Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-11, 09:23   #61
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?

Det er irriterende, men det er ikke noe jeg kan gjøre med det, så jeg lar meg ikke stresse for mye. Også jeg blir mer stresset av de som dukker opp for tidlig hos meg.

Jeg har en nær venninne som er blant disse upålitelige - hun presterte en gang tom. å dukke opp på en fest dagen etter festen. Men det viste seg at det at hun er kronisk sent kan være nyttig. For en del år tilbake flyttet vi til utlandet for et par års tid. Vi skulle prøve å ordne et treff før vi skulle reise, og stadig ble det flyttet på og jeg ble mer og mer stresset. Samtidig skrev jeg det på kontoen "min upålitelige venninne X". Da vi endelig fant et tidspunkt som passet, var jeg midt i nedpakking av huset, og irritert, så jeg sa til mannen min at nå ble det et kort besøk. Men det viste seg at hun hadde ordnet avskjedsfest til oss. Og siden hun er så upålitelig, så hadde ikke jeg skjønt noenting.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 09:28   #62
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg er kronisk forsentkommer og en sann tidsoptimist.

Mannen min er sånn som det der, han tar alltid feil når det gjelder hvor mye tid vi bruker. Jeg anslår så godt som alltid dobbelt så lang tid til å pakke barn sammen og komme oss ut i bilen for å dra et sted.

Typisk, vi skal være et sted klokka to og det tar en halv time å kjøre. Er det "min" avtale/min familie/mine venner vi skal besøke sånn at jeg er "tidssjef" så begynner vi å ordne oss til tur klokka halv ett, fyller på barna med mat, kler oss om selv etc, og så kommer vi nokså presis.

Er det hans avtale/hans venner/hans familie så begynner vi halv to med ordning og stresser som noen gale og kommer en halv time for sent.

Gammel 19-05-11, 09:40   #63
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at de har sikkert små barn.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 09:57   #64
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg er kronisk forsentkommer og en sann tidsoptimist. Jeg prøver, virkelig hardt, hver dag og komme tidsnok, gjerne med noen minutter i pluss, men jeg er helt opplagt elendig på å prioritere tiden jeg har til rådighet og kommer som regel halsende ti over forsent.

Tidspotimist, der har du meg. Jeg tror alltid at jeg skal klare ting litt raskere enn hva jeg faktisk får til.

Gammel 19-05-11, 10:00   #65
veobra
på slep

veobra sin avatar

veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Hva regner dere som for sent? Er det ulikt i ulike sammenhenger?

Gammel 19-05-11, 10:08   #66
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg er sånn at jeg prøver hardt å komme tidsnok. Dessverre skjærer det seg ofte. På morgenene når jeg skal på jobb så hender det at jeg kommer sent. Da er det som regel fordi at en av ungene har hatt en meltdown og det tar tid. Jeg er enten sent ute eller veldig tidlig ute. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har bommet på klokka og stått og blomstret et eller annet sted en time for tidlig. Jeg planlegger alltid god tid men ting har en tendens til å skjære seg.

Gammel 19-05-11, 10:18   #67
Finni
Bør lage seg en tittel selv

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Jeg er ofte litt for sen.
Jeg planlegger å komme på jobb kl 8, men er her 8.10. Men siden jeg har fleksitid går det bare ut over meg selv.
Private møter, som styre møte i idrettslaget, kommer jeg tidsnok til, men ikke mer heller. Kommer ofte helseblesende inn 1/2 minutt før møtestart.

Vi innviterer ikke til vennemiddag til veldig fastsatt tid, men i xx-tiden. Da er det 30 minutt slingring i hver ende, greit når både vi og oftest gjestene er småbarnsforeldre. Bryllup og begravelse kommer vi til i rett tid. Og barenselskap!
Når jeg er innvitert til venner pleier jeg å passe på å ikke komme for tidlig, ikke at det normalt er noe problem

På jobb er det annerledes, da forventer jeg at møtene starter presis, og at alle er tilstede ved møte start.

