|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
| Se resultatene: Har dine unger cherrox? | |||
| Ja, det er obligatorisk |
|
73 | 45,34% |
| Ja, men brukes bare litt |
|
30 | 18,63% |
| Nei |
|
51 | 31,68% |
| Obligatorisk tullesvar |
|
7 | 4,35% |
| Deltakere: 161. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Har ungene dine cherrox?Vi bor på vestlandet, og har aldri hatt problemer med at goretex ikke holder.
|
|
|
|
#2 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har ungene dine cherrox?Nei, men hadde Dockboots i fjor.
|
|
|
#3 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Har ungene dine cherrox?Og til orientering; både Viking Thermo og vanlige cherrox går under betegnelsen cherrox i min verden. Jeg skulle visst ha spesifisert "høyere støvel laget i plast med varmt for".
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Har ungene dine cherrox?Knerten må npok ha seg en form for forede støvler i år. Ikke det, goretex holder fint altså, men barnehagen har ikke troen på det, så de bruker støvler dersom det har vært tre dråper regn på natta. Siden jeg ikke ønsker han skal gå i støvler i slapseføret (selv om de bruler ullsokker inni), blir det en form for forede vinterstøvler, men jeg tror ikke akkurat cherrox da, heller noen av de andre typene.
|
|
|
#5 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Har ungene dine cherrox?Men hvorfor? Jeg lurer alltid på sånt. Alle vinterfôrede støvler kalles Cherrox, alle leppepomader er Lypsyl, alle lette plastsko er Crocs?
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har ungene dine cherrox?
I mitt hode er Viking Thermo også Cherrox. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Det er faktisk en helt normal antakelse. I engelsketalende land heter det "to xerox" når man skal kopiere opp noe. Så noen ganger så blir et varemerke laget om til et objekt/verb. For meg fungere det sånn med både cherrox og crocs. Jeg visste faktisk ikke at cherrox var et eget varemerke. Hva er fellesbetegnelsen du bruker for sånt?
|
|
|
|
#8 |
|
Sv: Har ungene dine cherrox?Duck Boots, er ihvertfall ikke noe særlig. Storebror var kald og klam i dem, brukte dem på dager de ikke var så kaldt og selv med lester i så frøs han. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Har ungene dine cherrox?Cherrox er Viking sine. Eurosko har f eks. noen som heter Slusher. Jeg kaller det vel "vinterfôrede gummistøvler"? Jeg synes det blir misvisende å si Cherrox om Viking Thermo, når det visserligen er to forskjellige sko.
|
|
|
|
#10 |
|
Jo,det er jo sant. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Sv: Har ungene dine cherrox?Vi bor i Lofoten, og vintrene her er kjente for å være veldig variende. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
kamerat
|
Sv: Har ungene dine cherrox?Jeg tror de fleste som har under 1000 innlegg på et foreldreforum (og slett ikke få av dem som har mer heller!) vil oppfatte cherrox som en samlebetegnelse. Akkurat som hoover på engelsk. Eller q-tips. Og visste dere at det russiske ordet for togstasjon, vokzal, rett og slett er det samme som Vauxhall? Det er normalt, folkens.
|
|
|
#14 |
|
Textrovert
|
Har du lest "An Orison of Sonmi~451" fra Cloud Atlas. Det er ikke gjort noe nummer ut av det, men veldig mange ord er byttet ut med merkenavn. Man tar av seg nikene før man går inn i huset, men tar forden til jobben og man tar fine kodaker med nikonen.
|
|
|
#15 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Har ungene dine cherrox?HAr ikke lest svarene. Mine har cherrox (dvs Viking Thermo). Det er fordi støvler er for kaldt om vinteren. Det kan regne tre måneder i strekk her vinterstid, og de har goretex i tillegg, men de må ha to par vanntette sko. Cherrox, eller desslike, er genialt i gjørmevær og man sliter ikke så mye på goretexen heller da. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
kamerat
|
Sv: Har ungene dine cherrox?Mine bli våte i goretex på sørpedager, og dem er det mange av i Oslo. Det gidder jeg ikke.
|
|
|
#17 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Har ungene dine cherrox?Likevel misvisende. Thermo kunne jeg vurdert å kjøpe, ikke Cherrox.
|
|
|
|
#18 |
|
Sviiisj!!
|
Skjønner frustrasjonen. Men med cherrox er det litt annerledes. Forede gummistøvler er for langt og kronglete, derfor har nok cherrox, som er kort og lett-forståelig, vunnet frem som et samlebegrep. Jeg synes dessuten ikke at det er så enormt stor forskjell på Termo og vanlige cherrox, at det kvalifiserer til en annen liga, annet enn prismessig. Selv om jeg foretrekker Viking Thermo; men jeg ser jo at de har akkurat samme funksjon og generelle prinsipp som cherrox flest.
|
|
|
#19 |
|
can-jur
|
Sv: Har ungene dine cherrox?Ja, når gummistøvler er for kaldt og været tilsier vanntette støvler. På vinteren brukes vinterstøvler, men disse er som regel ikke vanntette, da vinteren her et tørr og kald.
|
|
|
|
#20 |
|
kamerat
|
Sv: Har ungene dine cherrox?Selvfølgelig er det upresist, men språket flommer jo over av praktiske, upresise sekkebetegnelser. F.eks. «sko». Eller «cola», for å vende tilbake til merkevarenes rike. Det blir veldig slitsomt og frustrerende å slåss mot det. (Datteren min prøver stadig på det: «Ta på deg skoene dine!» «Det er ikke sko. det er joggesko!»
|
![]() |
|
|