|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
I mål
|
Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Vi bor i en drabantby i Oslo, og jeg kunne ikke tenke meg noe annet, vi havnet her litt tilfeldig, men her blir vi. Rett ved marka, med priser som dog er høye, men bare en brøkdel av hva man betaler for tilsvarende nærhet til marka på andre siden av byen. Passe uformelt miljø, trivelige folk, god luft, by og land på samme tid. 15 minutter til byen og alle tilbud der. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
![]() ![]() |
Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Kunne ikke tenke meg å bo i andre byer enn Stavanger
|
|
|
|
#3 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Til tross for at jeg er værsjuk akkurat nå, med digre snøhauger rundt huset, og slapseføre, så kan jeg ikke tenke meg å bo noe annet sted enn her i Tromsø, egentlig. Vi er en liten storby, i underkant av 70 000 innbyggere, men vi har stort, velutstyrt sykehus, vi har utrolig bra utdanningstilbud her med høyskoler og universitet. Nesten alle barne og ungdomsskoler er nye eller ny-oppussede, det er mange ulike studieretninger å velge mellom for videregående-elever og vi har full barnehagedekning for 1-åringer. Arbeidsmarkedet favner de fleste områder, og også områder som ikke tilbys eller i landet siden Polarmiljøsentret er lagt hit opp.
|
|
|
|
#4 |
|
Rockesøster
|
Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?
Det var et skikkelig bra reklameinnlegg for byen din. Jeg kan bare bidra med å si at jeg var der en helg for noen måneder siden, og var på en del av utestedene i byen i den forbindelse, både på dag, kveld og natt. Jeg har aldri noe annet sted opplevd at folk er så utrolig hyggelige. De snakker pent med deg, nesten som om man var kjente smiler, åpner dører og hjelper med alt mulig. Virkelig flotte mennesker i den byen |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Tittel og tittel....
|
Jeg kan signere hvert ord, og dette flyttet jeg frivillig fra?
|
|
|
|
#6 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Sentralt på Vestfoldkysten er akkurat passe flott for min del
|
|
|
#7 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Apr 2011
![]() |
Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Her på den lille plassen vi bor nå trives vi ikke, så vi er i byggeplaner 2 mil unna her og det blir best for barna og at det blir mere sentralt, men har det ikke vært for barna som er så knytta til sine besteforeldre her oppe, så har vi flyttet til Rørvik i Nord Trøndelag som jeg er ifra. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Jeg er vestlending i eksil i Drammen, og hadde noen sagt til meg at jeg skulle bo i Drammen når jeg ble voksen hadde jeg nektet på kniven, hehe. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?poff Sist redigert av Dronningen : 28-06-12 kl 13:14. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?poff Sist redigert av Dronningen : 28-06-12 kl 13:14. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Vi trives veldig godt i Stavanger. Vi har bodd i Oslo i noen år, men ingenting kan måle seg med go`byen |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Uaktuelt å flytte med små barn, eller uaktuelt å flytte til Oslo?
|
|
|
#13 |
|
Tittel og tittel....
|
Uaktuelt å flytte med barna, for langt unna pappaen, og vi har akkurat flyttet hit.
|
|
|
|
#14 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Ah, var klar for å rykke ut i forsvar, her.
|
|
|
#15 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Sola - Rogaland
![]() |
Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Må si at jeg trives veldig godt her jeg bor nå, på Sola. Bor landlig til men det er ikke langt inn til Stavanger. Har nydelig natur med både skog, fjell og strender i nærheten. Er avhengig av bil da det ikke går så mange busser her jeg bor, men bor man nærmere sentrum er det kollektive tilbudet mye bedre. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Jazzbabe
Hvor: Elvebyen
Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Drammen
|
|
|
|
#17 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2011
![]() |
Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Mamarazzi: Må si meg enig med deg der,drammen er en knallfolott
|
|
|
#18 |
|
Jazzbabe
Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Litt reklame for Drammen
|
|
|
|
#19 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2011
![]() |
Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Har akkurat vært "hjemme" i Drammen på besøk og det har blitt en enda flottere by nå, så flott det var blitt på Strømsø gåtorg. Vi var der under jubileumsmarkeringen og skulle gjerne vært der hele sommeren. Til og med sambo måtte innrømme at det var blitt bra. Så Drammen er en flott by ja
|
|
|
#20 |
|
Jazzbabe
Ja, ikke sant? Jeg var forresten med i jubileumsshowet, hehe...
|
|
![]() |
|
|