Pauset
|
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Mer enn en time er uakseptabelt syns jeg. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Gal kattedame
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Borte
|
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Jeg syns det burde være slik at ventetiden på legevakten ikke er til stor belastning for den som er syk. Her om dagen satt vi og ventet i 2,5-3 timer, og da var det mange som var veldig syke i venterommet. Det var svært fullt der også, så folk satt på gulvet bortetter.
|
|
|
#17 |
|
Gal kattedame
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: oslo
![]() |
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?stemte 1-2 timer...det tar alltid mer enn tre timer i oslo |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Free Toy Inside!
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Synes at under 1 time venting er akseptabelt.
|
|
|
#20 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Legevakten er beregnet å skulle være et tilbud ved akutt alvorlig sykdom som IKKE KAN vente til neste arbeidsdag. At man ikke kommer til hos fastlegen er ikke noen god unnskyldning, for det er der man hører hjemme på dagtid. Da er det enten fordi fastlegen har vurdert at dette ikke er noe som han trenger se på samme dag, eller ikke kan gjøre noe med uansett, eller fordi han er en dårlig fastlege (dvs bytt!!!) som har for mange på listen sin evt. dårlig organisert praksis.
|
|
![]() |
|
|