Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Når vasker du huset?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-11, 11:04   #61
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når vasker du huset?

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Her gjør jeg litt hver dag gjennom hele uken. Ikke noen storrengjøring med andre ord.

Noe sånt her også!
Skippertak ved spesielle anledninger!

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 11:33   #62
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Forresten er det lurt å rydde jevnt og trutt, hver dag. Da slipper man de store skippertakene, og det blir mer overkommelig. Mitt beste tips er å ha fast plass til ting (og faktisk legge dem der...), og å aldri gå tomhendt fra et rom/en etasje til et annet/en annen, men alltid ta med seg noe som skal i den retningen. Dessuten er det lurt å alltid rydde og shine kjøkkenet før man legger seg om kvelden (i teorien).

Nå må jeg bare indoktrinere mannen til å tro at dette er Løsningen(TM), så jeg slipper: "Hvor er X? Du har tatt den!"

Gammel 15-08-11, 11:35   #63
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Når det trengs.

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Når vi vasker, spør ungene uten unntak om vi skal ha gjester, og svaret er uten unntak ja.

Ikke langt unna sannheten her, men vi rydde litt hyppigere.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 12:00   #64
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vaskehjelp annenhver tirsdag. Det hender jeg overflatevasker på badet og bruker dustbusteren litt utenom det, men som regel ikke. Så jeg vil påstå at vasking er noe vi ikke driver med i min familie.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 18:52   #65
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi må få vaskehjelp, kjenner jeg.

Hva gjør vaskehjelpen? Og finnes det noen som aksepterer at det ikke er fullstendig ryddig når h*n kommer, tro..?

Sist redigert av Pebbles : 15-08-11 kl 19:17.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 19:10   #66
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Vasker? Nei, det har vi ikke sett.

Her har vaskedamen hatt alt for lang ferie. Det blir godt å få henne tilbake igjen.

Hun kommer annenhver torsdag. Utover det blir det støvsugd omtrent 1 gang i uken. Kjøkken prøver vi å holde i orden kontinuerlig, og badet vaskes 1 gang utenom.

Ungene hender at bidrar litt, mannen svært lite. Han er litt unnskyldt da. For han er bonde pluss full jobb, og tar det meste ute.

Gammel 15-08-11, 19:31   #67
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Forresten er det lurt å rydde jevnt og trutt, hver dag. Da slipper man de store skippertakene, og det blir mer overkommelig. Mitt beste tips er å ha fast plass til ting (og faktisk legge dem der...), og å aldri gå tomhendt fra et rom/en etasje til et annet/en annen, men alltid ta med seg noe som skal i den retningen. Dessuten er det lurt å alltid rydde og shine kjøkkenet før man legger seg om kvelden (i teorien).

Nå må jeg bare indoktrinere mannen til å tro at dette er Løsningen(TM), så jeg slipper: "Hvor er X? Du har tatt den!"

Jada, vi må bare komme i mål med det enorme skippertaket med å få en fast plass til hver ting, dvs, få PLASS til ting, og altså derved gjerne kvitte oss med en del... Jobber med saken.

Gammel 15-08-11, 19:43   #68
Blåklokke
Leser FP

Blåklokke sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vasker ved behov, dvs kjøkken og yttergang et par dager i uka, resten av rommene en gang i uka i hovedegt. I 2 egt. vasker jeg stort sett en gang eller to pr mnd.

Rydding gjøres mer eller mindre kontinuerlig da det bor mange mennesker her og mye som er i bruk. Ofte har vi knapt med tid og da er det greit å vite akkurat hvor tingene vi trenger ligger. Jobber med at jentene skal bli flinkere til å sette på plass ting og tang etter seg...

Gammel 15-08-11, 19:56   #69
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg vasker huset? Når helvete fryser til is. :harmanntilslikt:
Og han vasker når vi får besøk. Enda bra vi er sosiale mennesker! (Kjøkken og bad vaskes ved behov, da...)

Gammel 16-08-11, 14:22   #70
Mariss
Superduperaktiv

Mariss sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Vi må få vaskehjelp, kjenner jeg.

Hva gjør vaskehjelpen? Og finnes det noen som aksepterer at det ikke er fullstendig ryddig når h*n kommer, tro..?

Min støvsuger hele huset, vasker alle gulv, vasker kjøkken og badene så det SKINNER, rer til og med opp senger, skifter sengetøy om jeg legger frem rent, tørker støv m.m. Hun skrubber barnestolene gullende rene for grøtrester og slikt. Danderer putene vakkert. I LOVE HER!

Hvis jeg ikke rydder hender det hun rydder faktisk. Men jeg rydder alltid kvelden før, dvs tar vekk togbanen til storebror, tar vekk ting fra trappa og rydder vekk leker. En gang hadde jeg lagt en HAUG med rene klær oppå stellebordet som jeg skulle brette sammen når jeg kom hjem, men tror du ikke hun hadde brettet sammen ALT da Av og til legger jeg frem litt ekstra penger til henne, som litt tips. Tror hun blir glad for det. Hun her er fra Litauen.

Gammel 16-08-11, 14:30   #71
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg har prøvd å forklare for dem at hvis det er rotete, f.eks. under stuebordet, oppå kommoden eller hvor som helst, så behøver de ikke rydde/vaske der. Men det er litt ymse om det har gått inn.

Naboen vår får ny vaskehjelp om en måned, og da skulle de sjekke om de hadde tid til vårt hus også (ikke en dag for tidlig for å si det sånn)

Gammel 16-08-11, 14:33   #72
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vår fantasktiske vaskedame flyttet på vårparten, og vi har ikke fått tak i noen ny.

Så nå blir huset vasket sånn litt nå og da.

Gammel 16-08-11, 14:37   #73
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, prøver å komme over hele kåken annenhver uke. Ellers blir det litt sånn støvsuging og vasking av vask og do når det trengs for det trengs oftere. Vi vasket sist på søndag morgen og var ferdige 10.30, det var topp.

Har ikke vaskehjelp, og det blir nok ikke med det første. :sær:

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 15:34   #74
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Når hybelkaninene gneldrer....

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:23.