Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Noe er råttent i første etasje

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-11, 15:05   #1
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noe er råttent i første etasje

Jeg ser for meg at det blir rimelig rent og ryddig av denne leiteaksjonen.

Lykke til med jakta, dessverre har jeg ingenting nytt å tilføye.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 15:52   #2
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Hva skjer, Balanse? Vasker du fremdeles?

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 16:04   #3
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Jeg har også en ekkel historie å dele.

Broren min, som er nesten 20 cm høyere enn resten av familien, hadde lagt en frossen pakke kjøttdeig oppå fryseskapet, og glemt den der. Vi lukta og vaska i ukesvis før vi fant den. Da var den en bevegelig bølge av grønnskjær, og definitivt ikke frossen lenger.

Gammel 24-06-11, 16:07   #4
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Broren min, som er nesten 20 cm høyere enn resten av familien, hadde lagt en frossen pakke kjøttdeig oppå fryseskapet, og glemt den der. Vi lukta og vaska i ukesvis før vi fant den. Da var den en bevegelig bølge av grønnskjær, og definitivt ikke frossen lenger.

Jeg hadde en vinter ett elgbein og ett hjortebein i en ekstra fryser. Disse ble brukt til sportrening av den firbeinte. Når en god venn av oss ødela fryseren sin følte jeg det trykt å kaste beina i matavfallet, slik at han kunne få låne våres. Vi hadde ikke noe stort behov for fryseren, hadde stort sett hundemat i den. Det var jo minusgrader .. ja, de varte til 2 dager etter at jeg hadde kastet beina. Jeg hadde nesten glemt hele greia, helt det det plutselig krydde av hvite, ekle, ekle, ekle larver i hele spannet ..

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 16:30   #5
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Bytt ut bror med kompis, og kjøttdeig med grillet kylling.
Vi fant endelig ut av hva det var som stinka så fælt det når vi hørte larvene som nå bodde i kyllingen.

Gammel 24-06-11, 16:01   #6
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Gammel salat kan også lukte grusomt, selv om den tilsynelatende ser grei ut og du virkelig ikke kan huske at den har stått i kjøleskapet mer enn 2-3 dager ..

Gammel 24-06-11, 16:05   #7
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Det kan også skjule seg mye rart i jakkelommer. Poser med to uker gammel vårløk, for eksempel. Det kan være greit å oppdage før man drar på FP-treff for første gang, så man får fisket ut elendigheten og blir kvitt den verste stanken. Har jeg hørt, da.

Gammel 24-06-11, 16:08   #8
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Overskrifta på denne tråden har så mange konnotasjoner!

Den får meg til å tenke både på underlivsproblemer og andre problemer.

Gammel 24-06-11, 16:18   #9
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

Overskrifta på denne tråden har så mange konnotasjoner!

Den får meg til å tenke både på underlivsproblemer og andre problemer.

Jeg tenker på Hamlet jeg.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 16:31   #10
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Najade, her.

Jeg tenker på Hamlet jeg.

Ja, det og!

Gammel 24-06-11, 16:43   #11
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi hadde leteaksjon hos min bror, vi mistenkte at katten hadde dradd med seg ett eller annet.
Mysteriet ble løst da pappa lente seg over en blomster i potte, det var for mye vann så det hadde råtnet.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 16:44   #12
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg slutter aldri å undres over hvor god respons og fantastiske forslag man får til all verdens problemer på FP. Jeg mener, vi er på SIDE 5 (!) med innlegg med forslag til hva som kan stinke i et hus!!?!??!!

Jeg kan tilby utlån av min sønn som har en aldeles fortreffelig luktesans. Han ble satt på luktejakt på hytta en gang vi kom dit etter en vinter og det stinket død og fordervelse overalt uten at vi fant årsaken til stanken. Min sønn brukte under ett minutt på å lokalisere et veldig dødt ekorn som hadde tullet seg inn i en liten løper under en pute for å dø.

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 17:01   #13
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Synnemor, her.

Jeg slutter aldri å undres over hvor god respons og fantastiske forslag man får til all verdens problemer på FP. Jeg mener, vi er på SIDE 5 (!) med innlegg med forslag til hva som kan stinke i et hus!!?!??!!

Jeg kan tilby utlån av min sønn som har en aldeles fortreffelig luktesans. Han ble satt på luktejakt på hytta en gang vi kom dit etter en vinter og det stinket død og fordervelse overalt uten at vi fant årsaken til stanken. Min sønn brukte under ett minutt på å lokalisere et veldig dødt ekorn som hadde tullet seg inn i en liten løper under en pute for å dø.

