Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-11, 19:41   #1
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Men du tror vel ikke at prior har laget dette produktet, og markedsfører det massivt, for å være snill med CP-pasienter? Det handler om penger, og målgruppen er helt vanlige folk som skal lures til å tro at matlaging er for vanskelig for folk flest. det er det som er issuen her, ikke produktet som sådan.

Jeg tror Prior har laget dette produktet siden de aner at det kan ligge et udekket marked her, uavhengig om kundene har CP eller lettlurte.
Jeg tenker at dersom folk er så domme at de lar seg lure til å tro at det er vanskelig å knekke egg, ja da fortjener de dette produktet .
Å gå produsentene etter strupen når de kommer med nye produkter er hull i hodet, det er jo vi som forbrukere som til syvende og sist bestemmer om det er marked eller ikke.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 18:54   #2
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg synes dere er en smule arrogante. "Jeg kommer aaaaldri til å bruke det og det er bare teit og jeg ler meg ihjel!" Det er jo åpenbart et marked for dette og da må de vel bare kjøre på. De fleste av oss har jo prøvd ett eller annet av "snabb-produkter" og jeg ser virkelig ikke at dette skulle være teitere enn noe annet i samme sjanger. Noen mennesker evner ikke å lage mat, og da må da dette være et bedre suplement enn en grandis?

Jeg skjønner virkelig ikke dette ønsket om å håne alle som ikke tilbringer 6 timer for dag på kjøkkenet og som ikke lager mat av hjemmedyrkede grønnsaker og uten et eneste tilsetningsstoff. Det finnes en middelvei, altså. Nei, jeg kommer nok neppe til å kjøpe dette selv, men om noen ønsker det så må de få lov til det uten at jeg skal le meg ihjel.

Vet du hva, jeg er med på poenget ditt, men ærlig talt, at folk skal bli så hjelpesløse at de ikke klarer å knekke egg engang, men må ha de ferdig vispet med konserveringsmiddel på kartong, det blir bare for dumt, altså. Det er sinnsykt langt mellom 6 timer på kjøkkenet og uff jeg greier ikke knekke egg, altså. Jeg syns ikke det er riktig at prior skal tjene fett med gryn på å sope opp knuste egg og tilsette kjemiske stoffer for så å selge det dyrt. Om det gjør meg arrogant i dine øyne, well so be it!

Sist redigert av Mrs. Longbottom : 17-04-11 kl 19:08.
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 19:57   #3
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Vet du hva, jeg er med på poenget ditt, men ærlig talt, at folk skal bli så hjelpesløse at de ikke klarer å knekke egg engang, men må ha de ferdig vispet med konserveringsmiddel på kartong, det blir bare for dumt, altså. Det er sinnsykt langt mellom 6 timer på kjøkkenet og uff jeg greier ikke knekke egg, altså. Jeg syns ikke det er riktig at prior skal tjene fett med gryn på å sope opp knuste egg og tilsette kjemiske stoffer for så å selge det dyrt. Om det gjør meg arrogant i dine øyne, well so be it!

Du syns ikke det er riktig? So what?!

Jeg syns det er ganske unødvendig å ha vaskehjelp, men jeg går ikke rundt å kaller de som har det late fordet. Eller ler av det for den sakens skyld.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 20:10   #4
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jeg syns det er ganske unødvendig å ha vaskehjelp, men jeg går ikke rundt å kaller de som har det late fordet. Eller ler av det for den sakens skyld.

Her skal du få en offentlig grønning, for jeg har visst nettopp prikket det. Godt sagt!

Gammel 17-04-11, 20:28   #5
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jeg syns også det er en stor forskjell på å kalle folk ditt og datt, og å uttrykke at man syns noe er dumt, unødvendig, fjollete eller hva-har-du. Jeg føler meg fullstendig på trygg grunn i å mene at det er et tåpelig produkt, å at det er en negativ trend at store konserner tjener penger på vår innbilte hjelpeløshet. Det betyr ikke at jeg syns folk som kjøper disse produktene fortjener hverken hets eller offentlig navnekalling. Og jeg har ikke gjort noen av delene heller.

Gammel 17-04-11, 18:57   #6
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes dere er en smule arrogante. "Jeg kommer aaaaldri til å bruke det og det er bare teit og jeg ler meg ihjel!" Det er jo åpenbart et marked for dette og da må de vel bare kjøre på. De fleste av oss har jo prøvd ett eller annet av "snabb-produkter" og jeg ser virkelig ikke at dette skulle være teitere enn noe annet i samme sjanger. Noen mennesker evner ikke å lage mat, og da må da dette være et bedre suplement enn en grandis?

Jeg skjønner virkelig ikke dette ønsket om å håne alle som ikke tilbringer 6 timer for dag på kjøkkenet og som ikke lager mat av hjemmedyrkede grønnsaker og uten et eneste tilsetningsstoff. Det finnes en middelvei, altså. Nei, jeg kommer nok neppe til å kjøpe dette selv, men om noen ønsker det så må de få lov til det uten at jeg skal le meg ihjel.

Jeg er enig, men akkurat den der omelettgreia holdt jeg på å le meg i hjæl av i går. Egg og konserveringsmiddel liksom.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 19:51   #7
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg bruker forresten ikke 6 timer på kjøkkenet om dagen og om jeg hadde brukt det hadde det ikke vært omeletter som hadde vært årsaken.
Å knekke egg og vispe dem sammen går kjappere enn å skrive et innlegg på FP.

