Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvordan virker Ryanair?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-11, 19:14   #61
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan virker Ryanair?

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Jeg opplevde nøyaktig det samme som Smilefjes i høst. Med SAS. På Gardermoen.

Damen: Skal du til ***?
Jeg: Ja!! *pust, pes*
Damen: Er du [fornavn]?
Jeg: Jepp!

Vips, trappa blir kjørt inntil flyet igjen, døra åpnet, ingen sjekker billett, boarding pass, legitimasjon.

Jeg var fornøyd med at jeg rakk flyet mitt, for all del. Men litt enkelt føltes det jo. Det var selvsagt innenriks, for øvrig.

Mannen opplevde det samme rett før jul, kan hende de synes synd på han siden trafikken stod pga bombetrussel på tog.
Det var med Widerøe da.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 20:22   #62
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Oj, de gangene jeg har reist med RA har det bare vært en 5-10 passasjerer som har hatt Priority. Og det hele har gått svært sivilisert for seg. Det er imidlertid uten unntak alltid noen som prøver seg i Priority-køen uten å ha betalt for det, men de blir kjapt skysset bakerst i den ordinære køen.

Det var mange de gangene jeg kjøpte det, men det var vel egentlig ikke antallet som var problemet. Problemet var at de slapp resten av røkla ombord så kjapt etterpå at de med spisse albuer banet seg veg foran de som hadde kjøpt PB. Dette skjedde flere ganger. Nå skal det sies at det er 2,5 år siden sist jeg fløy med RA, kan være det har endret seg. Jeg er ikke så alt for interessert i å reise med dem igjen for å finne ut om det har bedret seg heller kjenner jeg.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 22:09   #63
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Det var mange de gangene jeg kjøpte det, men det var vel egentlig ikke antallet som var problemet. Problemet var at de slapp resten av røkla ombord så kjapt etterpå at de med spisse albuer banet seg veg foran de som hadde kjøpt PB. Dette skjedde flere ganger. Nå skal det sies at det er 2,5 år siden sist jeg fløy med RA, kan være det har endret seg. Jeg er ikke så alt for interessert i å reise med dem igjen for å finne ut om det har bedret seg heller kjenner jeg.

Nei, det har ikke endret seg. Det er det eneste som jeg synes er virkelig negativ med mine RA reiser hittil. Vi har kjøpt priority billetter fordi lillebror er for liten for å kunne sitte alene, men det var med nød og neppe at vi fikk rasket oss til to seter ved siden av hverandre, ettersom alle ble sluppet inn samtidig. Vi sto først i køen, men dørene åpnet for alle samtidig, så de som løp til flyet kom først- uansett om de hadde kjøpt Priority eller ikke.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 11:20   #64
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Nei, det har ikke endret seg. Det er det eneste som jeg synes er virkelig negativ med mine RA reiser hittil. Vi har kjøpt priority billetter fordi lillebror er for liten for å kunne sitte alene, men det var med nød og neppe at vi fikk rasket oss til to seter ved siden av hverandre, ettersom alle ble sluppet inn samtidig. Vi sto først i køen, men dørene åpnet for alle samtidig, så de som løp til flyet kom først- uansett om de hadde kjøpt Priority eller ikke.

Dette er derfor bare enda et frekt salgstriks fra Ryanair som ikke fungerer i praksis, for DET at det skal fungere bruker de selvsagt ikke penger på. Disse Priority boarding-billettene burde selvsagt ha forhånds-seating sånn at man faktisk FÅR det man har betalt for.

