|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
Se resultatene: Kjøper du avskårne blomar til deg sjølv? | |||
Ja, har alltid friske avskårne bukett(ar) heime |
![]() ![]() ![]() ![]() |
4 | 2,34% |
Ja, alltid til helga |
7 | 4,09% |
Det hender, men ikkje kvar veke |
50 | 29,24% |
Kanskje ein gong i månaden? |
34 | 19,88% |
Sjeldan - tar meg ikkje råd til det |
41 | 23,98% |
Sjeldan - ikkje glad i blomar |
4 | 2,34% |
Sjeldan/aldri - på grunn av allergi |
5 | 2,92% |
Nei. Bortkasta pengar |
14 | 8,19% |
Sjeldan |
12 | 7,02% |
Deltakere: 171. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjøper du avskorne blomar?i løpet av et år blir det nok i gjennomsnitt en gang i mnd. Men i januar får avskårne tulipaner meg gjennom vinteren uten å miste motet, så da har jeg det alltid. Deilig mentalhygiene.
![]() |
#62 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjøper du avskorne blomar?Veldig veldig sjelden. Kanskje en gang i året og da blir det tulipaner.
![]() |
#63 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Kjøper du avskorne blomar?Ja, et par ganger i mnd. Liker tulipaner aller best.
![]() |
#66 |
Hvor: Akershus
![]() Sv: Kjøper du avskorne blomar?Huff, dette er nesten et følsomt tema for meg ettersom jeg nesten aldri har avskårne blomster hjemme lenger. Jeg synes det er kunstig dyrt i Norge og prisen gjør at jeg ikke klarer å glede meg over kosen med friske blomster i hus. Da jeg bodde i Nederland hadde jeg alltid friske blomster i stue, kjøkken m.m. men det er klart når man betalte 40,- for en bukett som i Norge koster 300-400,- så får man jo et visst pris-bilde. Jeg synes det er sååååå fint med blomster, men det er så altfor dyrt.
![]() |
#67 |
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Kjøper du avskorne blomar?Før jeg ble gjerrig gjorde jeg det. Ikke alltid det var bukett, av og til var det kun én blomst og et slikt sitrongress eller hva det heter som jeg hadde oppi en flytebolle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Kjøper du avskorne blomar?I tulipansesongen kjøpte jeg blomster nesten hver helg, men nå står det dårlig til her hjemme. Burde nok tatt meg en ny runde, for synes det er fint med friske blomster. Både avskårne buketter og stueplanter.
![]() |
#70 |
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjøper du avskorne blomar?Ja, jeg kjøper blomster ganske ofte. I tulipansesongen utgjør ofte en bukett eller fraværet av den en stor forskjell når det gjelder helgefølelse. Om sommeren liker jeg å plukke blomster. Hvitveis i sesong, bjørkekvister i den tida der de nysutsprungne bladene er så dyrebare og etterlengtede. Senere på sommeren synes jeg assorterte sommerbuketter er fine, men kjøper også avogtil peoner eller lignende. Akkurat nå har jeg hundekjeks på kjøkkenbordet, og blomstrende gressløk på stuebordet. Minsta har plukket begge, og blomsterplukkende barn bør oppmuntres og tas vare på!
![]() |
#71 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Kjøper du avskorne blomar?
Skjønner. Men man kan finne mye fint i naturen. Lupiner, f.eks. Og revebjeller. Jeg har erfart at enkelte blomster ikke liker å komme inn (engsoleie, sånne ville valmuer man finner i enger osv). Men mange liker seg inne også. Og har du hage, kan du hente der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
![]() |
Signerer.
![]() |
#73 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Kjøper du avskorne blomar?Jeg har mange blomstrende potteplanter, så jeg har alltid noen blomster. Og om sommeren plukker vi mye og tar inn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
interlektuell
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjøper du avskorne blomar?Her er det allergi som er hovudårsaken til at vi ikke kjøper blomster, men jeg må innrømme at jeg heller ikke synes at det er en god "investering". Blomstene her i hus lever et tøft liv og blir utsatt for alskens eksperiment fra våre kreative barn (det er da også de som plukker dem stort sett).
![]() |
#75 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjøper du avskorne blomar?Ja, vi har alltid blomster i huset.
![]() |
#76 |
|
![]() Sv: Kjøper du avskorne blomar?Jeg kjøper aldri avskårne blomster. Jeg er ikke sikker på om jeg liker det en gang. Det er jo "drepte" blomster som i det de skjæres av stilken kun har dager igjen å leve. Er det så attraktivt egentlig? Det er jo mye hyggeligere med blomster i potte vel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Kjøper du avskorne blomar?Der jeg jobbet før er det blomsterbuttikk vegg i vegg. Da kjøpte jeg en bukett hver fredag.
![]() |
#78 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Kjøper du avskorne blomar?Hvis jeg er forbi en Interflora ser jeg etter blomster, ellers gidder jeg ikke.
![]() |
#80 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() |
|
|