Neida, vi er på side 1. :rutinert:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 17:04   #14
Unicorn
Står på egne ben

Unicorn sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Vi har en valp på besøk. Det første den gjorde var å bli helt vill i gangen og prøve å komme seg oppi ene skuffen i benken. Der fant vi en død mus, i lueskuffen til storebror Hvordan musa hadde kommet seg oppi skuffen kommer jeg alltid til å lure på... Og jeg er evig takknemmelig for at valpen fant musa før den begynte å lukte. Har du sjekket alle skuffer?

Gammel 24-06-11, 17:31   #15
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Det finnes vel knapt bedre måter å tilbringe en barnløs helg på. Sier de.

Jeg lurte på å fiskedaske deg, men fant ut at du har rett. Egentlig. Det var behov for en vaskehelg. Som tink sa:

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Jeg ser for meg at det blir rimelig rent og ryddig av denne leiteaksjonen.

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg lette og vasket overalt en gang og kunne ikke fatte hvor lukten på kjøkkenet kom fra. Det viste seg til slutt at det var inni et skap, kniven til foodprocessoren som ikke hadde blitt helt ren i oppvaskmaskinen etter at jeg laget fiskekaker. Grusom lukt, men jeg fikk jo vasket kjøkkenets minste kroker veldig bra mens jakten pågikk.

Det hørtes kjipt ut, skal det være belønningen for å være superkvinnen som lager sine egne fiskekaker, lizzom.
Jeg tviler på at det er saken her, det har gått kun i smoothies og kaker her en stund, men jeg har det i mente.

Opprinnelig lagt inn av M&M, her.

Er det hull/sprekk inn til isolasjonen i kjøleskapet og noe har kommet inn der kan dette lukte grusomt, og det hjelper ikke hvor mye du vasker.

Det er fremdeles en mulighet. Kjøleskapet mitt har aldri vært så rent og tomt, det må være renere enn den dagen det ble kjøpt. Jeg trodde en stund at synderen var lokalisert, da jeg fant en liten råtten bit nektarin nederst i en nektarinkurv som ellers så fin ut. Den luktet død og bedervelse, men nå er det jo mer enn et døgn siden, og det lukter fremdeles.

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg har hørt at kluter som man har tørket opp melk(-eprodukter) med og bare gjort et halvhjertet forsøk på å skylle bør vaskes umiddelbart og ikke ligge i et par uker på et lunkent vaskerom. Kan det være noe sånt?

Uffda, melkeprodukter er døden.

Jeg tør nesten ikke innrømme det, men jeg hadde en liknende sak under mistanke i forgårs. En klut som hadde ligget noen dager i vaskevannet sitt, fordi jeg hadde planlagt en sekstivask som ikke ble noe av, og glemte kluten. Det var ikke den, da. Jeg har ikke utelukket noe melkerelatert, jeg tror jeg må vaske og rense sofaen i morgen. Seksåringen er fæl til å søle overalt.

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Hva skjer, Balanse? Vasker du fremdeles?

Oh yeah. Skrudde til og med av pc-en for å ikke bli forsinket i jobben.

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Det kan også skjule seg mye rart i jakkelommer. Poser med to uker gammel vårløk, for eksempel. Det kan være greit å oppdage før man drar på FP-treff for første gang, så man får fisket ut elendigheten og blir kvitt den verste stanken. Har jeg hørt, da.

Jeg ser for meg Mathilda, Dragen og jeg på et treff en gang, det høres ut som om vi har en del felles.

Opprinnelig lagt inn av Synnemor, her.

Send ham over. Ingen jeg kjenner har hund nå, unntatt naboen som er reist på ferie.

I det hele tatt; :

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 17:26   #16
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Gamle kompostbinger som står helt inntil husveggen kan være kilde til litt av hvert. :fremdeles kvalm:

Gammel 24-06-11, 18:12   #17
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Har du sjekket inni lista på hylla i kjøleskapet? Og bak kjøleskapet i den beholderen?

Gammel 24-06-11, 18:14   #18
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Har du sjekket inni lista på hylla i kjøleskapet? Og bak kjøleskapet i den beholderen?

Ja.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 18:34   #19
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Standard

Har du sentralstøvsuger? Du har ikke støvsugd noe som har blitt liggende igjen i inngangen?

Gammel 24-06-11, 18:39   #20
Unicorn
Står på egne ben

Unicorn sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Har du prøvd å dusje??

Jeg måtte bare... Det tar jo på med all denne vaskingen

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:34.