Jeg får ikke sagt med ord hvor utrolig usympatisk dette selskapet er. Det finnes andre som gjør det stort i lavpris-flybransjen uten å være så inn i granskauen frekke i sin forretningsdrift. Ryanair er bare skikkelig uspiselig.

http://www.itfglobal.org/campaigns/ryan-be-fair.cfm

http://www.ryanaircampaign.org/

"You paid nothing for your ticket, so you get nothing. That's the company philosophy. You paid nothing, we take you there, but hey, you paid nothing. so if we don't take you there, tough shit, you've only lost five euros."
- RyanAir

Gammel 20-02-11, 11:32   #65
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

"You paid nothing for your ticket, so you get nothing. That's the company philosophy. You paid nothing, we take you there, but hey, you paid nothing. so if we don't take you there, tough shit, you've only lost five euros."
- RyanAir

håper dette er satt litt på spissen, herlighet!
Jeg har reist med dem en gang og det var helt greit for en to-timers flytur,
ellers ville jeg ha valgt noe annet tror jeg....

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 12:19   #66
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

håper dette er satt litt på spissen, herlighet!
Jeg har reist med dem en gang og det var helt greit for en to-timers flytur,
ellers ville jeg ha valgt noe annet tror jeg....

Mulig satt litt på spissen, men de opererer helt klart litt på siden av alle andre flyselskaper og føler ikke særlig ansvar for sine passasjerer dersom det oppstår uregelmessigheter (forsinkelser osv.) underveis.

http://www.boarding.no/art.asp?id=43987

Gammel 21-02-11, 16:09   #67
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg gidder ikke kjøpe priority billetter hos dem, siden vi har 2 små barn får vi sitte ved siden av barna uannsett. Jeg venter til alle de 'gale' er vel kommet inn i flyet før vi går inn. Vi får alltid god hjelp av flyvertene om flyet er fullt. Jeg har opplevd å blitt kjeftet på av en dame som måtte flytte seg for at det skulle bli mulig, for den stakkars damen hadde kastet bort penger på PB.

Gammel 21-02-11, 17:36   #68
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Jeg gidder ikke kjøpe priority billetter hos dem, siden vi har 2 små barn får vi sitte ved siden av barna uannsett. Jeg venter til alle de 'gale' er vel kommet inn i flyet før vi går inn. Vi får alltid god hjelp av flyvertene om flyet er fullt. Jeg har opplevd å blitt kjeftet på av en dame som måtte flytte seg for at det skulle bli mulig, for den stakkars damen hadde kastet bort penger på PB.

Her synes jeg det var mange merkelige holdninger....
Du gidder ikke å kjøpe priority-billetter fordi du gambler på at det "alltid ordner seg" og at kabinpersonaler hjelper dere sånn at dere får sitte ved siden av hverandre? ... men om det ikke lykkes da? Kabinpersonalet har ikke alltid hverken tid eller anledning til å flytte og bytte etter alle passasjerers ønsker. Noen vil sitte foran, noen vil sitte bak, noen vil sitte nærme toalett, noen nærme utgangsdørene, noen ved nødutgang, noen sammen med barna sine, noen vil sitte ved midtgang, noen ved vinduet osv. Mange hensyn å ta.

Er det rettferdig at damen som har betalt for prioitert boarding/billett skal være nødt til å flytte seg fordi at dere, som ikke har det, skal sitte ved siden av hverandre?

Gammel 21-02-11, 17:39   #69
Slettet bruker
Passiv

Standard

Som sagt - det eneste jeg synes er rart på RA er passasjerene.

Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 17:42   #70
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

har reist med dem én gang. i 2002, så det er noen år siden da.
Sandefjord-london t/r.
Har ingenting å si egentlig. var en helt grei tur. Ikke noe tull ball.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 17:48   #71
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville aldri reist med Ryan air dersom jeg skulle videre med et annet fly, men på enkeltturer helt ok. Er enig i at passasjerene er den største forskjellen.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 18:29   #72
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Snodig at hun ble sur, gitt.
Fysj for en holdning! Rett og slett ekstremt frekt og selvsentrert.

Gammel 21-02-11, 22:57   #73
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Her synes jeg det var mange merkelige holdninger....
Du gidder ikke å kjøpe priority-billetter fordi du gambler på at det "alltid ordner seg" og at kabinpersonaler hjelper dere sånn at dere får sitte ved siden av hverandre? ... men om det ikke lykkes da? Kabinpersonalet har ikke alltid hverken tid eller anledning til å flytte og bytte etter alle passasjerers ønsker. Noen vil sitte foran, noen vil sitte bak, noen vil sitte nærme toalett, noen nærme utgangsdørene, noen ved nødutgang, noen sammen med barna sine, noen vil sitte ved midtgang, noen ved vinduet osv. Mange hensyn å ta.

