|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
maler
|
![]() Sv: Båndtvang?
Problem og problem, men ja, det er MYE løse hunder. Man skal ikke lenger unna boligområder enn en vanlig vei med litt trær rundt, så lar folk hundene sine løpe bananas. Og på skogsveier der hele byen går tur i helgene samtidig. Jeg synes det er en vesentlig forskjell på bymarka en søndag formiddag og langt inne på vidda der man er ganske alene.
![]() |
#62 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Båndtvang?Sånne hundeeiere er til å bli gal av.
![]() |
#63 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg er egentlig ikke så forundret. Det er jo det samme i kattetrådene som har vært her inne. Folk forstår ikke at den søte, lille katten deres kan være til sjenanse for naboen. Jeg tror man blir litt blind for sitt eget dyr.
Men hvordan kan man egentlig være sikker på at man ikke møter folk, med mindre man bare går på privat eiendom?
Det er ikke plagsomt å se hunden, på avstand. Men det er plagsomt å se den komme løpende mot meg, og lure på om eieren rekker å kalle den tilbake før den når bort til meg. (Ofte rekker han det, men jeg liker ikke så godt å undres over slike ting når jeg går tur i fred og ro. Jeg har nok spenning i hverdagen ellers.) Det er plagsomt når hunden snuser på meg også.
Sist redigert av rine : 28-05-11 kl 18:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() Sv: Båndtvang?Beistet mitt går stort sett i lenke, og jeg foretrekker at andres hunder enten går ved fot eller i lenke. (Og har forståelse for at det er mange som ikke synes at det er greit å ha bikkja løs ved fot heller.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Båndtvang?Katta: Jeg mente ikke om løse hunder var et problem, for det skjønner jeg jo det er for noen. Men er det virkelig så mange løse hunder? Jeg forstår det ikke helt, da jeg selv aldri møter på noen. Kanskje jeg ikke legger merke til de?! |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Nå også i farger
![]() Sv: Båndtvang?Jeg har aldri opplevd en løs hund løpende mot meg annet enn på hundejorder. Helt sant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
maler
|
Ja. Det er mye løse hunder. Veldig mye. Og da veldig ofte ikke de mest veloppdragne hundene og hundeeierne dessverre.
![]() |
#69 |
By the Sea
|
Jeg forstår at for mange katter på for lite område er til sjenanse.
![]() |
#70 |
maler
|
![]() Sv: Båndtvang?Jeg forstår også at katter kan være til sjenanse altså. Faktisk omplasserte vi den ene katten vår hjem til mine foreldre fordi hun var en naboplager. Hun vi har nå får de tåle, hun er inne over 90% av tiden.
![]() |
#71 |
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Båndtvang?Jeg er veldig glad i hunder og har ikke noe imot å bli snust på av snille hunder som kommer rolig bort. Det er bare koselig.
![]() |
#72 |
--
|
![]() Sv: Båndtvang?Jeg er så utrolig enig. Jeg er allergisk, og kommer en hund bort til meg må jeg vaske alle klær og dusje og resten av dagen er som regel ødelagt. Jeg sier ifra jeg, og stort sett klarer jeg å unngå det. De som ikke skjønner det, er de som tror de har såkalte "allergivennlige hunder". Jeg blir like dårlig av de. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Båndtvang?Hundene våre er i bånd når vi går turer, til og fra bilen, på vår tomt, men når vi reiser til en hestebane i skogen da får de være fri, men blir lenket hvis vi møter på folk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
maler
|
![]() Sv: Båndtvang?Jeg synes jo noe av det flotteste jeg ser er veldresserte hunder som går ved fot selv om eieren ikke har bånd på dem. Og som kan ropes inn bare med et lite vink. Men de er på ingen måte i flertall. Det som nesten er verre enn en løs hund, er en hund i lang line hvor man får inntrykk av at det er hunden som går tur med eier og ikke motsatt. Det er skummelt.
![]() |
#75 |
Fartsfantom
|
Samme her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Passiv
|
Nei - men det er det en grunn til. Hadde du vært redd hunder så ville du for det første lagt merke til de løse hundene som du nå ikke tenker over. Dernest og mye viktigere så hadde hundene lagt merke til deg. Jeg er ikke redd hunder selv og har hatt hund selv i mange år. Jeg stresses ikke av hunder og det er sjelden en løshund oppsøker meg for noe som helst fordi bikkja og jeg temmelig uten å tenke over det kommuniserer til hverandre at jeg ikke er interessert. |
![]() |
![]() |
#77 |
maler
|
![]() Sv: Båndtvang?Det er faktisk det samme med katten vår også. Jo mer et menneske signaliserer at vedkommende ikke vil ha noe med henne å gjøre, jo mer innbitt blir hun.
![]() |
#78 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Båndtvang?Jeg kan være redd fremmede hunder og har barn som tidligere var vettskremt av hunder, |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Om så var, så ville jeg nok ikke sagt det høyt her - etter 4 sider med folk som er RASENDE på uvettige hundeeiere... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|