Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Heia DnB NOR!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-11, 20:35   #61
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Heia DnB NOR!

Var nok bare påskehandelen som skapte problemer for deg, dessverre...

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10092653

Alle kunder skal ha fått mld per sms og i nettbank, har du riktig epost registrert, skal du ha fått en påskehilsen der også, hvor det står. Men jeg skjønner godt om du ikke leser påskebrev fra banken altså

Jeg jobber faktisk i nevnte bank, og ser såklart hvorfor de velger å gjøre sammenslåingen med Postbanken akkurat i påsken. Det er normalt sett ikke da det er mest trafikk i nettbank, men det er jo såklart litt kjipt at de må ta bort alle muligheter til å overføre mellom egne konti da.

Tipper du kan kose deg på handletur igjen i morgen jeg

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 20:43   #62
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg hang med helt til dit, og trodde jeg hadde peiling, men du mistet meg på kakaoen, altså.

Haha, splitter ny iPad kødder med meg. Må fikse.

Gammel 20-04-11, 20:51   #63
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

[b]

Også kalt en driftsleverandør som ikke gjør jobben skikkelig.

Nei, nå skal jeg slutte å mobbe EDB ErgoGroup, jeg er bare sur fordi de køddet med påskehandelen min.

Gammel 20-04-11, 20:58   #64
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Også kalt en driftsleverandør som ikke gjør jobben skikkelig.

Nei, nå skal jeg slutte å mobbe EDB ErgoGroup, jeg er bare sur fordi de køddet med påskehandelen min.

Greit det, bare hold deg på et rasjonelt nivå.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 21:01   #65
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men at Skatteetatens supporttelefon stengte kl 11:00 i dag fordi det snart er påske, det er helt hinsides! Men de jo 30% straffeskatt på enhver feil som går i deres disfavør, så det er jo et bra businesscase å stenge all support i påsken, når folk endelig har tid til å sette seg ned og se på det makkverket de preutfyller med.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 21:07   #66
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Greit det, bare hold deg på et rasjonelt nivå.

Å, får jeg tidligere ting jeg har skrevet slengt rett tilbake nå. Her prøver jeg å være hjelpsom og dette er takken jeg får? :skingrestemme:

Næsj, innser at jeg ikke er så veldig god på å fake fornærmet, det ble litt veldig overdrevent. Jeg får konsentrere meg om å leke med den nye iPad'en min.

Gammel 20-04-11, 23:36   #67
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10092653

Alle kunder skal ha fått mld per sms og i nettbank, har du riktig epost registrert, skal du ha fått en påskehilsen der også, hvor det står. Men jeg skjønner godt om du ikke leser påskebrev fra banken altså

Jeg jobber faktisk i nevnte bank, og ser såklart hvorfor de velger å gjøre sammenslåingen med Postbanken akkurat i påsken. Det er normalt sett ikke da det er mest trafikk i nettbank, men det er jo såklart litt kjipt at de må ta bort alle muligheter til å overføre mellom egne konti da.

Tipper du kan kose deg på handletur igjen i morgen jeg

Jeg har ikke fått sms, banna bein, men det ligger sikkert et brev i nettbanken, tenker jeg, de leser jeg ikke akkurat ofte, det må innrømmes.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 23:58   #68
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lån i Postbanken og jeg ble oppringt av kundebehandleren min en gang i vinter, og da sa hun at det ble sammenslåing i påsken. Og så har jeg fått brev, mail og sms.

Men - er det sånn krise at nettbanken stenger, egentlig? Man får jo ikke betalt noen regninger i påsken uansett? Banksystemene har jo ferie til tirsdag, ingen betalinger blir utført før?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 20:28   #69
Steinbukken
Nybegynner

Steinbukken sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Steinbukken har et hav av muligheter foran seg
Standard

Fikk også melding om det. Fikk handlet på kortet idag.

Steinbukken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 22:51   #70
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ting er ok igjen her nå. Får til og med overført mellom kontoene!

Gammel 22-04-11, 22:53   #71
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Men - er det sånn krise at nettbanken stenger, egentlig? Man får jo ikke betalt noen regninger i påsken uansett? Banksystemene har jo ferie til tirsdag, ingen betalinger blir utført før?

Nei, men det kan være kjekt å kunne overføre mellom egne kontoer. Jeg bruker dette aktivt for å kunne holde bedre kontroll på forbruket. Har aldri veldig mye penger på forbrukskontoen.

Gammel 22-04-11, 22:57   #72
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Standard

Er nettbanken oppe og går nå, altså? Da har kjernekonverteringen gått rimelig som smurt. Tipper det er et par sjeler som puster lettet ut nå.

Gammel 22-04-11, 23:01   #73
Joika
Pauset

Standard

Er nettbanken oppe og går nå, altså? Da har kjernekonverteringen gått rimelig som smurt. Tipper det er et par sjeler som puster lettet ut nå.

