|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er det rareste du spiser?Jeg synes hvitost og syltetøy er normalt. Gjengen på jobb synes det er tullerusk. Men det aner meg... de synes også banan og syltetøy er galskap. Men jeg lurer på om det er det at jeg i det hele tatt spiser syltetøy de egentlig mener å stusse på... altså, for det er jo ikke som om det forbigås i stillhet om jeg har vært helt tom for mat og ender opp med knekkebrød med syltetøy til lunsj heller (ja, jeg har ei spruteflaske med syltetøy og en pakke knekkebrød på jobb, det er jo evigvarende, og greit å kombinere med andre ting jeg kjøper inn fortløpende)
|
|
|
#62 |
|
passer i nissedrakt
|
Sv: Hva er det rareste du spiser?Etter å ha tenkt meg om litt i går, kom jeg på at vi her i huset har en litt særegen måte å smøre skivene på iblant, som er nedarvet fra meg og min barndom. Selve pålegget er kanskje ikke det rareste alltid, men vi (barna hovedsaklig nå) spiser "halvparten av hver", dvs halve brødskiva med ett pålegg, og andre halvparten med noe annet, uten å dele skiva med kniv. Vanligvis har vi da noe søtt smørbart, så dette er ikke alltid hverdagskost. Jeg synes allikevel at eldstepodens kombo er litt sær, han vil ha prim på ene halvparten og grillkrydder på andre halvparten. Bare grillkrydder, ikke smør eller noe annet, bare piffi rett på skiva. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Sv: Hva er det rareste du spiser?Ostesmørbrød er ikke det samme uten makrell i tomat, chilliketchup og grov sennep under osten.
|
|
|
|
#68 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Hva er det rareste du spiser?Og idag lanserte Freia ny sjokolade faktisk... m/chilli. Det er jo utrolig godt m/sjokolademousse og chilli. Men igjen! Hvem finner på å blande disse to tingene sammen i første omgang??
|
|
|
#69 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hva er det rareste du spiser?Jeg husker en gang jeg var paa hyttetur. Vi hadde egg. Jeg tok et hardkokt som vanlig. Snek meg til ekstra mye smör paa kanten av fatet, og lurte en liten bit oppaa skjeen sammen med hver eggebit. Jeg trodde dette var saert, men kunne jo ikke spise hardkokt egg uten smör til for det er jo urgodt. I löpet av frokosten fant jeg ut at to andre (av totalt 10 personer paa hytten) spiste egget paa samme maate. Jeg er normal. :rört: |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Tøff
|
Sv: Hva er det rareste du spiser?Jeg har ingen sære matvaner, men min mann kommer fra Mo og der er det en hel del mystiske ting som fortæres altså.
|
|
|
#74 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Hva er det rareste du spiser?Jeg blir antatt sinnsyk når jeg rister meg loffskiver som jeg har potetsalat på sammen med russisk kaviar og sennepssaus ...
Dåtten ♥ 2006, Fjåtten ♥ 2008 & Lyn fra klar himmel ♥ 2018 Some people just need a high-five. In the face. With a chair. Sist redigert av Bomull : 11-02-11 kl 11:57. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Hva er det rareste du spiser?
Jeg må fnise litt. Jeg synes også barnemat på glass var kjempegodt, hatte et par-tre favoritter jeg gjerne kunne kjøpe et par glass av og momse, uten oppvarming. Jeg kan forresten gjøre det av og til fortsatt, dvs. det er lenge siden nå, men inntil Bråkebøtta fikk glassmiddag i ny og ne, gjorde jeg det ukentlig ...
|
|
|
#77 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Eller bakels og græt som jeg ville ha sagt. Namm, namm! |
|
|
|
|
|
#78 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Hva er det rareste du spiser?Sånn er min pappa også, vixen. Han er oppvokst med flyttepølse, og han kompenserer nå for det med å ha både tre og fire pålegg på samme skive - det meste ganske uappetittelig sett i kombinasjon ... :urk:
|
|
|
#79 |
|
Passiv
|
Bakels å graut ja - nam nam. |
|
|
|
#80 |
|
Passiv
|
Sv: Hva er det rareste du spiser?Men Songraut? Der går grensen. Det knirker når man tygger |
|
![]() |
|
|