Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hunder i barnehagegarderoben - ok?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hunder i barnehagegarderoben
Greit å ta med hunden inn 11 4,91%
Ikke greit å ta med hunden inn 213 95,09%
Deltakere: 224. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-07, 21:55   #61
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

En hund har ingen ting inne i en barnehagegarderobe å gjøre av to grunner:

A: Det finnes både barn og voksne som er allergiske - og kan få alvorlige reaksjoner - av hund.

B: Det finnes både barn og voksne som er redde hunder - og barnehagen sin garderobe er ikke arena for å møte denne redselen.

Mener nå i hvertfall jeg.

Signerer jeg også!

Gammel 26-02-07, 21:56   #62
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er utrolig at det bare ikke synker inni hodet på hundedamen at hun bør sette den hunden fra seg utenfor.
Hunder har ingenting i barnehagen å gjøre. (Førerhunder unntak selvsagt.)
Flere av barnehagene her i området har til og med skilt på porten om at hunder ikke har adgang, det er for dumt at man skal være nødt å gå så langt. Synes jeg.

Gammel 26-02-07, 22:05   #63
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hunder har absolutt ingenting i barnehagen å gjøre. Både på grunn av allergi og redde barn/foreldre.

Jeg liker ikke hunder, er redd for dem og hater å måtte passere nært dem. Jeg hadde protestert høylytt om noen hadde krevd å få bikkja si med inn i barnehagen. (Dog kan jeg forstå at en førerhund burde ha mulighet til å bli med inn - men jeg hadde ikke likt det heller)

Gammel 26-02-07, 22:07   #64
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Hvis jeg hadde brukt førerhund, ville jeg uansett sjekket med barnehagen om det var noen allergiske der, og bedt dem klargjøre det hele med foreldrene, evt at man avtalte hvordan man skulle løse det hele.

I vår barnehage er det enkelte barn og foreldre med handicap. Barnehagen har særskilte ordninger for dem. Det er bla en far som sitter i rullestol og der blir barnet kledd på av personalet og levert til faren som sitter i bilen. Klart man må gjøre særskile ordninger hvis noen har et handicap og det regner jeg med blir gjort også. Er det barn som er særskilt allergiske og andre som har behov for førerhund antar jeg at barnehagen er behjelpelig med å flytte enten den ene eller den andre til en annen avdeling, leverer barna ut etc

Gammel 26-02-07, 22:08   #65
Gullik
Fullverdig medlem

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lørenskog
Gullik har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Hunder har ingenting på barnehagens område å gjøre, hverken utendørs eller innendørs. Førerhunder er hederlige unntak, men der stopper det.

Helt enig med deg!!

Gullik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 22:09   #66
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

I vår barnehage er det enkelte barn og foreldre med handicap. Barnehagen har særskilte ordninger for dem. Det er bla en far som sitter i rullestol og der blir barnet kledd på av personalet og levert til faren som sitter i bilen. Klart man må gjøre særskile ordninger hvis noen har et handicap og det regner jeg med blir gjort også. Er det barn som er særskilt allergiske og andre som har behov for førerhund antar jeg at barnehagen er behjelpelig med å flytte enten den ene eller den andre til en annen avdeling, leverer barna ut etc

Ja, det var slike ting jeg tenkte på!

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 22:09   #67
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er hundemenneske selv, og synes dette er fullstendig uakseptabelt

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 22:18   #68
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns både foreldre og hundeeiere har et ansvar for å la hunder og barn møte hverandre under rolige, "kontrollerbare" forhold. Hunder er hunder og barn er barn. En barnehagegarderobe kan være et bråkete, urolig sted, og ikke egnet for slike "første møter" synes jeg, for hverken hund eller barn.

Jeg synes det er helt greit at barnehagen har et forbud mot hund av diverse årsaker, men jeg synes ikke det er fælt / uakseptabelt / uansvarlig å ta en hund med inn i garderoben hvis et slikt forbud ikke eksisterer.

Jeg hadde nok ikke tatt med meg PitBullen inn, for så å kjøre på hundekamp, men jeg antar at familiehunder (noe jeg antar hunden er, ettersom en bhgmamma hadde den med seg) er vant til litt bråk og støy, samt at de er disiplinerte nok til å holde seg i ro, ta imot ordre osv.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 22:23   #69
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Hunder har ingenting i en BARNEHAGE å gjøre, det er jo ikke en DYREHAGE man har "plassert" barna i!

Hundene kan være så snill de bare vil, men barna vet ikke alltid hvordan de skal oppføre seg med dyr, og da kan enhver hund bite i en spisset situasjon.

Sist redigert av Pelikan : 26-02-07 kl 22:24. Årsak: Dårlig setning, som bare ble verre og verre når jeg rettet :-)
Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 22:26   #70
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Hunder har ingenting i en BARNEHAGE å gjøre, det er jo ikke en DYREHAGE mann har "plassert" barna i!

Kan man bare ta med hunder til dyrehagen?

Gammel 26-02-07, 22:27   #71
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bruker av førerhund har spesielle avtaler mht henting og levering av barn; kjenner en med førerhund som leverer og henter barnet sitt i bh. Da er evnt allergi osv avklart på forhånd. Førerhunden får også opplæring, ungene i barnehagen får lære å bli kjent med hunden, i omgivelser hvor både hund og barn er trygge.

