|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hva er greia med Nespresso?Jeg har Nespresso-maskin på jobb (der det er uaktuelt å søle med løs kaffe) og Rancilio Silva hjemme. Jeg lager bedre kaffe med Rancilioen, selv med billig-bønner fra Rema. Med ordentlige bønner fra Dromedar, som koster omtrent det samme som Nespresso-kaffen, lager jeg veldig mye bedre kaffe med Rancilioen. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hva er greia med Nespresso?Det var forresten ganske skremmende å se posen til plast når vi endelig fikk kildesortering. Og matavfall også! :dån:
|
|
|
#3 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hva er greia med Nespresso?Jeg er helt enig i at det finnes mer miljøvennlige alternativer enn Nespresso. Men maskinen lager veldig god kaffe og det er uhyre enkelt å lage melkebaserte kaffedrikker (som jeg drikker forholdsvis ofte). Derfor har jeg valgt å la mine miljøprinsipper vike på akkurat den fronten. Og det synes jeg er en ærlig ting.
|
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hva er greia med Nespresso?
Det høres i grunn ut som du får mer enn nok koffein.
Kildesorteringsgreia i Oslo er temmelig irriterende. Vi har gjort det fra starten, som et prøveprosjekt, men da det skulle utvides var det plutselig for dyrt å bygge et søppelmottak til.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva er greia med Nespresso?Jeg er også en Nestléboikotter. Vi har Nespressomaskin på jobb, og jeg innrømmer at jeg i en periode kjøpte kapsler til dem uten å være klar over at det var Nestlé - dette er en stund siden. Når jeg nå først hadde dem, brukte jeg dem jo, men ble i grunnen lei av kaffen ganske fort. Hjemme har vi vanlig trakter, presskanne og espressokanne, og det holder lenge. Forresten har jeg visst litt Nescafé koffeinfritt på kontoret også... noen som vet om koffeinfri pulverkaffe i et annet merke? Jeg prøver på ingen måte å late som om jeg er perfekt/hellig/noeidenstilen, men jeg foretrekker andre produkter før Nestlé så langt mulig.
|
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Jeg mener at jeg fant et i en eller annen økosjappe. Kan det ha vært Røtter på St. Hanshaugen tro? Eller var det den kjempemenyen ved Risløkka? Jeg tror det var Clipper.
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: Hva er greia med Nespresso?Ah, Røtter har helt sikkert! Og de har mye annet godt også, så jeg har bare ventet på en anledning til å gå dit.
|
|
|
|
#8 |
|
Epikur
|
Sv: Hva er greia med Nespresso?Zoë: Vi tenker ikke at siden vi har begynt med tøybleier, så kan vi gi blanke i å kutte ned på emballasjekjøpet eller kjøpe så mye Nestlé vi orker.
|
|
|
#9 |
|
Textrovert
|
Jepp, jeg kjøpte nettopp en eller annen organisk, koffeinfri pulverkaffe fra Ultra. Et merke jeg kjenner fra England, men jeg husker ikke navnet akkurat nå. Kan sjekke når jeg kommer hjem.
|
|
|
#10 |
|
|
Takk!
|
|
|
|
#11 |
|
Textrovert
|
Det var Clipper, som Tallulah nevnte.
|
|
|
#13 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hva er greia med Nespresso?Om man drikker 20 kopper kaffe hver dag er vel ikke akkurat Nespressomaskin lønnsomt.
|
|
|
#16 |
|
By the Sea
|
Sv: Hva er greia med Nespresso?HV - det er fint at du er flink både med bleier og kapsler, altså. Kanskje er jeg rett og slett ikke så flink som deg, totalt sett? Eller kanskje er jeg - aner ikke, da måtte vi i tilfelle lage rimelig lange lister over alt vi driver med på hver vår kant og det gidder vi ikke.
|
|
|
#17 |
|
villende
|
Joda, det går helt fint å gjenvinne Nespressokapslene. Det krever litt ekstra jobb, fordi man må rense gruten ut av kapslene. Men så kan de rensede kapslene legges i "glass og metall"-beholderen. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva er greia med Nespresso?Vi har også velfungerende kildesortering, dog med to daglige nespressokapsler i restavfallet. Jeg drikker rett og slett ikke kaffe hvis det ikke har vært gjennom en espressomaskin (og jadda, jeg har forsøkt et høyt antall entusiastas' eminente presskanne-/trakte-/hvahardukaffe). Med vår hverdagslogistikk så vi at vi rett og slett ikke laget oss kaffe på den lekre Francis Francis-en vår, med det resultat at jeg kjørte innom UB hver eneste dag på vei til jobb. Det er ikke særlig økonomisk, og FF er nå på Høttah mens jeg får nesten like god kaffe hver morgen hjemme. Nesten. For det er helt klart forskjell.
|
|
|
#19 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er greia med Nespresso?Litt av problemet med "den ene kapselen ruver ikke akkurat blant all den andre embalasjen som finner vei til søplekassa mi." er jo ikke den ene kapselen hos dere, Zoë. Problemet er de utallige tonnene med kapsler som til sammen genereres av kaffedrikkende Nespresso-elskere. Hva dere gjør i ditt hushold er jo i så henseende slett ikke så viktig. (Vi har vel nesten alle svin på skogen, tenker jeg.
|
|
|
#20 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva er greia med Nespresso?Det ville forbause meg om ikke, totalt på landet, emballasjen på vanlig posekaffe utgjør et større miljøproblem. Selv om det pr. kaffekopp blir mer for Nespresso.
|
![]() |
|
|