Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Ryddedugnad!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-07-11, 23:12   #1
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ryddedugnad!

Vi for tiden alle klærne våre i søplesekker.
Planen er å gå gjennom alle sekkene før vi flytter tilbake igjen.
Jeg har ca. 4 måneder på meg. Jeg trenger de månedene tror jeg.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 17:00   #2
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oi, nå trodde jeg at jeg hadde den lengste lista, men der slo du meg Pelen. Har en følelse av at du er litt mer effektiv enn meg derimot...

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 17:02   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

jeg har ... brettet sammen babytøy. (Ungen blir ikke hentet av barnevernet selvom tøyet ikke blir strøket?)

Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 19:10   #4
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg har tatt gangen i dag. Skap, skuffer og alt er skinnende rent. Det sto ikke engang på lista. Nå har jeg derimot begynt operasjon klær og vaskerom. Det går treigt, for å si det sånn.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 00:20   #5
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da har jeg vært effektiv i dag, og fått kjempegod hjelp av eldstemann som var motivert av å tjene penger til VIP-meldemsskap på nettspill.

1. Sortere i kasser som har stått i kriker og kroker etter flytting for snart to år siden i påvente av bodplass og gulv på kryploft (som kom på plass for noen dager siden).
2. Legge kassene i system inn i kneloftbodene og klistre opp lapp på innsiden av døra så jeg vet hvor hvilken kasse ligger, det jeg trenger minst lengst inn.
3. Rydde og sortere i trappe/roterom
4. Ommøblere trapperom (til noe annet enn et roterom)
5. Montere nye kommoder til ungenes rom
6. Rydde og lage system i nye kommoder til ungene
7. Flytte skatoll opp på rommet til ungene
8. Sette på plass tv-benk ervervet fra eksen som har fått nydame med pikkpakk inn til seg
9. Flytte provisorisk tv-benk ned i stua til å ha stereoanlegget på
10. Finne nytt sted til ungenes lekehylle som står i loftstua
11. Kvitte meg med rød klippan skinnsofa (høre med venner/familie, hvis ikke Finn.no)
12. Lage bedre system på vaskerom/bad i 1. etasje
13. Rydde/lage bedre system i bod oppe
14. Lage system/få tak i hyller til utebod
15. Rydde/sortere i mine klær (sikkert masse jeg aldri bruker lenger)

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 10:39   #6
Finni
Bør lage seg en tittel selv

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Så flinke dere er, kommer liksom ikke i gang jeg..

Gammel 14-07-11, 12:54   #7
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Flinkinger, Stompa, Neket og LaBanga! Råbra! Ble det ikke fint?

Gammel 14-07-11, 22:19   #8
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Det blir knallbra! Skapene er unnagjort i dag, og vaskerommet er ryddet. Det er ikke lenge til bunnen av skittentøyhaugen ser dagens lys, nå skal jeg bare vaske der inne (det er vel egenlig ikke bare). Juhu! :sliten:

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 18:45   #9
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Liste har jeg ikke - men i dag har min kjære kjørt avgårde to billass med skrot fra kjelleren, og jeg har fått hengt alt vintertøyet som lå og fløyt i kasser øverst i gjestesenga der nede, inn i den nye garderobeboden min kjære snekret tidligere i sommer.

Gammel 18-07-11, 19:09   #10
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har lang ferie, og jeg koser meg faktisk ikke så rent lite med å rydde opp i all slags rot. Har omtrent tømt to boder for ting vi ikke trenger. Nå skal det vekk. Visste jo ikke hva vi hadde i disse bodene engang.

Det er LITT vanskelig å kaste/gi bort (ser liksom for meg det måpende ansiktet til min mor som sparer på ALT), men jeg øver meg litt HVER dag!

Mange her har vært veldig effektive da! Til inspirasjon for oss andre!

Gammel 19-07-11, 00:08   #11
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vil være med!

