|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
nju nja njo
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Jeg hadde ikke valgt bort verken mann eller barn. Hadde jeg valgt på nytt hadde jeg nok valgt en annen utdannelse, selv om jeg trives godt med det jeg gjør så begrenser det veldig hvor jeg kan bo og å eventuelt skifte jobb etterhvert. Jeg etablerte meg ikke før jeg ble 30 og rakk å både reise, bo i utlandet og generelt leve livet før det. Nå er jeg veldig glad for at jeg har familie og det gir meg mye å ha barn, samtidig så vil jeg ikke si at jeg er mer lykkelig enn i 20-åra for det var jammen en morsom tid som jeg ikke ville vært uten.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Nå har jeg tenkt på det en stund og har kommet frem til at det er mye jeg kunne ønske at jeg hadde gjort anderledes men jeg trives her jeg er. Tror ikke jeg ville ha byttet bort hverken mann eller barn. Utdannelse og jobb derimot... |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Nei jeg hadde ikke valgt bort dem, men valgt en annen utdannelse. Mulig jeg hadde ventet med å etablere meg senere, men samtidig så åpnet det at jeg ble i et forhold opp for at jeg ble tryggere og mer sosial. Så om det hadde vært bedre å vente er også usikkert. Hadde jeg visst alt jeg vet nå, hadde jeg også vært mer vågal og levd litt mer i 20-årene. Når det er sagt har jeg det mye bedre i 30-årene, og det er vel greit det også. At ting stadig blir bedre. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Jeg ville hatt den samme mannen og de samme barna
|
|
|
#5 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Jeg hadde valgt det samme om igjen, ja. Men det betyr absolutt ikke at alt går på skinner i livet mitt, ikke i det hele tatt. Jeg hadde valgt likt, men det har vært krevende, i perioder mer krevende enn jeg har kapasitet til. Sist redigert av Hyacinth : 27-08-11 kl 23:27. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...
Det Hyacinth sa.
|
|
|
|
#7 |
|
By the Sea
|
Sånn er det mens barna er i tidlig førskolealder. Men det er jo en forsvinnende liten del av livet i sin helhet, og jeg opplever at med to skolebarn i huset, har jeg frihet i bøtter og spann. I dag sov vi lenge, mens barna sto opp og lagde seg frokost og så på TV, nå sitter jeg her og koser meg med lunsj mens barna sparker fotball i nabohagen, om jeg må en tur i butikken, kan de være hjemme alene etc etc.
|
|
|
#8 |
|
Kontrollfrik
Men det er jo ikke alltid sånn. Jeg har to skolebarn, men jeg kan ikke gjøre som deg i det hele tatt. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
maler
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Det jeg lurer på er om det kunne vært like greit å ha bare ett barn. Jeg liker jo å ha en flokk altså, og det var helt uaktuelt å ikke få en til etter storebror, men da hadde jeg liksom prøvd fenomenet barn. Og ett barn kunne gitt mer rom til meg selv, jeg føler at det handlingsrommet er helt vekk nå som vi har tre. Samtidig trives jeg veldig godt med å ha stor familie og jeg er glad for å ha fått ulike unger.
|
|
|
#10 |
|
Kontrollfrik
Skjønner litt, tror jeg. Jeg elsker mine to over alt, men jeg ser jo at det hadde vært enklere å være meg og prioritere min helse med færre barn eller ingen barn. Likevel hadde jeg aldri valgt det bort. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Sånn passe sane
|
Hm, interessant Katta. For oss har det aldri vært aktuelt å bare få ett barn. Mannen min er enebarn og har alltid ønsket seg flere barn selv. Jeg føler i hvert fall ikke at det å ha to begrenser oss noe særlig ift. det å ha en. Men jeg ser jo at det kanskje blir mer begrensende om man får flere enn to, jeg vet ikke. Oppi hodet mitt kan vi gjøre (reise osv.) det samme med tre barn som med ett. Gitt at man har økonomi til det, selvfølgelig.
|
|
|
#12 |
|
maler
|
Altså jeg vil jo på ingen som helst måte velge fra meg noen av ungene. Og jeg synes det er veldig ok å ha dem alle tre, og det å ha unger er noe jeg liker godt.
|
|
|
#13 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Ja, jeg ser den veldig godt, Katta. Akkurat det du skisserer her er det som gjør at jeg ikke klarer å bestemme meg for om vi skal gå for et tredje barn eller ikke. Det er mulig det blir for slitsomt for oss og for begrensende rett og slett.
|
|
|
#14 |
|
Kontrollfrik
Det har ikke vært aktuelt for meg heller med færre enn de to jeg har. Men poenget mitt var at det jo har gått ut over meg. Uten at jeg ville ha valgt på ny av den grunn. Jeg har helsemessige utfordringer. Det er til tider mye mas. Mye krangling mellom ungene. Mange krav. Men jeg vil jo ha dem! |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Erfaren
![]() ![]() |
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Jeg hadde nok ville gjort ett og annet valg annerledes om jeg kunne, men barna ville jeg ikke byttet bort. De valgene jeg hadde gjort hadde nok innbefattet at jeg og samboer ikke hadde vært sammen, men betyr ikke at jeg ikke er glad i han altså. Men vi har hatt en del slitsomme år, tidligere det da, nå har vi det igrunn greitt altså. Men jeg tenker nok avogtil om det helt var verdt det, ønsker ikke det for min datter eller sønn. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Ville ikke byttet noen av de, heller ikke mannen, men kunne jeg valgt igjen så ville jeg gjerne ha truffet han 5 år før og startet med barn da 5 år før vi gjorde...
|
|
|
|
#17 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() |
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Tja... Jeg har en flott, stødig mann. Vi utgjør et veldig godt foreldreteam. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Jeg er veldig mye lykkeligere med mann og barn, enn jeg var før. Ville aldri vært foruten.
|
|
|
|
#19 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Jeg hadde nok valgt utrolig mye annerledes den gang, om jeg viste hva jeg vet nå. De første tingene jeg ville gjort annerledes ville nok medført at jeg ikke hadde møtt mannen min, og dermed ikke fått de to barna jeg nå har, men ja...
|
|
|
#20 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Hadde jeg visst det jeg vet i dag så ville jeg nok ikke gått med på å få en nr 2, men selvsagt nå som lillebror er her så ville jeg jo ikke vært han foruten.
|
|
![]() |
|
|