Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvilke kroppsdeler/områder er problematisk når du skal kjøpe klær?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-11, 13:39   #1
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke kroppsdeler/områder er problematisk når du skal kjøpe klær?

Det er en del typer klær som ikke passer til den fraværende midja mi, men jeg synes ikke det er vanskelig å finne klær som sitter fint og er flatterende, til tross for at jeg på ingen måte har en figur som ville ha sklidd inn i en Victoria Secrets-katalog.

Jeg bruker mye kjoler, men bør f.eks unngå kjoler som stopper midt på leggen, da ser de allerede kraftige leggene mine ekstra kraftige ut.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 13:42   #2
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

HV: Noen "problemområder" er jo mest en praktisk sak. Jeg er glad i sprettrumpa mi, altså, men den "drar" mye bukse, så mye blir for lavt i livet til at det blir flatterende.

Ja, jeg oppfattet ikke spørsmålet her som "hva er du misfornøyd med". Jeg svarte på hva som gir meg problemer teknisk sett, og da er det et problem at jeg ikke har samme størrelse hele veien. Det er ikke noe som plager meg sånn ellers.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 13:49   #3
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Ja, jeg oppfattet ikke spørsmålet her som "hva er du misfornøyd med". Jeg svarte på hva som gir meg problemer teknisk sett, og da er det et problem at jeg ikke har samme størrelse hele veien. Det er ikke noe som plager meg sånn ellers.

Jeg plages ikke av at jeg har litt rompe og lange armer jeg heller liksom, men det gjør at enkelte plagg funker dårlig.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 13:52   #4
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork

Kjøkkenskriveren sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lang i ryggen, lang i armene, styrkeløfterlår og -rompe. Altså: Sklir opp på midten, får rørleggersprekk, ermene blir fort for korte, og buksene blir enten alt for løse i livet eller alt for stramme andre steder (og sprekker i skrevet hvis jeg er dum nok til å f.eks. sette meg ned på huk).

Gammel 01-06-11, 15:41   #5
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Ja. Jeg er veldig glad i kroppen min. Det eneste som er litt synd, er at klærne ikke er det.

Gammel 01-06-11, 15:47   #6
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har "lange" bein og kort overkropp, med middels pupper, og bred over skuldrene. Er generelt liten av vekst, så dagens mote med masse rysjer og blonder og greier får meg til å se ut som en overhevet bolledeig. Hvis jeg klarer å gå ned ti kilo vil det hele se så meget bedre ut, mens jeg mest sannsynlig kommer til å se ut som om jeg nærmer meg hundre år. Enkle klassiske plagg kler meg best, men er litt vanskelig å finne. Og så tillater ikke lommeboken min at jeg handler der de har klær som passer sammen med meg.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 16:45   #7
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Smaaal midje og stooor rompe og kraftige lår gjør det vanskelig å kjøpe bukser. I skjørt kan jeg ha en størrelse mindre enn bukse pga dette. Ellers er mine legger vanskelige, de er veldig tykke, slik at bukser av modellen tight vil rett og slett ikke på. Stright vil være som tight for meg i leggene. Derfor er også støvletter et problem, jeg må ha med XL bredde, og da er det ofte så ufikse modeller syns jeg.

Gammel 01-06-11, 17:47   #8
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt muffinstendens dersom buksene har feil fasong, og vaktmestertendens på mange jakker og kåper med belte. Jeg syns ikke det er vanskelig å finne klær, men jeg har sett/prøvd endel kjoler som er veldig fine men som blir altfor korte.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 17:19   #9
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Nei, ikke jeg heller. Høyden er vel det jeg er mest fornøyd med. De skulle bare laget klærne mer med tanke på lange kropper.

Og selvsagt vil vi ha høye hæler!

Gammel 01-06-11, 17:20   #10
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

GydaG: hvor der den kjolen fra?

Gammel 01-06-11, 18:14   #11
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

GydaG: hvor der den kjolen fra?