1. kaste rotet på terassen oppe
2. rydde terassen nede
3-8. rydde i kassene i gangen oppe
9. organisere vaskerommet
10. henge opp knagger og kjøpe skostativ så den kan ryddes i gangen
11-uendelig. organisere klær etter sesong, størrelse, arving, fretex og til sparing (jeg er sentimental og sparer alt for mye )

Gammel 19-07-11, 00:32   #12
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg har hatt en haug med klær som har blitt for små for gutta, den har jeg stappet inn i et klesskap over lang tid men så ble det så fullt og uka før vi dro på ferie så fikk jeg ryddet i kaoset. Småbarnsklærne fikk broren min til sin gutt. Deilig å få vekk en haug med klær.

Og så blir vi overraskende nok tante og onkel igjen så da ble vi kvitt en hel haug med babyting og babyklær som bare lå i esker på loftet så vi ble kvitt en god del nå.

Gammel 18-07-11, 19:59   #13
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skal bare ha ferie i et par dager så kanskje jeg begynner. Men jeg har fått vasket ned stallen og ryddet garasjen. Det var de to verste.

Jeg skal lage listen senere men jeg vet at jeg har kjelleren, veska og drivhuset igjen. Dessuten må jeg rydde i blomsterbedene mine og luke. Det er rydding i hagen det egentlig.

Gammel 13-08-11, 22:35   #14
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke fått gjort noe på lista. Men jeg har satt igang med endel annet.

- kaste rotet på terassen oppe
- rydde terassen nede
- rydde i kassene i gangen oppe
- organisere vaskerommet
- henge opp knagger og kjøpe skostativ så den kan ryddes i gangen
- organisere klær etter sesong, størrelse, arving, fretex og til sparing (jeg er sentimental og sparer alt for mye )
-omorganisere barnerom
-rydde rusk og rask i hagen
-vaske skap i stua og "flytte inn" det som skal være der

Gammel 14-08-11, 01:28   #15
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg hadde store planer om å bli ferdig med den lista før ungene kom hjem. Vel, de er hjemme igjen. Og jeg skal opereres tirsdag.. Har ikke lyst til å bruke morgendagen på huset, når ungene har vært bort et par uker.. Men, vi får se

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 22:30   #16
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

1. Brette rød/rosa klesvask
2. Brette mørk klesvask
3. Sette på bukse/genser-klesvask
4. Rydde soveromsgulvet
5. Sortere flytteesken med baderomsgreier
6. Vaske begge badene
7. Shine kjøkkenet ordentlig

Håper å få til alt i løpet av noen timer i morgen.

Gammel 19-07-11, 12:56   #17
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

2. Brette mørk klesvask
4. Rydde soveromsgulvet
6. Vaske begge badene

Skulle se på lista nå for å begynne, men hadde visst unnagjort et punkt allerede, mens jentungen dusja i stad.

Gammel 19-07-11, 13:56   #18
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

2. Brette mørk klesvask
4. Rydde soveromsgulvet

6. Vaske begge badene

Takk for denne tråden!

Gammel 19-07-11, 21:42   #19
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

2. Brette mørk klesvask
4. Rydde soveromsgulvet
6. Vaske begge badene

Fiks ferdig.

Gammel 19-07-11, 21:53   #20
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg har begynt å rydde et kjempestort loft med esker fra 20-25 år tilbake og fremover. Alene. Og det er i grunnen best, men fy så tregt det går. Ferdig med å gå gjennom ett av tre rom, det minste, det tok meg hele dagen. Ryggen er vond, men jeg er ivrig etter å fortsette. Og så mye rart man finner: gamle plater, kassetter, kjærlighetsbrev, skolestiler og dagbøker... Brukt lite tid ned memory lane og kaster med hard hånd. Neste rom er større gjenstander som lamper og møbler, så det går nok fortere. Legger alt i plastkasser, nå skal det bli orden!

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:08.