Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kjedelige trauste matpakker

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-11, 10:36   #1
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjedelige trauste matpakker

Nå er første skoleuke unnagjort og hver dag har det vært en skive med salami og en skive med ost.

Men etter å ha lest matpakke tråden, har jeg jo skjønt at matpakkene mine er ganske så kjedelige. Så fredag slo jeg til og la oppi to kyllingspyd som var igjen fra middagen og en et par bixit-kjeks i tillegg (de skulle på tur). Den levere jeg nok på fram til jul tenker jeg.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 00:41   #2
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har kokt egg til morgendagens matpakker!
Føler meg som supermamma, og det blir matpakker som er morsomme nok for oss.

*billm.: grovbrød med brunost*

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 09:49   #3
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg går det litt opp og ned. Det viktigste er at matpakken er sunn og at den ser litt delikat ut. Jeg er vokst opp med skiver brettet dobbelt i en gammel brødpose, og det er ikke hyggelig. Mine barn får skiver med mellomleggspapir og i en boks der de holder seg. Storesøster er ganske altspisende på pålegg, men lillesøster liker pepperoni, hvitost, brunost og prim. Og det er det. Ikke mye variasjon med andre ord.

Jeg har tenkt litt det samme som Hattifnatten. En ting er at jeg er villig til å stå og skjære opp grønnsaker, men hva gjør jentene selv og hva betyr det om hva de egentlig vil ha? Nå gjør vi det sånn at de smører matpakkeskivene selv og legger de i bokser ved frokostbordet, men jeg skjærer opp grønnsaker og frukt og legger til. De får vanligvis ikke med noe søtt (utenom frukt), men akkurat nå har vi kjøpt noen God-morgen youghurter, for å gjøre høstens første matpakker litt mer spennende.

Avtalen med storesøster, som elsker salat, er at hun skal få salat med på skolen to dager i uken, og de to dagene skal jeg lage den. Men de andre dagene lager hun selv.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 09:53   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Innlegget mitt var ihvertfall på ingen måte ment som kritikk av de som figurformer maten. Jeg svarte på hovedinnlegget som "nei, du er ikke den eneste som ikke har 20 forskjellige ting i matpakkene".

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 11:29   #5
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Innlegget mitt var ihvertfall på ingen måte ment som kritikk av de som figurformer maten. Jeg svarte på hovedinnlegget som "nei, du er ikke den eneste som ikke har 20 forskjellige ting i matpakkene".

Jeg mente heller ikke å kritisere noen altså. De fleste prøver vel å få ungene sine til å spise sunt og lager matpakker deretter, men vi er tydeligvis flere som har unger som liker det enkelt også.

Gammel 22-08-11, 11:32   #6
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har mange spennende matpakkeplaner i hodet, men de kommer seg ikke ned i matboksen. Der ligger det i dag to brødskiver med salami, og tre cherrytomater.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:29.