|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
Se resultatene: Hvor ofte kjøper dere nye dyner/puter? | |||
En gang i året eller oftere |
![]() ![]() ![]() ![]() |
2 | 1,46% |
Annethvert år |
2 | 1,46% |
Etter 3-4 år |
19 | 13,87% |
Sjeldnere |
114 | 83,21% |
Deltakere: 137. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?Vi vasker dyner og puter med ujevne mellomrom, og så lenge de ikke er klumpete eller slaskete, er de selvfølgelig like gode som nye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?Sjeldnere. Det kommer jo litt an på kvaliteten. Ungenes dyner vaskes ofte, da det fortsatt skjer uhell. Kaster ikke dyner der før de blir slaskete eller noe sånt. Min egen elskede dyne har jeg hatt i flere år, har ingen skumle planer med den heller med det første. Vasker den noen ganger i året.
![]() |
#63 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?Vi bytter mellom sommer og vinterdyner.
![]() |
#64 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?Jeg vasker dyner. Puter skifter jeg innimellom - mine når de har blitt helt sammenklemte og det ikke er håp lenger, mannens oftere. Ikke vet jeg hva han driver med, men putene får ekle gule flekker som ikke går bort i vask (jada, han har putetrekk), så jeg skifter de når jeg syns det blir for ekkelt. Han bryr seg ikke. Ungene har ikke skiftet hverken dyne eller pute siden de vokste ut av barnestørrelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?Har ingen planer om å bytte ut dyna mi med det første nei og har vel hatt den i noen år allerede. Gutta har fått nye når de har bytta størrelse.
![]() |
![]() |
#66 |
Vaklende
|
![]() Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?Dyner og puter skal luftes ofte, og vaskes innimellom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?
Selvsagt kan de vaskes. 60 grader. Ikke for rask sentrifugering. Tørketromling med tennisball. Merk at dyner og puter ikke alltid blir helt tørre ved bruk av fuktsensor. Da er det gjerne litt fukt igjen i dunene. Jeg får bedre resultat med bruk av timer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?Vi har noe ala tempur puter, de er det 5 års garanti på, så jeg forventer faktisk at de varer så lenge. Ditto med dundynene.
![]() |
#69 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?Tydeligvis ikke så vanlig. Mannen påstår at vi må ha nye nå. Jeg tipper de er fire-fem år gamle. Så da måtte jeg sjekke hva som er vanlig. Såvidt jeg kan huske byttet min mor dyner innimellom da jeg bodde hjemme.
![]() |
#70 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?Saa sjelden at jeg ikke kan huske sist.
![]() |
#71 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?Jeg bytter ikke dyner ofte,kanskje hvert 5.-10.år? |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?Tja? Vi bytter om det er grunn til å bytte, feks byttet vi til silkedyner før vi flyttet til junaiten (kan anbefales! Begge deler.
![]() |
#73 |
Tankefull
|
![]() Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?Bytter når de går i stykker.
![]() |
#74 |
maler
|
![]() Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?Bytter man dyner? Puter byttes når de er blitt nedligget, men det går da år mellom hver gang. Vi vasker og tromler både dyner og puter, og da blir de nesten som nye igjen.
![]() |
#76 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?Dyner bytter vi ikke ofte, men varierer mellom sommer og vinterdyner. Både hos ungene og oss. Vi har to svindyre vinterdyner og to litt mindre dyre vinterdyner. I tillegg har vi syntetiske dyner.
![]() |
#77 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?Jeg bytter ikke ut dyner og puter som er like fine. De luftes ofte, og vaskes sjelden.
![]() |
#78 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?eh. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?Nei, si det. Jeg fikk noen dyner av foreldrene mine når jeg flyttet for meg selv, de hadde jeg helt til i fjor når jeg flyttet fra mannen min. Jeg tok ikke med meg alle så jeg kjøpte noen nye, så jeg har en blanding av gammelt og nytt.
![]() |
#80 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?Putene skiftes ut med et par års mellomrom. Vi kjøpte nye sommerdyner for et par år siden. Jeg fikk ny vinterdyne i presang da jeg traff mannen min. Det er 8 år siden. Den dyna føles fremdeles ny. Synene vaskes når de byttes på våren og høsten.
![]() |
![]() |
|
|