Hund i garderoben er ikke på noen måte akseptabelt.
Jeg trives heller ikke med hunden som står bundet i porten.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 22:28   #72
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Kan man bare ta med hunder til dyrehagen?

Hunder har ikke adgang i dyrehager!

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 22:28   #73
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg synes det er helt greit at barnehagen har et forbud mot hund av diverse årsaker, men jeg synes ikke det er fælt / uakseptabelt / uansvarlig å ta en hund med inn i garderoben hvis et slikt forbud ikke eksisterer.

Det som var ille i denne spesifikke saken synes jeg er at det har blitt gitt beskjed om at det er barn som er redde. Hvis alle synes det er fint og flott med hunden inn i barnehagen er det jo ikke noe problem.

Gammel 26-02-07, 22:30   #74
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Hunder har ikke noe i en barnehage å gjøre i det hele tatt. Om man skal hente barn og har med hund (eller andre dyr) bør disse bindes eller på annet vis settes igjen utenfor porten. Å ta de med inn i en garderobe er direkte uhørt!

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 22:35   #75
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Hunder har ikke adgang i dyrehager!

Da sliter perper.

Gammel 26-02-07, 22:35   #76
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Hunder har ikke noe i en barnehage å gjøre i det hele tatt. Om man skal hente barn og har med hund (eller andre dyr) bør disse bindes eller på annet vis settes igjen utenfor porten. Å ta de med inn i en garderobe er direkte uhørt!

Sier meg helt enig i dette.

Gammel 26-02-07, 22:36   #77
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Det som var ille i denne spesifikke saken synes jeg er at det har blitt gitt beskjed om at det er barn som er redde. Hvis alle synes det er fint og flott med hunden inn i barnehagen er det jo ikke noe problem.

Jepp. Nevnte i et tidligere innlegg at hundeeieren bør ta hunden med ut hvisomatte. Og det med et smil.

Gammel 26-02-07, 22:37   #78
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Da vi kjøpte Max for noen måneders siden, hadde Oliver med bilde som han viste frem til barna på avdelingen i barnehagen sin
De ville naturligvis gjerne se han, og det var helt ok for meg, etter at jeg først hadde avklart det med personalet om det var ok og at ingen barn reagerte på hunder.

Jeg syntes slik oppførsel som den edamen viser,er svært egoistisk og lite gjennomtenkt
Helt utrolig at et voksent menneske kan gjøre slikt, særlig når barna helt tydelig har blitt livredde tidligere

Jeg har alltid hatt hund hjemme under oppveksten og på egen hånd i voksen alder

Alikevel er jeg DRITredd andre hunder og kan gjøre de merkeligste ting når denne redselen slår til.
Redselen kommer helt uten at man har kontroll på det

Det desidert verste jeg vet om, er når vi er på skogtur og det kommer en eller annen diger hund halsende alene med kurs rett mot meg uten eieren i sikte
Når eieren kommmer sier han, "Åhh den er såå snill sååå!"
Selvfølgelig er den snill mot eieren, men en som står det og oser adrenalin og er dritredd kan faktisk hunden gå til angrep på, fordi hunden tror at jeg er sinna og ikke redd pga lukten jeg utskiller

Må legge til helt til slutt at min redsel kommer av at hunden til bestemor og bestefar gikk til angrep på meg da jeg var tre år og bet meg tvers over hele ansiktet
Selv den snilleste hunden som hadde kjent meg i hele sitt liv gjorde det
Vi bodde i samme hus og så hverandre daglig

Ble langt dette Polynna

Dette syntes jeg var helt uakseptablt av denne mammaen

Gammel 26-02-07, 22:41   #79
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Angelique: Ja, vi har også hatt MANGE opplevelser ute på tur med løse hunder som kommer helt oppi ungene, bjeffer. løper rundt dem, renner dem over ende, prøver å nappe maten ut av hendene deres... Uten at eierne er noe sted å se. Det gjør et ikke noe lettere å venne ungene til å bli trygge på hund, akkurat...

Gammel 26-02-07, 22:45   #80
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis alle synes det er fint og flott med hunden inn i barnehagen er det jo ikke noe problem.

Vettu, jeg synes nesten ikke det er greit da engang jeg
Masse unger, kanskje i en hente-situasjon, få voksne som kanskje ikke helt har oversikten, litt mer stress enn man kanskje hadde tenkt. Selv om alle involverte mener det skal gå helt smertefritt er det fort at en overivrig hund sveiper borti en unge med halen, sleiker borti et fjes som ikke var forberedet det, eller rett og slett tar mer "plass" enn kanskje de voksne hadde forutsett. Og at barna blir skeptiske.

Jeg tror at hvis barna absolutt vil hilse på hunden, og spesielt hvis det er mange barn på en gang, kan man i det minste ta det ute Da unngås de verste trengsels-situasjonene hvertfall. Det beste er jo om det får blitt noen få barn om gangen...

(jeg har selv hatt flere - riktignok store - hunder som har vært med "overalt" både innendørs og utendørs, så er godt kjent med problemstillingen)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:55.