Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kaffemaskin for dummies

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-11, 18:45   #1
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaffemaskin for dummies

Plutselig har Sokersøte Sonja meg på døra for å drikke kaffe. *advarer*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 20:35   #2
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Hvor får man kjøpt kapsler til nespresso?

Jeg vurderer å gå over fra senseo til nespresso med melkesteamer. Jeg er lei av å steame med noe annet...

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 20:39   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Hvor får man kjøpt kapsler til nespresso?

Www.nespresso.no

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 20:39   #4
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

nespresso.no

Gammel 20-10-11, 10:26   #5
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Melka er ikkje varm nok og skummet er alt for dårlig. I tillegg alt for pludrete med reinholdet.

Gammel 20-10-11, 10:39   #6
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Melka er ikkje varm nok og skummet er alt for dårlig. I tillegg alt for pludrete med reinholdet.

Rart. Men det kan jo hende at den nye maskina (som jeg har) er blitt bedre? Jeg vil helst ikke at melka overstiger 70 grader da, for da endrer smaken seg.

Gammel 22-10-11, 21:22   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg smakt kaffe fra en Dolce Gusto, servert på besøk. Jeg drakk latte og likte den godt. Jeg må innrømme at det luktet litt Collett av melkeskummet, men det er en lukt jeg liker og den smakte godt. Mannen min, derimot, syntes vår latte er bedre.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 13:46   #8
minimee
Aktiv

minimee sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Fræna
minimee er litt kul
Standard

Mange skryter av denne http://www.lefdal.com/product/hus-hj...pselmaskin-rod

Gammel 20-08-11, 13:48   #9
minimee
Aktiv

minimee sin avatar

minimee er litt kul
Standard

Og denne http://www.lefdal.com/product/hus-hj...0-kapselmaskin

Gammel 20-08-11, 13:50   #10
minimee
Aktiv

minimee sin avatar

minimee er litt kul
Standard

Lefdal har en del billige maskiner http://www.lefdal.com/catalog/hus-hj...in/kaffemaskin

Gammel 21-08-11, 00:25   #11
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av minimee, her.

Mange skryter av denne http://www.lefdal.com/product/hus-hj...pselmaskin-rod

Hm, den var både stilig og billig. Hvorfor lager den så dårlig kaffe?

Gammel 21-08-11, 00:29   #12
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Mannen fant ut at den Sindrome selger finnes på Lefdal i kremfarget for 1600 kr. Det var da mye billigere enn 2399? Hm. Kanskje den ikke er helt lik, da?

Gammel 21-08-11, 12:17   #13
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker de rosa, gull og brune kapslene best. Men bestill litt av hvert, og test ut.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 23:11   #14
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vi har den. Den fungerer fint så lenge man ikke skal lage melkebaserte kaffedrikker. Unntaket er vel mocca-kapslene, de går an. Kaffe latte-kapslene er elendige. Vi bruker stort sett bare vanlige kaffekapsler av typen svart kaffe. Bruker en del Nestea-kapsler også (iste), da lages de med kaldt vann (man kan velge kald eller varm vannfunksjon).

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 00:25   #15
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det er pulverkaffe.

Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 00:42   #16
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Det er Citiz & Milk, ja.
Alle Nespressos maskiner yter det samme, så sånn sett kan du velge og vrake. Aeroccinoen (Nespressos melkeskummer, veldig god!) kan du kjøpe utenom om du velger en annen maskin.

Den der Aero-greia du snakker om, er det den som står ved siden av? Er den helt lik selv om man kjøper en separat?

Jeg tror jeg vil ha den på bildet der. Den ser ut til å dekke mitt behov, som altså er minst en daglig latte på den måten som man får i en gjennomsnittlig kaffebar. Jeg må lære å lage mønster i skummet, da.

Hvilke kapsler kjøper jeg?

Gammel 21-08-11, 01:03   #17
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Er det store smaksforskjeller? De navnene sa meg ikke noe. Er det kaffebønnene som utgjør forskjellen, eller er det tilsatt ekstra smak? Kan man lage mocca?

Gammel 22-08-11, 13:06   #18
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Er det store smaksforskjeller? De navnene sa meg ikke noe. Er det kaffebønnene som utgjør forskjellen, eller er det tilsatt ekstra smak? Kan man lage mocca?

Jeg rører ut en teskje Options kakaopulver i kaffen, eller hvis jeg skeier ut, et par ruter kokesjokolade, det syns jeg blir best til mocca. Har prøvd flere sånne sirupsmaksgreier, syns ingen av dem er spesielt gode.
Og lilla, sort eller brun kapsel, eller decaffinato intenso til kveldsbruk og for de som ikke skal ha for mye koffein.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 08:55   #19
minimee
Aktiv

minimee sin avatar

minimee er litt kul
Standard

Åh, nå fikk jeg også lyst på slik.. Jeg drikker ikke kaffe, men elsker kaffelatte

Gammel 04-09-11, 12:38   #20
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Vil du ha den sukkerfri kan du røre ut litt kakao i kokende vann før du har oppi espresso og melk. Det blir ikke helt det samme, men... Det handler mye om vane også.

Takk!

Hvis jeg skal ha sukkerfri kaffe pleier jeg å ta en latte, men av og til er det godt med en mocca også.

HAr hatt maskinen i en liten uke. Er fornøyd, skjønt det kan være vanskelig å se forskjell på alle de fargekapslene, det må jeg si. Og så har vi ikke funnet ut hvordan man tømmer vannbeholderen, så det er egentlig det samme vannet vi har brukt i en uke, bortsett fra at det har blitt fylt opp med jevne mellomrom, da...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:42.