Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Kongsvik Ungdomskole

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-11, 08:30   #61
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongsvik Ungdomskole

Nei, huff, dette var ikke min greie. Gæmlishumor.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 08:34   #62
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Nei, huff, dette var ikke min greie. Gæmlishumor.

Du tviholder på ungdommen ja?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 08:36   #63
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

hverfall så syntest jeg så klart at bøndene skal få lov til å besøke i byen men di burte jo flytte på seg når det kommer folk som faktiskt bor her!?!??!?!!!!!!!

Gammel 11-03-11, 08:48   #64
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Du tviholder på ungdommen ja?

Innser at ungdommen er annerledes enn meg, men er ikke helt der at jeg syns det er morsomt at gamle damer kler seg ut som ungdom.

Gammel 11-03-11, 09:07   #65
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er tre av seks karakterer, da. De andre er vel aldersmessig eldre, eller like gamle som Lene Kongsvik (som er 36. Schempegammel). Jeg syns ikke det er morsomt fordi hun kler seg ut som ungdom. Det er jo komikk basert på samme mal som Espen Eckbo, Borettslaget og Little Britain. Sistnevnte er selvfølgelig i en klasse for seg. Men nei, det er nok ikke fjortishumor.

Gammel 11-03-11, 09:20   #66
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Jeg syns ikke Espen Eckbo er morsom heller. Borettslaget var gøy første runde, men så var det utspilt. Little Britain er veldig morsomt, men Kongsvik ungdomsskole eier ikke i nærheten av det samme stinget. Jeg syns det blir litt kleint. Jeg har forøvrig ikke hatt sansen for Lene Kongsvik Johansen sine humorprosjekter tidligere heller.

Norsk humor mangler nyskaping for tiden syns jeg. Derfor brukte jeg begrepet gæmlishumor. De som skapte "den nye humoren" begynner å bli middelaldrende, og det er lenge siden de fant på noe nytt. Noe som ikke er så merkelig altså, de blir vel tomt hos Harald Eia og Atle Antonsen til slutt også.

Gammel 11-03-11, 09:46   #67
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Helt enig angående både LB og Borettslaget, altså. Jeg har ikke sett noe av kongsviks greier tidligere, bortsett fra damebladreklamene, så kanskje jeg bare ikke er mettet enda. Harald Eia har jeg i grunn aldri likt, verken som person, eller humoren til.

Jeg syns ikke humor alltid trenger å være så grensesprengende, hvis det funker. Jeg syns første episode av Kongsvik Ungdomskole var såpass morsomt at jeg har lyst til å se om de greier å ta det videre, eller om det bare blir gjentagelser. Da funker det jo ikke.

Gammel 11-03-11, 10:04   #68
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Jeg syns absolutt ikke at humor alltid trenger å være grensesprengende, men likevel er mitt inntrykk at lite nytt skjer på den fronten for tiden.

Også mente jeg selvsagt ikke at jeg syns Kongsvik er for gæmliser (selv om jeg i etterpåklokskapen ser at det kan oppfattes sånn), mer at jeg fikk litt Arve-Oppsahl-spiller-full-mann-vibber av det.

Gammel 11-03-11, 10:39   #69
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg syns absolutt ikke at humor alltid trenger å være grensesprengende, men likevel er mitt inntrykk at lite nytt skjer på den fronten for tiden.

Nei, du har rett i det. Det er ikke noe særlig nytt og spennende for tiden.

Også mente jeg selvsagt ikke at jeg syns Kongsvik er for gæmliser (selv om jeg i etterpåklokskapen ser at det kan oppfattes sånn), mer at jeg fikk litt Arve-Oppsahl-spiller-full-mann-vibber av det.[/quote]
Arve Oppsahl er enda en jeg har lite sans for. Men jeg ser poenget ditt, altså.

Gammel 11-03-11, 11:54   #70
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Brita har tatt for seg Kongsvik.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 16:38   #71
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt på linje med Brita!

Den balansen Kongsvik har mellom det mørke, såre og humoren er veldig bra. Jeg synes på ingen måte det er platt.

Selvfølgelig skal ikke all humor være grensesprengende og banebrytende (blir sliten bare av tanken), og dette er karikering av mennesketyper som det er god kvalitet over.

Gammel 11-03-11, 19:01   #72
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Dette var pinlig og platt. Absolutt ikke min form for humor i det hele tatt.

Gammel 11-03-11, 19:17   #73
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg er visst i ferd med å utvikle en hypotese. Jeg tror dette er mer morsomt hvis man jobber med den aktuelle aldersgruppa.

Jeg lo meg skakk av henne, da hun parodierte tenåring for et par år siden. Jeg kjenner igjen den jenta her også, for å si det sånn.

(Kilde: youtube.com)

Gammel 11-03-11, 19:22   #74
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror også at det er mer moro hvis man har mer enn gjennomsnittlig kunnskap om ungdomsskolen og elevene som går der.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 20:06   #75
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jeg er visst i ferd med å utvikle en hypotese. Jeg tror dette er mer morsomt hvis man jobber med den aktuelle aldersgruppa.

Jeg lo meg skakk av henne, da hun parodierte tenåring for et par år siden. Jeg kjenner igjen den jenta her også, for å si det sånn.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 20:16   #76
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Hva er det med håret til Almås i det klippet?

Gammel 11-03-11, 20:23   #77
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

[avsporing]Jeg mener å huske at han skulle være morsom vert for komiprisen, og så var han ikke så morsom likevel. Kom forresten over klippet igjen da jeg gikk gjennom bokmerkene mine på jobb, jeg viser av og til dette klippet til elever:

(Kilde: youtube.com)

Almås er dessverre pinlig her også.
[/avsporing]

Gammel 12-03-11, 03:09   #78
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg tror også at det er mer moro hvis man har mer enn gjennomsnittlig kunnskap om ungdomsskolen og elevene som går der.

Jeg jobber i ungdomsskolen og jeg ler meg skakk av både lilladamen og støttekragedamen og kjenner igjen både den ene og den andre. Min tanke er at hun har godt kjennskap til ungdomsskolen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 07:46   #79
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg jobber i ungdomsskolen og jeg ler meg skakk av både lilladamen og støttekragedamen og kjenner igjen både den ene og den andre. Min tanke er at hun har godt kjennskap til ungdomsskolen.

Og så får jeg bekreftet min mistanke om at det er de som "står mest på krava": "Jeg jobber aaaltfor mye" og "du kan ikke tvinge meg til å ha seks timer på en dag!" som gjør minst ut av jobben sin. (Les: Setter på en film mens de går ut og drikker kaffe.)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 08:34   #80
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Denne er helt fantastisk morsom! Jeg jobber i skolen og figuren er ikke helt ukjent for meg, akkurat. Har ikke tall på alle gangene jeg har sett denne parodien.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:33.