Er det rettferdig at damen som har betalt for prioitert boarding/billett skal være nødt til å flytte seg fordi at dere, som ikke har det, skal sitte ved siden av hverandre?

Livet hos RA er ikke rettferdig, og heller ikke hos andre flyselskaper. Det er jo RA som selskap som velger free seating, ikke vi som passasjerer. Og jeg skjoenner hvorfor, det gaar jo mye raskere naar folk stresser for aa finne seg seter paa flyet. Jeg har observert at ca 50-70% av passasjerene betaler for priority boarding og lurer jo paa om RA ville vaert kynisk nok til aa selge PB til alle passasjer paa en flight?

Og skulle det ikke lykkes aa sitte sammen, saa faar vi sitte fra hverandre. Mulig det hadde blitt stress for de som skulle sitte ved siden av barna, jeg ville iallefall tilbydt meg aa bytte om jeg skulle paa en liten times tur og reiste i et reisefoelge paa kun voksne. Jeg er kanskje farget av at jeg oftere reiser alene eller med kollegaer paa jobbreiser. Da sitter vi aldri sammen, for vi bestiller jo billetter hver for oss og faar tildelt sete etter preferanse.

Gammel 21-02-11, 23:02   #74
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Standard

Snodig at hun ble sur, gitt.
Fysj for en holdning! Rett og slett ekstremt frekt og selvsentrert.

Jeg ba henne ikke om aa flytte seg, det gjorde flyverten. Og aerlig talt, er det krise aa matte sitte paa raden foran istedenfor paa setet paa andre siden av midtgangen ? Vi snakker om en dame i femtiaarene.

Gammel 21-02-11, 23:21   #75
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Standard

Det er prinsippet. Og holdningen om at man ikke gidder å anstrenge seg selv så lenge man kan få andre til å ordne opp for seg.

Kanskje det var krise for henne å måtte flytte på seg? Har man flyskrekk skal det veldig lite til før man vippes av pinnen. Et slikt setebytte kan være mer enn nok.

At free seating er en pain in the ass er det liten tvil om, særlig når man har barn med. Tidligere slapp RA de med barn ombord først, men det ble det jo raskt slutt på...

Gammel 21-02-11, 23:37   #76
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Standard

Det er prinsippet. Og holdningen om at man ikke gidder å anstrenge seg selv så lenge man kan få andre til å ordne opp for seg.

Kanskje det var krise for henne å måtte flytte på seg? Har man flyskrekk skal det veldig lite til før man vippes av pinnen. Et slikt setebytte kan være mer enn nok.

At free seating er en pain in the ass er det liten tvil om, særlig når man har barn med. Tidligere slapp RA de med barn ombord først, men det ble det jo raskt slutt på...

Jeg skjoenner at det er ordet gidder dere reagerer paa. Likevel syns jeg nok at det ikke var mitt ansvar at hun hadde kjoept PB og opplevde aa maatte flytte, Ryan Air velger free seating, ikke jeg. Og foroerig har jeg da opplevd mange ganger aa maatte bytte sete ogsaa naar man har faatt tildelt sete hos tradisjonelle selskaper. Da blir ogsaa veldig mange paasasjere sure, noe jeg ikke ser poenget med.

Gammel 21-02-11, 23:48   #77
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjoenner at det er ordet gidder dere reagerer paa. Likevel syns jeg nok at det ikke var mitt ansvar at hun hadde kjoept PB og opplevde aa maatte flytte, Ryan Air velger free seating, ikke jeg. Og foroerig har jeg da opplevd mange ganger aa maatte bytte sete ogsaa naar man har faatt tildelt sete hos tradisjonelle selskaper. Da blir ogsaa veldig mange paasasjere sure, noe jeg ikke ser poenget med.