Men det kan sikkert være kjekt til hyttetur og sånt hvor det ikke akkurat er det beste å pakke egg i sekken. Da kan det være greit at de er ferdig knekt. ;-)

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 20:26   #8
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner virkelig ikke dette ønsket om å håne alle som ikke tilbringer 6 timer for dag på kjøkkenet og som ikke lager mat av hjemmedyrkede grønnsaker og uten et eneste tilsetningsstoff.

Hvorfor tror du at dersom man lager skikkelig mat fra bunnen, så bruker man all tid på kjøkkenet?

Det tar ikke lenger tid å lage mat fra bunnen, det går ofte fortere. Det er som oftest billigere. Det handler kun om planlegging/timing og teknikk.

Jeg kan godt bruke noen ferdigløsninger, eller halvferdigløsninger. Det er da ting som ikke har dårligere næringsinnhold, som smaker godt, er forholdsvis billig og som faktisk sparer meg for tid.

Raspeballmel, feks. Noen brødblandinger. Lapskausblanding og andre frossengrønnsaker. Og selv om jeg kjapt lager potetmosen selv, så er frossenmos mye bedre enn posemos i min bok.

Gammel 17-04-11, 23:38   #9
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig. Men jeg lo også litt av den omelettmiksen da jeg så den, vel og merke hvis folk kjøper den til hjemmebruk. Jeg ser for meg at den er veldig praktisk på en hytta. Og på camping.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 09:37   #10
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Nemlig. Og dagens produsenter og dagligvarebutikker er ikke saa dumme at de bare "visper sammen" et produkt og slenger det i hyllene paa butikkene uten at de har testet produktet og funnet ut at det er et marked for det.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 09:50   #11
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Nemlig. Og dagens produsenter og dagligvarebutikker er ikke saa dumme at de bare "visper sammen" et produkt og slenger det i hyllene paa butikkene uten at de har testet produktet og funnet ut at det er et marked for det.

det er jeg sikker på at de har. Det gjør det enda værre.

Gammel 18-04-11, 09:54   #12
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

det er jeg sikker på at de har. Det gjør det enda værre.

Det gjør da ikke noe? Det er jo ingen som tvinger deg til å kjøpe dette.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 11:51   #13
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det gjør da ikke noe? Det er jo ingen som tvinger deg til å kjøpe dette.

Jo, jeg syns det gjør noe. At prior skal tjene penger på å innbille folk at å blande egg og vann er for komplisert og tidkrevende for folk flest er jeg faktisk imot.

Gammel 17-04-11, 13:45   #14
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil tro at omelettrøre er ment for turbruk? Og man kan faktisk i nødsfall lage omelett i mikroen (bare være forsiktig med tiden), så jeg vil tro markedet er for folk som vil ha det til lunsjmat og ikke har kokemuligheter.

Gammel 17-04-11, 13:46   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde nok heller laget ferdig omelettrøre selv og hatt på en boks. Men mulig det er mindre holdbart ja, det er jo et poeng om man ikke skal bruke det samme dag, feks. Men jeg vet ikke om jeg ville brukt ekstra penger på ferdig røre altså, hva koster en slik pakke?

Gammel 17-04-11, 13:49   #16
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Folk har jo forskjellige terskel for hva som er vanskelig eller tungvindt også. Jeg får for eksempel spader om vi er tom for bakepapir i ark. HATER å dele opp bakepapir. Syns ferdig oppdelt er en fantastisk oppfinnelse.

Og det tok meg en stund å synes at hjemmelaget hvit saus var lettvint, altså!

Gammel 17-04-11, 13:51   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper også bakepapir i ark, fordi jeg tar rullen ut av pappesken og legger den rett i skuffen og bare drar opp et ark når jeg trenger det.

Gammel 17-04-11, 13:58   #18
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg mener på ingen måte å håne dem som faktisk kjøper dette. Jeg og mannen var bare veldig overrasket begge to over at det faktisk selger og i det hele tatt finnes. Som bananene igjen, står man foran bananhaugen på kiwi så er det jo ofte litt ulike størrelser på dem. Men å putte de minste i egne poser, merke det med "Kids" og slenge oppi tre armbånd og forvente (og få?) økt salg av disse, ja det er jeg overrasket over.

Gammel 17-04-11, 14:05   #19
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

De små bananene er vel en egen bananplante som gir mindre og litt søtere bananer? Var ihvertfall det sist jeg så små bananer i salg.

Her er bilde av forskjellige banantyper:

Fun Facts About Chiquita Minis Bananas

• Chiquita Mini Bananas are a naturally smaller, sweeter variety of our regular banana.
  • Their skin is thinner than the familiar Cavendish variety, so sometimes it's easier to peel them from the bottom.
  • Two Chiquita Minis a day equals a full serving of one regular banana.
  • Chiquita Minis contain no fat, cholesterol or sodium.
  • Chiquita Mini Bananas taste just like our regular bananas but just a little sweeter.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 13:54   #20
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Men det er jo egentlig latterlig og til å le seg i hjel av at man betaler ekstra bare for å slippe å løfte rullen ut av skuffen og rive av et ark, hm?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:34.