Alt er ikke oppe, men kan kan få saldo og overføre mellom egne kontoer.

Gammel 22-04-11, 23:01   #74
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Heia DnB NOR!!!

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Dette skulle jeg også nevne nå. Banken har sendt ut SMS til alle kunder, og en må jo selv huske på å ha oppdatert mobilnr og epostadresse registert for nettopp slike ting. Det kommer vel opp med jevne mellomrom mener jeg, at man må bekrefte at registerte personalia er korrekte?

Jeg fikk forøvrig IKKE beskjed, fordi kundeforholdet står i Mr. Norways navn (og nummer). Og han hadde glemt å videresende SMSen til økonomisjefen, dvs meg. Men jeg ble da grundig orientert via media siste uken.

Jeg har en konto i dnb med minibank kort og nettbank og turbo har, og all infoen min er oppdatert der men fikk ikke noe sms om varslig om det skulle stenges,ikke mail eller noe.Og ikke sett det verken i avis eller på nettet .Men ikke noe krise da jeg bruke skandiabanken istede.

Men vi har lånet i postbanken og mann har postbank konto.

Sist redigert av Honda : 22-04-11 kl 23:18.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 23:02   #75
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Jeg har en konto i dnb og turbo har, og all infoen min er oppdatert der men fikk ikke noe sms om varslig om det skulle stenges,ikke mail eller noe.Og ikke sett det verken i avis eller på nettet .Men ikke noe krise da jeg bruke skandiabanken istede.

Men vi har huslånet i postbanken og mann har postbank konto,så spent hvordan dette blir etter på,om vi må finne oss en ny bank, vi har bedre rente i postbanken og bedre lånevilkår en det DNB kan tilby,og ikke har vi DNB her.
Og postbank nettbanken er bedre en DNB sin.

Jeg er er også 99 % sikker på at min epost og mobilnummer er oppdatert hos DnbNor....... fikk ikke noe sms og ikke noe mail.

Gammel 22-04-11, 23:12   #76
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Standard

Honda: nettbanken blir nok ny, men dere får nok ikke dårligere rente enn dere har nå. Dette er mest en IT-teknisk endring, Postbanken er vel fortsatt Postbanken, bare at dere er nå på samme it-system som DnB NOR-kunder.

Gammel 22-04-11, 23:13   #77
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm, er det DnB som har vært dårlig på å varsle sine kunder da?
Jeg har/hadde Postbanken, og de har sagt fra ordentlig.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 23:15   #78
Albertine
Passiv

Standard

Jeg kommer ikke innpå.

Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 23:17   #79
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Honda: nettbanken blir nok ny, men dere får nok ikke dårligere rente enn dere har nå. Dette er mest en IT-teknisk endring, Postbanken er vel fortsatt Postbanken, bare at dere er nå på samme it-system som DnB NOR-kunder.

Joda vet at renta vi har nå er samme, men vi skal bygge ut og fikk nå brev fra postbanken for lenge siden om endringer osv. leste ikke så godt For det var før vi bestemte oss for å bygge.
Så spekulerte egentlig bare litt høyt

Ja håper hele greia blir ny,for dnb sin nettbank suger lut.

Mann har fått sms fra postbanken for lenge siden og en ny for 10 dager siden.Men jeg har ikke fått noe fra DNB.Sjekket mailen osv på nytt nettopp.

Gammel 22-04-11, 23:22   #80
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Men vi har huslånet i postbanken og mann har postbank konto,så spent hvordan dette blir etter på,om vi må finne oss en ny bank, vi har bedre rente i postbanken og bedre lånevilkår en det DNB kan tilby,og ikke har vi DNB her.
Og postbank nettbanken er bedre en DNB sin.

I utgangspunktet skal ingen få dårligere vilkår Rentesatsene skal være rimelig like før sammenslåingen, men man skal ikke lide pga at Postbanken bytter navn.

Hvis det er Postbank-filial der du bor, skjer det vel kanskje at denne får nytt navn etterhvert, til DNB. Distribusjonsnettet blir hvertfall større, da kunder fra begge merkevarer kan benytte seg av hverandres, noe man ikke kunne overalt tidligere.

Jeg synes nettbankene er veldig like jeg da.. Nettbanken beholdes som før en god stund, og blir gradvis endret, såvidt jeg har skjønt. Har man konti fra både Postbanken og Dnbnor fra før, skal man nå etter påske se begge i nettbank fra hver av merkevarene..

Dnbnor er ikke pålagt å informere alle kunder om sammenslåingen med Postbanken, men Postbanken har vært pålagt å kontakte alle kunder, og det har vel pågått en enorm ringerunde, for å si det mildt.

Synes det er rart du ikke har fått sms, Joika. Hvis du bruker sms-tjenesten,har du jo registrert riktig mobilnummer. Frister nesten å sjekke når jeg kommer på jobb over helga, ettersom det har blitt en laaang tråd ut av dette

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:35.