Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Minimakeover av kjøkken blir til ekstrem oppussing

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-11, 22:01   #61
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Minimakeover av kjøkken blir til ekstrem oppussing

Flinke dere er. Artig med nytt kjøkken.

I sånne hjørner har vi brukt en liten buelist.
Ang lampe så ville jeg ha ventet til kjøkkenet kom opp- Gjerne lettere å se det når alt annet er ferdig.

Gammel 07-08-11, 23:27   #62
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Dette blir jo kjempefint. Og så effektive dere er, jeg blir rent svett.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 00:27   #63
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er imponert over pågangsmot og tempo altså. Og så ser det ut til å bli knallfint. Rent så en annen føler seg som rene sniglen i sammenligning.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 18:15   #64
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

På Mandag hentet vi kjøkken og begynte å skru sammen skapstammer.
Vi hadde et par dager der det knapt skjedde noe fordi mannen måtte styre med noe bilgreier, men de siste to dagene har han holdt på igjen.
Nå er alle skapstammer skrudd opp og rettet opp. Jeg har satt i hyller i overskapene, og plutselig begynner jeg å ane hvor bra dette blir.
I løpet av helga skal vi vel få på benkeplater, men så våger vi ikke gjøre så mye mer før elektikeren får gjort det han skal. Greit å være sikker på at han kommer til. Elektikeren kommer på mandag, så da er jo håpet at etterhvert som han blir ferdig skrur vi skuffer og uttrekkbar innredning og sånt og får inn hvitevarer. Rørleggeren kommer hjem fra ferie Ons eller Tors, og da gjenstår det bare for han å koble til vask og oppvaskmaskin. Jeg må dra over et strøk med maling til på en del av brannmuren, og vi mangler ei list langs gulvet og ei langs taket over vinduet. Ja, vinduet skal også bli ferdig selvfølgelig. Målet er å ha et fiks ferdig kjøkken som kan brukes og er ferdig vasket og flyttet inn i om nøyaktig ei uke. Jeg gleder meg!

Ja, helt ferdig blir det jo ikke. Vi mangler et par skuffefronter og ei dør som de var tomme for, og den store spesialbestilte benkeplata kommer 31 August.
Det er jo ikke SÅ lenge som vi fryktet å måtte vente, faktisk.

Gammel 12-08-11, 18:25   #65
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Det kommer til å bli fantastisk når dere er ferdige; for en overgang det må bli fra 50-tallskjøkken!

Gammel 12-08-11, 18:51   #66
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Takk Stompa!
Jeg fant forresten enda et bilde tatt mens vi rev det gamle, fra den andre siden av rommet. Sjekk retrotapeten.
Burde vel nesten sladdet min stakkars blunkende sønn, så jeg sletter bildet etter en stund.

Gammel 12-08-11, 20:13   #67
Prilla
Superduperaktiv

Prilla sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Prilla er populærPrilla er populærPrilla er populær
Standard

Så effektive og flinke dere har vært!
Ser ut til å bli et veldig praktisk og fint kjøkken! Gleder meg til å se det fix ferdig.

Gammel 14-08-11, 08:05   #68
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Standard

I går begynte mannen å ordne benkeplater. Man kan trygt si humøret hans var på bunn da han kom inn og oppdaget at han hadde saget 8 cm for kort! Etter å ha målt på alle mulige måter så gikk noe galt likevel.Disse platene blir et mareritt, fordi veggene er litt skjeve. Tror vi skal få en kompis til å bistå med det ja. Ellers ble ventilator skrudd opp i går, og en skuff-innmat. Mange skruer og deler gitt!

Gammel 14-08-11, 08:28   #69
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Huffda, så kjipt! Men jeg er imponert over hvor raskt dere har fått dette til, uten andre håndverkere enn rørlegger og elektriker. Bra jobba!

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 08:55   #70
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Dere er veldig flinke! Dette har jo omtrent gått smertefritt- det med benkeplate er dessverre en klassiker. Fikk et lignende hyl fra mannnen i går, men det endte med at vi ikke fikk gjerding- og det kan man leve med. Stå på videre!

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 19:54   #71
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Standard

Rørlegger ferdig, elektriker ferdig, og vår første middag i nytt kjøkken,-hjemmelaga lasagne, står i ovnen. O lykke. Det må ryddes mer før jeg vil dele bilder med dere. Prøve å få det til i morgen.

Gammel 20-08-11, 19:58   #72
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så effektive dere er!

Gammel 21-08-11, 16:49   #73
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Så fint det blir! Dere har vært superflinke

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 18:10   #74
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Standard

Vi nærmer oss! Mannen har laget provisorisk benkeplate i eksklusivt sponmateriale. Sånn at vi får brukt platetoppen.
Frontene vi mangler og benkeplata kommer til uka. Ellers gjenstår fliser, maling av små detaljer, gardiner og sånt stæsj, bygge inn rørene ved vinduet.
Bildeskred:

Fliser har jeg spurt om i egen tråd. Vi diskuterer hvor knaggene til håndklær og grytekluter skal henge. Mannen mener på veggen ved brannmuren, jeg mener under benkeplata på enden ved halvøya, da er det lettere å nå, og henger mer gjemt. Jeg har lyst på en sånn stålgrå rund magnettavle på veggen ved siden av brannmuren. Hadde jo alt av timeplaner og ting hengende med magneter på kjøleskapet før.
Og gardiner i en eller annen sprek farge, siden alt nå er så nøytralt.
Har også liggende to bildelister jeg kan henge opp ett eller annet sted for å sette litt pynt på, kokebøker el. Kanskje det er plass ved siden av magnettavla? Nytt bord må vi ha, det blir trangt med det gamle brede. Barkrakkene på bildet har vi fått, noen eldre ikea-krakker.
Liker dere afrikabildet mitt? Jeg er så vant til å ha det der, og synes det blir nakent uten. Vet noen synes det er veldig too much.
Andre tips for å gi det lille ekstra/evt kommentarer til planene mine?
Begynner å bli veldig fornøyd!
Lyst og luftig, kan du si.

Gammel 23-08-11, 18:27   #75
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Det blir kjempefint! Så flinke dere er!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 18:28   #76
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Her snakker vi forandring fryder! Det var kjempelekkert!

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 19:26   #77
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skikkelig fint ble det! Grattis!

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 19:33   #78
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh! Dere har vært superflinke og det blir så fint!

(Jeg vil også pusse opp mitt kjøkken!)

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 19:37   #79
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det ble jo kjempe fint!

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 22:54   #80
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Det ble kjempefint! og jeg digger Afrikabildet ditt La merke til hvor godt jeg likte det før jeg så kommentaren din.
Jeg ville også hengt håndkle o.l under benkeplata

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:40.