|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Epikur
|
Sv: Jeg vurderer å lære meg å lage mat
Carnitas er billig grytekjøtt, koteletter i biter eller lignende som du marinerer i en kjele i en blanding av cola, ananasjuice, chili, hvitløk, løk, tacokrydder og olje i 2 timer. Deretter tørker du av bitene, steker dem litt i smør og olje i en varm jernpanne, og hiver de oppi marinaden igjen og koker hele greien i 2-3 timer. Kjøttet faller nå helt fra hverandre og det supermøre kjøttet stekes en gang til til det blir crispy i en panne, og å øser du kokekraft/marinaden over så det blir saftig igjen.
|
|
|
#2 |
|
På (opp?)tur
|
Sv: Jeg vurderer å lære meg å lage mat
Oppskrift? På ostesausen også?
|
|
|
|
#3 |
|
Epikur
|
Sv: Jeg vurderer å lære meg å lage matJeg lærte carnitas av en kompis som også er en slomsekokk, så jeg foreslår å slomse i vei, for det kan liksom ikke bli helt galt. men jeg kan høre med ham om han har noen mål.
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.” ― Dorothy L. Sayers Sist redigert av Harriet Vane : 31-01-11 kl 11:38. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Epikur
|
Sv: Jeg vurderer å lære meg å lage matEr ruccola et mål i seg selv?
|
|
|
#5 |
|
kamerat
|
Sv: Jeg vurderer å lære meg å lage matJeg vil støtte forslaget om Viestads Hvordan koke vann, det er en nydelig bok med sjarmerende presise og nesten-vitenskapelige tilnærminger. Det var der jeg endelig lærte å steke biff perfekt hver gang.
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Jeg vurderer å lære meg å lage matÅh, himmel, menneske! Du vet sannelig å stimulere matlysten til en som er på vei i seng... Det der så helt vidunderlig godt ut! |
|
|
|
#8 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Jeg vurderer å lære meg å lage matCarnitas blir laget i løpet av uken her i huset kjenner jeg!
|
|
|
#9 |
|
Textrovert
|
Sv: Jeg vurderer å lære meg å lage matJeg lagde fajitas med denne ostesausen og denne guacamolen på lørdag, og det var helt himmelsk. Neste gang skal jeg jaggu prøve carnitas.
|