Gammel 19-05-11, 10:24   #68
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det stemmer i alle fall ikke for meg. Jeg er alltid ute i siste liten, og kommer for seint rett som det er, men jeg er alltid veldig lei meg og har virkelig lagt meg i selen for å rekke det. Likevel hender det altså at det glipper. Gir beskjed gjør jeg også, om det så bare er 10 minutter.

Når det gjelder middagsselskaper, er heldigvis de fleste jeg kjenner slik anlagt at de ikke står klar med maten på minuttet. Jeg gjør heller ikke det (men det er jo fordi jeg alltid har dårlig tid selv om intensjonene er aldri så gode. )

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er en notorisk 5-minutterforsentkommer (noen ganger mer), og det er ikke fordi jeg ikke bryr meg, altså, men fordi jeg er en evig tidsoptimist.

Og det er dette jeg ikke helt forstår. Når man gang på gang kommer for sent fordi man har beregnet for dårlig tid, hva er det som gjør at dere da ikke legger etterhvert inn bittelitt ekstra tid i forkant? Så kan man heller slappe av etter at man er ferdig? Og dere er jo høyst oppegående damer, så det er jo ikke intelligensen det står på - det er jeg temmelig sikker på.

Når det er sagt, så tar ikke jeg det så tungt om noen kommer 5-10-15 minutter for sent til å treffes på kafé eller til et invitert besøk. Heller for sent enn for tidlig til sistnevnte, i alle fall! Men når det gjelder jobbmøter så irriterer jeg meg mer. Det er noen som alltid kommer for sent inn i fellesmøter og forstyrrer, og drar spørsmål som vi har gjennomgått før de kom inn. Det er gjerne de samme som roter vekk papirer og overlater arbeid til oss andre.

Gammel 19-05-11, 11:09   #69
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er presisheten selv, men orker ikke å bruke energi på å irritere meg over de som kommer for sent, de kommer når de kommer, og det er deres tap det de eventuelt går glipp av.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 12:27   #70
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelper ikke å bruke fancy ord og uttrykk, dere som kommer for sent hele tiden er avtalebrytere.

Jeg er stort sett aldri sent ute. Jeg er effektiviteten selv, og jeg shiner kjøkkenet, gjør meg selv og 3 barn ferdig og er ute av døra før barnløse venninner er ferdig med sminken. Jeg har ei venninne som alltid er for seint ute, men jeg elsker henne fordet.

Gammel 19-05-11, 12:27   #71
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg er også tidsoptimist. Men siden jeg er i familie med en haug tidsoptimister legges det opp til slingringsmonn. Alle invitasjoner til middag osv gis til hvertfall en halvtime før man regner med at middagen starter. De fleste av vennene mine er akkurat like, så slingringsmonn legges inn da også.

Når det gjelder jobben kan jeg rett og slett ikke komme tidsnok. Om sommeren kan jeg, for da er det ikke trafikk, men samme hvor tidlig jeg står opp åpner jo ikke barnehagen tidligere. Jeg legger alle møter til etter ni, og sier fra at jeg sannsynligvis kommer for sent hvis noen insisterer på å ha et møte klokka 8.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 13:10   #72
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg tenker at det er på høy tid at dere tidsoptimister blir litt mer pessimistiske

Darth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 13:13   #73
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg tenker at det er på høy tid at dere tidsoptimister blir litt mer pessimistiske

Jepp. Det er ikke jeg som er tidsoptimisten, det er barna mine.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 13:43   #74
veobra
på slep

veobra sin avatar

Standard

Jeg kommer ikke så sent, jeg kommer hesblesende i siste liten.

Gammel 19-05-11, 15:29   #75
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Og det er dette jeg ikke helt forstår. Når man gang på gang kommer for sent fordi man har beregnet for dårlig tid, hva er det som gjør at dere da ikke legger etterhvert inn bittelitt ekstra tid i forkant?

Ja, det er dette jeg lurer på rent generelt. Når ting går rett vest (om det er med tanke på tid, penger eller maten blir usmakelig er mer uinteressant) gang på gang, så må man jo etterhvert skjønne at det ikke er tilfeldig? Hvis min mat smaker pføy hver gang og oppskriften er min venninnes som har deilig mat, så er det jo noe som må forårsake dette? Jeg kan ikke skjønne at folk er så lite nysgjerrige at de ikke tenker over slike ting.