De har en ordning med prioritert boarding som er ment for de som bryr seg om hvor de blir sittende. Du velger å ikke benytte deg av det og heller bruke ungene som brekkstang for å få det som du vil på bekostning av de andre passasjerene. Jeg skjønner veldig godt at det blir irritasjon av å måtte flytte fra en plass man har betalt ekstra for å få.

Gammel 21-02-11, 23:58   #78
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

De har en ordning med prioritert boarding som er ment for de som bryr seg om hvor de blir sittende. Du velger å ikke benytte deg av det og heller bruke ungene som brekkstang for å få det som du vil på bekostning av de andre passasjerene. Jeg skjønner veldig godt at det blir irritasjon av å måtte flytte fra en plass man har betalt ekstra for å få.

Jeg ser at det kan foeles som aa ha kjoept katta i sekken. Likevel syns jeg ikke det gir henne rett til aa kjefte paa en annen passasjer.

Gammel 21-02-11, 23:59   #79
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser at det kan foeles som aa ha kjoept katta i sekken. Likevel syns jeg ikke det gir henne rett til aa kjefte paa en annen passasjer.

Nei, kjefte kan folk generelt holde seg for gode til uansett. Jeg tror jeg kunne funnet på å ganske enkelt svare "nei" på spørsmålet om jeg kunne flytte meg.

Gammel 22-02-11, 00:59   #80
Elin

Elin sin avatar

Standard

Livet hos RA er ikke rettferdig, og heller ikke hos andre flyselskaper. Det er jo RA som selskap som velger free seating, ikke vi som passasjerer. Og jeg skjoenner hvorfor, det gaar jo mye raskere naar folk stresser for aa finne seg seter paa flyet. Jeg har observert at ca 50-70% av passasjerene betaler for priority boarding og lurer jo paa om RA ville vaert kynisk nok til aa selge PB til alle passasjer paa en flight?

Og skulle det ikke lykkes aa sitte sammen, saa faar vi sitte fra hverandre. Mulig det hadde blitt stress for de som skulle sitte ved siden av barna, jeg ville iallefall tilbydt meg aa bytte om jeg skulle paa en liten times tur og reiste i et reisefoelge paa kun voksne. Jeg er kanskje farget av at jeg oftere reiser alene eller med kollegaer paa jobbreiser. Da sitter vi aldri sammen, for vi bestiller jo billetter hver for oss og faar tildelt sete etter preferanse.

Ja, jeg tror Ryanair absolutt kunne finne på å selge priority boarding for hele flyet uansett passasjer-antall med det det ville medføre av kamp om plassene. Forstår ikke hva du mener med at livet hos RA og andre flyselskaper ikke er rettferdig?

Hva ville du egentlig gjort dersom dere IKKE fikk sitte sammen? Er det ikke et alternativ for deg å betale for å sikre seg plasser sammen? Eller satser du alltid på at kabinpersonalet ordner opp for deg?

Jeg ba henne ikke om aa flytte seg, det gjorde flyverten. Og aerlig talt, er det krise aa matte sitte paa raden foran istedenfor paa setet paa andre siden av midtgangen ? Vi snakker om en dame i femtiaarene.

Flyverten ba henne om å flytte seg? Etter at du hadde sagt i fra til flyverten at dere ville sitte sammen da eller? At damen er i femti-årene er helt irrelevant. Jeg opplever DAGLIG at folk i alle aldre nekter å flytte seg for å hjelpe barnefamilier. Vi som kabinpersonale forsøker å gjøre flest mulig til lags, men noen ganger nytter det bare ikke å gjøre alle fornøyd i fht. sitteplasser og øvrige ønsker.

Jeg ville i hvert fall ikke akseptert at jeg ikke hadde noen som helst rettigheter med fortrinn dersom jeg hadde betalt for prioritert boarding. Damen har et poeng, og at hun blir sur synes jeg er helt forståelig. At hun velger å kjefte på en annen passasjer er vel en reaksjon på at hun ikke får den tjenesten hun har betalt for.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:09.