Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Har du gjort noen interiørtabber?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-11, 22:51   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du gjort noen interiørtabber?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Fordi den etter fem-seks år er aldeles ødelagt av vannsøl og hakk. Den ser virkelig ikke ut, og skulle vi bodd der lenger måtte vi ha skifte den ut ganske snart. Mitt neste kjøkkengulv skal være gummi eller linoleum.

Hm... Jeg håper ikke det skjer med vår. Etter et år ser den fortsatt ny ut, og der vi bodde tidligere levde vi med parkett i åtte år. Vi søler svært lite, så jeg tror det skal gå bra.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 23:36   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg har lagt parkett på kjøkkengulvet. :bad idea:

Det er parkett på vårt kjøkkengulv også - Gulvet går i flukt med stua, sånn sett er det kanskje logisk - men du, så dårlig idé det er. Det er ikke vi som har lagt den og det som redder oss er nok det faktum at familien sjuskete bor her - så vi vasker lite.

Gammel 19-03-11, 22:22   #3
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Åh, åh! Jeg har en til! Da vi skulle ta mål til glassplaten over benken på kjøkkenet var jeg tøff i trynet og fikk ikke noen til å dobbeltsjekke målene. Vel; Glassplaten kom og glassplaten var 0,2 mm for lang. Herdet glass er ikke bare svindyrt - det er også umulig å skjære til i ettertid. Så da vi sto vi der da, med en to og en halv meter lang glassplate som mannen holdt på å dra på fyllinga med. Jeg nekter å si hva den kostet - men nå henger den i allefall loddrett på veggen i gangen, og har blitt verdens kuleste (og dyreste) billedramme for alle familiebildene våre.

Vi har ikke bestilt noen ny glassplate til å ha over benken. Jeg fant en annen løsning der også.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 22:33   #4
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kom på en.
I 1996 pusset vi opp badet og doen. Vi var lykkelige eiere av mintgrønt badekar og vask på badet. På do var vi lykkelige eiere av mintgrønn do og vask.
I et av mine mindre klare øyeblikk så klarte vi å velge mintgrønne fliser og mintgrønn maling til veggene. Dog ble det hvit vask på badet da, siden vi kjøpte helt nye baderomsmøbler. De er hvite, men ellers er alt i hvitlakkert tre.
Snakk om et mintgrønt helvete...........

Sånn for å toppe hele dritten er det sånn fortsatt, med unntakk av veggene på do, som ble malt for noen år siden. Selv da ble det en blemme, for fargen hadde et rosaskjær jeg ikke helt liker.

Gammel 19-03-11, 22:39   #5
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Jeg kom på en.
I 1996 pusset vi opp badet og doen. Vi var lykkelige eiere av mintgrønt badekar og vask på badet. På do var vi lykkelige eiere av mintgrønn do og vask.
I et av mine mindre klare øyeblikk så klarte vi å velge mintgrønne fliser og mintgrønn maling til veggene. Dog ble det hvit vask på badet da, siden vi kjøpte helt nye baderomsmøbler. De er hvite, men ellers er alt i hvitlakkert tre.
Snakk om et mintgrønt helvete...........

Sånn for å toppe hele dritten er det sånn fortsatt, med unntakk av veggene på do, som ble malt for noen år siden. Selv da ble det en blemme, for fargen hadde et rosaskjær jeg ikke helt liker.

Aha, så det var der Mærta og Ari fikk ideen til bryluppet sitt?

Gammel 19-03-11, 22:42   #6
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ekorn, her.

Aha, så det var der Mærta og Ari fikk ideen til bryluppet sitt?

Jeg kan til mitt forsvar si at det er 15 år siden, det er litt kortere siden de giftet seg.
Men vi brukte penger vi fikk i bryllupsgave på badet da...
(heldigvis var det baderomsmøblene som har holdt godt, så jeg kan trygt anbefale baderomsmøblene til Foss Bad)

Gammel 19-03-11, 22:53   #7
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, det har jeg. En gang på nittitallet så jeg verdens fineste bondeblå kjøkkeninnredning i et interiørblad. Jeg skrev ned fargekoden og kjørte direkte til Obs og kjøpte maling. Allerede samme kveld var første strøk unnagjort. Jeg synes nok at fargen ikke helt matchet den i bladet, men tenkte at to strøk til ville gjøre utslaget. Neste dag, i dagslys, kunne jeg konstatere at jeg hadde malt kjøkkenet turkis. Ikke bare litt turkis heller, knall, knall turkis.
Dro til ny fargehandel og fikk blandet riktig farge, så det ordnet seg til slutt, da.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 22:39   #8
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Standard

Glemte en ting, jeg har fått byttet ut det mintgrønne badekaret med et hvitt et.

Gammel 19-03-11, 22:41   #9
Carrie
-

Carrie sin avatar

Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Oljet eikeparkett i gangen.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 23:21   #10
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har limt speilmosaikk i mønster midt på en vegg. Ble fort lei, men herligheten lot seg ikke fjerne, så jeg måtte bare male over. De er der ennå......

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 23:38   #11
Left
Passiv

Standard

Jeg har latt maskeringstapen sitte på for lenge. Alt for lenge. Det var ikke smart. Nei.

Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 23:40   #12
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klattvasket taket.

Gammel 19-03-11, 23:47   #13
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Jeg har latt maskeringstapen sitte på for lenge. Alt for lenge. Det var ikke smart. Nei.

Nei. Maskringstape sitter godt og lenge, særlig på vinduer når man maler karmen. :8 år:

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 23:52   #14
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Nei. Maskringstape sitter godt og lenge, særlig på vinduer når man maler karmen. :8 år:

Det kan ta litt tid å få det av. Har jeg hørt.

Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 07:22   #15
cecix
Blekksprut

cecix sin avatar

cecix er populærcecix er populærcecix er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Hvis du kjøper plasterfjerner på apoteket går det lett som en plett! Gjort på bare noen få minutter! Ingen grunn til å la det gå 8år til...

cecix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 11:02   #16
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av cecix, her.

Hvis du kjøper plasterfjerner på apoteket går det lett som en plett! Gjort på bare noen få minutter! Ingen grunn til å la det gå 8år til...

Oj, hvis dette rådet funker er det nesten så jeg må sende en blomst!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 16:35   #17
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Oj, hvis dette rådet funker er det nesten så jeg må sende en blomst!

Neglelakkfjerner gjør samme nytten. Det tar gamle klistremerker på dører og møbler også.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 23:55   #18
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn apropos tapetsering, om man måler og markerer feil på tapeten og får strekingen "inni" det man skal tapetsere, er det bare å kaste det. Penn vises gjennom lys tapet. Oppdaget dette selvsagt etter jeg var ferdig med å tapetsere 8 skuffer. Hadde heldigvis ikke tørket, så var bare å dra av.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 00:02   #19
Lisbeth
Aktiv

Lisbeth sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Lisbeth er litt kul
Standard

Dumme meg satt et 10 liters spann med maling midt bak i stasjonsvognen. Så måtte jeg bråbremse!!! Vips, så var bilen ganske så eggehvit innvendig!

Lisbeth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 00:13   #20
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Ååååh, jeg hadde ti liter med beis, nesten i bilen, noe hadde runnet ut på veien fra butikken og hjem da.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:53.