Gammel 19-05-11, 21:38   #76
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Som student har jeg lagt merke til at det er noen få som alltid kommer for sent, om forelesningen begynner halv ni eller halv ett. Sånt kan fascinere meg litt. Og irritere, om jeg er i det hjørnet, for det er litt forstyrrende når foreleser er godt i gang med noe og man har skrudd seg på og prøver å følge med. Noen kommer faktisk dinglende når det er et kvarter-fem minutter igjen av forelesningen, og da ser jeg rett og slett ikke vitsen. De gangene jeg er såpass forsinket selv, venter jeg heller til pausen og får med meg hele neste time i stedet, for ikke å forstyrre dem som har time.

Sånn med avtaler og sånt, er jeg ikke omgitt av kroniske for-sent-kommere, men jeg må innrømme at om jeg ikke er kronisk for-sent-kommer, er jeg hvertfall Fru Kronisk-i-siste-liten.

Gammel 19-05-11, 21:40   #77
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Det irriterer meg grenseløst. Når man f.eks sitter på forelesning, og det hele første time er en konstant strøm av mennesker inn døren, de samme hver dag. Alltid fem-ti-femten-tyve minutter for sene fordi bussen er x antall minutter forsinket. Hver dag. Ta en tidligere buss, da!

Der var Fibi enig med meg, ser jeg.

Gammel 19-05-11, 21:41   #78
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om det er folk jeg vet kronisk kommer for seint, legger jeg inn slakk, eller gjør som jeg gjorde med ei venninne. Visste jeg at vi måtte være et sted kl 18, sa jeg til henne at "du må komme 17.30," for da visste jeg at hun antakelig kom til å dukke opp ca et kvarter seinere.

I fritidssammenheng bryr jeg meg ikke så mye om folk kommer for seint, med mindre jeg venter på noen jeg skal rekke et fly eller et tog med, da. På jobb irriterer det meg grenseløst om en kollega er kronisk forseintkommer.

Gammel 19-05-11, 21:54   #79
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hannah, her.

Jeg er desverre en sånn som nesten alltid kommer 5 minutter for sent. Som Polyanna er jeg en evig tidsoptimist. Dog er det sjelden jeg er så mye for sein som 10 minutter.

Han jeg er gift med er håpløs på det området. Han glemmer tidt og stadig at det ikke bare er han som skal ut av huset, men gjerne meg og tre unger også. Han kan finne på å gå i dusjen 10 minutter før vi må dra for å rekke noe, mens jeg blir stående igjen lettere hysterisk og prøve å gjøre klar meg selv og ungene. Dette skjer gang på gang, selv om jeg begynner å mase på han i god tid at han må begynne å gjøre seg klar. Jeg er begynnt å si at ting starter 30 minutt før det egentlig gjør, bare for at han skal bli klar i tide, og dermed ha en sjangs til å hjelpe meg med ungene også.

Akkurat sånn er det her og!

Husker en gang vi skulle ut av huset alle fire. Gubben maste på meg, fordi jeg måtte inn på badet i siste liten for å hive på meg litt mascara.
Da sier Snuppa, som var ca 8-9 år: Jeg vet hvorfor vi alltid får dårlig tid når vi skal bort. Det er fordi at du aldri hjelper mamma med oss.
Fiiine jenta mi som skjønte sammenhengen.

Jeg kommer dessverre ofte noen minutter for sent til det meste. Jeg er nok født fem min for sent.
Også har jeg en lei tendens til å fly huset rundt for å lete etter bilnøkler, lommebok, solbriller og hva_har_du.

Gammel 19-05-11, 21:57   #80
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Også har jeg en lei tendens til å fly huset rundt for å lete etter bilnøkler, lommebok, solbriller og hva_har_du.

Jah! Hadde nøkler, lommebok og mobiltelefon bare ligget det stedet jeg la de sist hadde jeg ikke måttet løpe så mange turer tilbake igjen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:43.