Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Luksusfellen og månedlige utgifter til røyk

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-11, 18:02   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusfellen og månedlige utgifter til røyk

Opprinnelig lagt inn av Synnemor, her.

Treningsklær og sko, kanskje?

(Samme nytteklasse må i såfall tilsvare samme grad av avhengighetsskapende!)

Nuh, det hjelper ikke akkurat på "røykere er ikke domme!"-kampanjen å mene at det er same-same å kjøpe treningsgreier som sigg, altså.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 19:21   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Treningsklær og sko, kanskje?

Du mener jeg er ille ute?

Gammel 04-02-11, 21:28   #3
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Du mener jeg er ille ute?

Nei Jeg bare minner deg på det "nye" livet ditt

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 23:45   #4
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei Jeg bare minner deg på det "nye" livet ditt

Sant nok. *skal på tightsshopping når jeg bare slipper ut av jobb.

Gammel 31-01-11, 11:08   #5
Albertine
Passiv

Standard

Sjokolade.

Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 12:39   #6
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har storrøykendevenner som ikke kan fatte hvor vi får pengene fra når vi nå drar for andre gang på en litt smådyr ferie.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 15:08   #7
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minty, her.

Vi har storrøykendevenner som ikke kan fatte hvor vi får pengene fra når vi nå drar for andre gang på en litt smådyr ferie.

Sånn er det jo med mange ting.

Jeg vet om folk som bruker utrolig mye penger på klær og som heller ikke fatter at jeg og mannen kan ta oss råd til en langhelg for 4000 kr.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 15:33   #8
Minty

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Sånn er det jo med mange ting.

Jeg vet om folk som bruker utrolig mye penger på klær og som heller ikke fatter at jeg og mannen kan ta oss råd til en langhelg for 4000 kr.

Nei det handler selvfølgelig om prioriteringer men jeg tror ikke helt at de vil innse hvor pengene deres går.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 16:33   #9
1234
Passiv

Standard

jo det tror jeg

Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 14:35   #10
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en storrøyker i min omgangskrets som ofte "ikke har råd til mat". Snodig nok har vedkommende alltid råd til 30 om dagen, og proklamerer stadig både høyt og tydelig at h*n aldeles ikke har noen som helst planer om å slutte, "for noen laster skal man da ha".
Det er en prioritering jeg aldri kommer til å forstå, og jeg ergrer meg grenseløst over dette "har ikke råd til mat"-pisset.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 14:37   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Jeg har en storrøyker i min omgangskrets som ofte "ikke har råd til mat". Snodig nok har vedkommende alltid råd til 30 om dagen

Da er det jo ikke rart han ikke har råd til mat. Det er da ikke noe vanskelig å skjønne.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 15:18   #12
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Da er det jo ikke rart han ikke har råd til mat. Det er da ikke noe vanskelig å skjønne.

Nei, men jeg kommer aldri til å skjønne prioriteringen.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 15:19   #13
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, men jeg kommer aldri til å skjønne prioriteringen.

Nei, det er jo noe ganske annet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 18:43   #14
Left
Passiv

Standard

Jeg har en storrøyker i min omgangskrets som ofte "ikke har råd til mat". Snodig nok har vedkommende alltid råd til 30 om dagen, og proklamerer stadig både høyt og tydelig at h*n aldeles ikke har noen som helst planer om å slutte, "for noen laster skal man da ha".
Det er en prioritering jeg aldri kommer til å forstå, og jeg ergrer meg grenseløst over dette "har ikke råd til mat"-pisset.

Min mor dro det kortet da hun var her nå - om hvor fryyyktelig dårlig råd hun hadde hatt da guttene var små. OOOOOfte la hun seg uten å ha spist. Men guttene fikk jo alltid.
Jeg klarte faktisk å holde kjeft (det holdt veldig hardt).
Ellers kunne jeg jo laget et regnestykke for henne.

Hun brukte 4000 på et dritstygt servise fra Porsgrunn Porselen, hvor det viktigste var at det var derfra, ikke hvordan det så ut.

Og fotballkontingenten til gutta boys - nei DET hadde hun virkelig ikke råd til, så den betalte jeg. Det var like før hun dro på viktig porselentur.
Nei - det har du jo ikke råd til når du prioriterer 2 pakker tobakk i uka og viktige porseleninvesteringer.

Ny bil til 200000,-, den hun hadde var 3-4 år gammel, og feilet ingen ting. Selvsagt kjøpt ny den også da. Hun måtte bare ha en n y.

Flere turer til Krakow i ei uke med ei venninne, mens gutta satt hjemme med 500,- på deling, og det skulle være til mat og alt de trengte ei hel uke.
Broren min ringte fortvilet etter 4 dager og fortalte at de hadde ikke toalettpapir en gang. De var da 15 og 17 år, og jeg skulle liksom følge litt med på hva de drev med.

Osv. osv. - jeg kunne fortsatt å ramse opp snodige prioriteringer i et kvarter til, helt sikkert.
Dårlig råd? My ass!

Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 22:25   #15
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Min mor dro det kortet da hun var her nå - om hvor fryyyktelig dårlig råd hun hadde hatt da guttene var små.

Min mor også, da jeg var barn. At noen kan prioritere røyk over mat og klær til ungene sine fatter jeg bare ikke. Mannen min snuste, men han måtte slutte før vi fikk barn. Vi hadde sikkert hatt råd til begge deler, med mindre det er sånn at røyk og snus er like dyrt nå...? Men uansett like greit at han sluttet, jeg synes det er en tullete ting å bruke penger på, men jeg skjønner jo at ikke alle er som meg.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 18:16   #16
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg røyker, men har som intensjoner å slutte egentlig.
Nå har jeg fortsatt en 4-5 røyk igjen i en 25 pakning (kjøpt i Sverige) og den ble åpnet på tirsdag. Regner med at den holder resten av helgen.

Var ikke noe problem å røyke en 20 pakning om sommeren.
Satt ute sammen med naboer (som røyker) og skravler og røyker alt for mye.

Målet mitt er å slutte når jeg er ferdig med den 25 pakningen jeg har åpnet og den siste jeg har igjen. Kryss fingrene for meg da.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:40.