|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Originala
|
Sv: Er dere fornøyd med valget?Tja. Vi beholder heldigvis AP i ordførerstolen, Frp gikk tilbake, men Høyre gikk fram. SV og Rødt gikk tilbake, og det er synd. Men bevares, greit nok. Og på lokalt nivå spiller ikke partiene så mye heller. Da er det viktigere at partiene lengst til venstre styrkes ved stortingsvalget om to år. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er dere fornøyd med valget?Godt fornøyd. Alternativet er nok ikke bedre for byen. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Er dere fornøyd med valget?Nei. Jeg hadde håpet på ny rød byrådsleder. Men nå håper jeg på en koallisjon mellom Høyre, Ventre og Krf. Det synes jeg heller ikke er så verst.
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er dere fornøyd med valget?Her venter vi fortsatt. Krf som avgjør om det blir blått eller rødt. :gahh:
|
|
|
|
#7 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Er dere fornøyd med valget?Nei. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Sep 2011
![]() |
Sv: Er dere fornøyd med valget?Nøgd! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er dere fornøyd med valget?Er fornøyd med fremgang for AP og tilbakegang for FrP, mindre fornøyd med fremgang for Høyre og tilbakegang for SV.
|
|
|
#10 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Er dere fornøyd med valget?
Dette stemmer sånn nesten for min del også - Høyre har hatt litt for god framgang, FrP har heldigvis mistet noen mandater, men det har dessverre SV også. AP har ikke hatt framgang, men har klart seg greit likevel. Jeg er meget godt fornøyd med å ikke bo i Ullensaker.
|
|
|
|
#11 |
|
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
Hvis man tar en kjapp titt på levekårsindikator-statistikk, så ser vi at det ikke nødvendigvis er noen sammenhenge mellom hvilket(n) parti/koallisjon som styrer kommunen, og hvilke nivå det er på (særlig) velferdstilbud. Min kommune f.eks, som er styrt rødgrønt i årevis, har et betydeligere dårlig tilbud på skole/barnehage enn nevnte Ullensaker. Jammen har de et beydelig høyere antall sykehjemsplasser også... Jeg hadde nær sagt stemt på HVEMSOMHESLT for å slippe 4 nye år med den ubrukelige ledelsen vi har her jeg bor. Det er nemlig politikerne som avgjør, ikke nødvendigvis partiprogrammene og idealismen.
|
|
|
#12 |
|
nerdedame
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() |
Sv: Er dere fornøyd med valget?Hæppi! Er inne på varaliste for Venstre og er ganske audmjuk for at 61 personar faktisk tok seg bryet med å krysse eller slenge meg |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Shake it out!
|
Sv: Er dere fornøyd med valget?Jeg stemte Høyre, så jeg er selvfølgelig fornøyd. Og regner med at det ikke blir ordførerskifte i min by, selv om også ap gjorde et godt valg der.
|
|
|
#15 |
|
Einsam
|
Sv: Er dere fornøyd med valget?Egentlig er jeg mer opptatt av valget i kommunen jeg bodde i inntil i fjor våres. Der har det skjedd mye negativt de siste årene, og det trengs store forandringer. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Einsam
|
Og jeg er mektig provosert over at ordføreren får sitte, etter å ha inngått samarbeid med Frp og SV, etter å ha dumpet Sp og Krf, som vært med tidligere. Et av løftene i valgkampen var jo nettopp at de aldri kom til å samarbeide med Frp. Men, jeg håper inderlig de får rettet opp noe av det gale de har gjort hittil, og at ordførerer som blir sittende får mer motstand innad i kommunestyret enn før |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Metallica!!
|
Sv: Er dere fornøyd med valget?I min gamle kommune har AP, FRP, SV, SP og PP inngått samarbeid, det kommer til å bli kjempespennende å følge med på. (Sånn går det når høyre er for opptatt av taburetter og nekter å kompromisse på noen ting i forhold til å skape samarbeidsklima.)
|
|
|
#18 |
|
Sv: Er dere fornøyd med valget?Ennå så er det ikke avklart her. I låpet av den siste uken har det vært allslags koalliasjoner. Først så ble det FRp, Krf og Høgre, der Høgre fikk ordfører. Kontramelding på fredag, da ble det Høgre og Ap. Høgre fikk ordfører. I går kom foreløbig siste pressemelding Ap, Frp, Senterpartiet og Venstre. Ap fikk ordfører. Nå er det så mye murring rundt på sosiale medier, og jeg har gitt opp.
|
|
![]() |
|
|