|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
I endring
|
![]() Sv: Prosjekt kutte ut ToroJeg kan ikek ta for store skritt om gangen, må beholde noe av det kjente som ris/pasta og poteter en stund til.
![]() |
#62 |
*_*
|
![]() Sv: Prosjekt kutte ut Toro
Og sikkert fortere enn du aner! Når man er motivert og synes det er gøy, så setter mye av det grunnleggende seg kjapt i fingrene og vips står du der og eksperimenterer deg frem.
![]() |
![]() |
#64 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Prosjekt kutte ut ToroJeg lager vanlig brun saus (meljevning og med buljong) og tilsetter et lite beger med lettrømme på slutten. Det gir en spiss på smaken som vi liker godt hos oss i hvert fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Borte
|
![]() Sv: Prosjekt kutte ut Toro
En liten fløteskvett og litt brunost pleier jeg å bruke. Også har jeg litt malt muskatnøtt både i kjøttkakene og sausen. Jeg koker også ut pannen med vann etter å ha stekt kjøttkakene og bruker den krafta i sausen. Lar jeg kjøtt kakene trekke i sausen 10 min helt til slutt så blir det veldig godt.
![]() |
#66 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Prosjekt kutte ut ToroJeg lager brun saus på gammelmåten. 3 ss smør smeltes og blandes med 3 ss mel. Dette brunes i kjele, og når det har fått riktig farge så tilsettes vann/buljong (buljong kan eventuelt tilsettes etterpå). Så jevner jeg ut til det har ønsket tykkelse og smaksetter med 5 knuste einebær, 3 skiver brunost, pepper og eventuelt salt. Litt timian er ofte også godt; det kommer litt an på kjøttkakene.
![]() |
![]() |
#67 |
Aktiv
Medlem siden: Apr 2010
![]() |
![]() Sv: Prosjekt kutte ut ToroSå gøy! Jeg heier på deg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
I endring
|
![]() Sv: Prosjekt kutte ut ToroDa er kjøkken oppe og går igjen og jeg kan starte på dette prosjektet igjen.
![]() |
#69 |
Aktiv
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
![]() |
![]() Sv: Prosjekt kutte ut ToroSå flink du er!
Har aldri prøvd å lage tacokrydder selv, kanskje en ide? Tomatsuppe er ikke mine så glade i, så det lager jeg så og si aldri. Det eneste jeg bruker fra Toro en sjelden gang iblant, er lasagne. Synes den er god jeg, og finner aldri noen god oppskrift på hjemmelaget (har prøvd flere). Ting som supper, pastasauser og potetmos lages alltid fra bunn, ungene mine liker ikke posestappe, eller annen ferdigmat, og ingenting er bedre enn hjemmelaget
![]() |
|
|