|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du gjort noen interiørtabber?
Hm... Jeg håper ikke det skjer med vår. Etter et år ser den fortsatt ny ut, og der vi bodde tidligere levde vi med parkett i åtte år. Vi søler svært lite, så jeg tror det skal gå bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Har tro på forbedring
|
Det er parkett på vårt kjøkkengulv også - Gulvet går i flukt med stua, sånn sett er det kanskje logisk - men du, så dårlig idé det er. Det er ikke vi som har lagt den og det som redder oss er nok det faktum at familien sjuskete bor her - så vi vasker lite.
![]() |
#3 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Har du gjort noen interiørtabber?Åh, åh! Jeg har en til! Da vi skulle ta mål til glassplaten over benken på kjøkkenet var jeg tøff i trynet og fikk ikke noen til å dobbeltsjekke målene. Vel; Glassplaten kom og glassplaten var 0,2 mm for lang. Herdet glass er ikke bare svindyrt - det er også umulig å skjære til i ettertid. Så da vi sto vi der da, med en to og en halv meter lang glassplate som mannen holdt på å dra på fyllinga med. Jeg nekter å si hva den kostet - men nå henger den i allefall loddrett på veggen i gangen, og har blitt verdens kuleste (og dyreste) billedramme for alle familiebildene våre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Har du gjort noen interiørtabber?Jeg kom på en.
![]() |
#5 |
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Aha, så det var der Mærta og Ari fikk ideen til bryluppet sitt?
![]() |
#6 |
er grønn og fin.
|
Jeg kan til mitt forsvar si at det er 15 år siden, det er litt kortere siden de giftet seg.
![]() |
#7 |
Tante Sofie
|
![]() Sv: Har du gjort noen interiørtabber?Ja, det har jeg. En gang på nittitallet så jeg verdens fineste bondeblå kjøkkeninnredning i et interiørblad. Jeg skrev ned fargekoden og kjørte direkte til Obs og kjøpte maling. Allerede samme kveld var første strøk unnagjort. Jeg synes nok at fargen ikke helt matchet den i bladet, men tenkte at to strøk til ville gjøre utslaget. Neste dag, i dagslys, kunne jeg konstatere at jeg hadde malt kjøkkenet turkis. Ikke bare litt turkis heller, knall, knall turkis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Har du gjort noen interiørtabber?Glemte en ting, jeg har fått byttet ut det mintgrønne badekaret med et hvitt et.
![]() |
#9 |
-
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du gjort noen interiørtabber?Oljet eikeparkett i gangen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Har du gjort noen interiørtabber?Jeg har latt maskeringstapen sitte på for lenge. Alt for lenge. Det var ikke smart. Nei. |
![]() |
![]() |
#15 |
Blekksprut
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Hvis du kjøper plasterfjerner på apoteket går det lett som en plett! Gjort på bare noen få minutter! Ingen grunn til å la det gå 8år til... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Men først, kaffe!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Oj, hvis dette rådet funker er det nesten så jeg må sende en blomst! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Har du gjort noen interiørtabber?Sånn apropos tapetsering, om man måler og markerer feil på tapeten og får strekingen "inni" det man skal tapetsere, er det bare å kaste det. Penn vises gjennom lys tapet. Oppdaget dette selvsagt etter jeg var ferdig med å tapetsere 8 skuffer. Hadde heldigvis ikke tørket, så var bare å dra av.
![]() |
#19 |
Aktiv
Medlem siden: Apr 2009
![]() |
![]() Sv: Har du gjort noen interiørtabber?Dumme meg satt et 10 liters spann med maling midt bak i stasjonsvognen. Så måtte jeg bråbremse!!! Vips, så var bilen ganske så eggehvit innvendig! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|