Zizzi, jeg lånte bildet fra Ellos, men på Strømmen Storsenters avdeling av Zizzi hadde de den i flere fine farger. Mener den var både i grønt og brunt, sort og den jeg valgte- en veldig fin blå.
Jeg er forøvrig 1.70 høy og den er fotsid uten at jeg snubler i den. Min nye favoritt, og det er ikke helt umulig at jeg må ha en i en annen farge også.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 14:28   #12
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

HV: Noen "problemområder" er jo mest en praktisk sak. Jeg er glad i sprettrumpa mi, altså, men den "drar" mye bukse, så mye blir for lavt i livet til at det blir flatterende.

Henget mitt gjør at jeg må ha bukser to størrelser større enn hva rompe, midje og lår tilsier. Så bukser er nesten aldri fint på meg, så sant jeg ikke har noe pansret på innsiden. Det er et praktisk problem. Men prøvingen av en million bukser som ikke passer gjør det også til et mentalt prøveromsmareritt. Dermed gjelder det å fokusere på noe annet og finne klær som fremhever det jeg liker.

Gammel 01-06-11, 17:13   #13
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Samme her. Jeg elsker rompa mi, den er virkelig spretten og flott. Smalt liv har jeg også. Men problemet et at om jeg skal finne bukser som passer over lår og rumpe, så sitter den veldig lite fint over min svaie rygg (som jeg også er meget fornøyd med). Har funnet et jeansmerke som stort sett passer omsider Joes Jeans. De har tydeligvis innsett at spretten rumpe ikke nødvendigvis betyr tykk rundt livet.

Ellers har jeg ganske v-overkropp (fikk senest i går spørsmål om jeg var en svømmer), og det gjør det problematisk med bluser som ikke er stretch - de ser ut som telt på meg.

Men sånn alt i alt liker jeg kroppen min godt, jeg, den er bare ingen kleshenger.

Gammel 01-06-11, 13:36   #14
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lange armer og bein i forhold til lengden på kroppen, så å finne skjorter og jakker som er lange nok i ermene eller bukser som er lange nok i beina kan være en utfordring. Rett nok har bukseproblemet blitt enklere etter at jeg ble litt bredere, for det er lettere å finne bukser som er lange nok i str. 40 enn i str. 38.

Gammel 01-06-11, 13:40   #15
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og jeg som var sikker på det var klærne det var noe galt med ...!!

36 i overkroppen og 40 i underkroppen ..., det ser´kke bra ut!

Gammel 01-06-11, 14:01   #16
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

- Jeg er for lav. Jeg er 161 cm, og f eks. så blir mange fotside kjoler aaalt for lange. Halvlange klær, som 3/4 kåper blir også fort for langt.
- Jeg har for store pupper i forhold til resten av kroppen.
- Ellers kunne jeg med fordel gått ned noen kilo, men de kiloene jeg har er i det minste nokså jevnt fordelt.

Gammel 01-06-11, 15:13   #17
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er for kort. Bukser blir fort for lange i bena. Jeg er også forholdsmessig sett kraftigere over overarmene/skuldrene enn resten av kroppen, hvilket betyr at overdeler kan bli i trangeste laget der, selv om de passer ellers.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 14:06   #18
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det forklarer kanskje hvorfor slike plagg kan bli populære for folk med din figur, Skrivern.

Gammel 01-06-11, 14:26   #19
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sånn oppfattet jeg det også. Det betyr ikke at jeg er misfornøyd med kroppen min. Det er problematisk å ha lange lemmer i forhold til størrelsen, for det betyr ofte at jeg enten må kjøpe mye dyrere bukser enn det jeg hadde trengt ellers, eller bruke uforholdsmessig mye tid på å lete i butikker. Et teknisk problem. Vil jeg at dunjakken skal være tre størrelser for stor eller lang nok i armene? Heldigvis er herrestørrelser lengre i armer og ben, og ofte på tilbud, men noen ganger vil jeg ha noe med et mer feminint snitt. Og rosa. Gjerne rosa.

Gammel 01-06-11, 14:31   #20
Albertine
Passiv

Standard

Det som var den største utfordringen inntil for en uke siden var å få plass til magen. Nå er den mye mindre, så jeg gleder meg til å prøve klær. Ellers er jeg visst akkurat passe lang i både overkropp og underkropp, har ikke overdimensjonerte pupper eller lange armer, så jeg er visst heldig sånn.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:13.