|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Det er irriterende, men det er ikke noe jeg kan gjøre med det, så jeg lar meg ikke stresse for mye. Også jeg blir mer stresset av de som dukker opp for tidlig hos meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?
Mannen min er sånn som det der, han tar alltid feil når det gjelder hvor mye tid vi bruker. Jeg anslår så godt som alltid dobbelt så lang tid til å pakke barn sammen og komme oss ut i bilen for å dra et sted.
![]() |
#64 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tidspotimist, der har du meg. Jeg tror alltid at jeg skal klare ting litt raskere enn hva jeg faktisk får til.
![]() |
#65 |
på slep
![]() Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Hva regner dere som for sent? Er det ulikt i ulike sammenhenger?
![]() |
#66 |
superbruker
|
![]() Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Jeg er sånn at jeg prøver hardt å komme tidsnok. Dessverre skjærer det seg ofte. På morgenene når jeg skal på jobb så hender det at jeg kommer sent. Da er det som regel fordi at en av ungene har hatt en meltdown og det tar tid. Jeg er enten sent ute eller veldig tidlig ute. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har bommet på klokka og stått og blomstret et eller annet sted en time for tidlig.
![]() |
#67 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Jeg er ofte litt for sen.
![]() |
#68 |
frakoblet
|
Og det er dette jeg ikke helt forstår.
![]() |
#69 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Jeg er presisheten selv, men orker ikke å bruke energi på å irritere meg over de som kommer for sent, de kommer når de kommer, og det er deres tap det de eventuelt går glipp av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Hjelper ikke å bruke fancy ord og uttrykk, dere som kommer for sent hele tiden er avtalebrytere.
![]() |
#71 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Jeg er også tidsoptimist. Men siden jeg er i familie med en haug tidsoptimister legges det opp til slingringsmonn. Alle invitasjoner til middag osv gis til hvertfall en halvtime før man regner med at middagen starter. De fleste av vennene mine er akkurat like, så slingringsmonn legges inn da også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Jeg tenker at det er på høy tid at dere tidsoptimister blir litt mer pessimistiske |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
på slep
![]() Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Jeg kommer ikke så sent, jeg kommer hesblesende i siste liten.
![]() |
#75 |
Leser
|
Ja, det er dette jeg lurer på rent generelt. Når ting går rett vest (om det er med tanke på tid, penger eller maten blir usmakelig er mer uinteressant) gang på gang, så må man jo etterhvert skjønne at det ikke er tilfeldig? Hvis min mat smaker pføy hver gang og oppskriften er min venninnes som har deilig mat, så er det jo noe som må forårsake dette? Jeg kan ikke skjønne at folk er så lite nysgjerrige at de ikke tenker over slike ting.
![]() |
#76 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Som student har jeg lagt merke til at det er noen få som alltid kommer for sent, om forelesningen begynner halv ni eller halv ett. Sånt kan fascinere meg litt. Og irritere, om jeg er i det hjørnet, for det er litt forstyrrende når foreleser er godt i gang med noe og man har skrudd seg på og prøver å følge med. Noen kommer faktisk dinglende når det er et kvarter-fem minutter igjen av forelesningen, og da ser jeg rett og slett ikke vitsen. De gangene jeg er såpass forsinket selv, venter jeg heller til pausen og får med meg hele neste time i stedet, for ikke å forstyrre dem som har time.
![]() |
![]() |
#77 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Der var Fibi enig med meg, ser jeg.
![]() |
![]() |
#78 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Om det er folk jeg vet kronisk kommer for seint, legger jeg inn slakk, eller gjør som jeg gjorde med ei venninne. Visste jeg at vi måtte være et sted kl 18, sa jeg til henne at "du må komme 17.30," for da visste jeg at hun antakelig kom til å dukke opp ca et kvarter seinere.
![]() |
#79 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Akkurat sånn er det her og!
![]() |
#80 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|