Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Noen her som har sort listverk i huset?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-11, 21:17   #61
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen her som har sort listverk i huset?

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Men lås for guds skyld inn malesakene før du starter med whiskeydrikkingen. I tilfelle inspirasjonen slår til for fullt utover kvelden.

Det hadde jo vært det gøyeste!

Gammel 10-10-11, 21:22   #62
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Stua her var fin.

Bildesøk med "black trim house" funket også.

Jeg syntes det ble fryktelig hardt, men kanskje det har å gjøre med at veggene var helt hvite.

Gammel 10-10-11, 21:24   #63
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

*nysgjerrig*

Gammel 10-10-11, 21:27   #64
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Vianne, det var det beste innlegget så langt!

I aim to please!

Gammel 10-10-11, 21:29   #65
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fordi det var dumt på noe vis, eller fordi de ikke syns det var fint likevel?

Jeg tror ikke summen er så ille for å få malt listverket hos oss. Jeg har lest summen et sted, og den var helt søt og lite synlig. Men det var for å få hvite lister. Kan det være noe annet når man vil ha andre farger?
Kanskje vi kan kjøre fargesprakende lister!!!!

Hvitt eller trehvitt er standard og derfor er det utgangspunktet for prisingen.

De bildene som er vist her har alle(kanskje bortsett fra kjøkkenet) høyere takhøyde enn standard. Standard takhøyde er 240 cm, og får du 275 eller opptil 320-340 gjør det mye med rommet.
Du vil ikke at det skal kjennes ut som om taket kommer i hodet på deg, det kan det komme til å gjøre.

På slutten av -80, begynnelsen av -90-tallet var farger veldig i tiden.
Vi kjøpte vårt første hus i 1989 og det ble etterhvert malt og tapetsert i tidens farger.
Ms lekerom var Alfagult(etter Alfa i Sesam stasjon) med Peer Gynt-grønne lister, badet oppe ble knallgrønt med gresk blått listverk og andre detaljer.

Jeg kjenner noen som brukte marineblå og sort bengalack på listverk og skapdører i et "vanlig" hus, det ble ikke veldig fint ...

Gammel 10-10-11, 21:35   #66
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg føler meg 95% sikker på at du kommer til å angre på de sorte listene. Og ikke som i at du angrer og bare gjør det om. For det er ikke bare-bare som det blir sagt her å liste om til et nytt hus.

Jeg er helt enig i at det er aller finest uten lister. Men ikke til alle hus. Til såkalte 'funkishus' eller stramme hus om du vil, så er det kjempefint. Er huset mer av typen rutete vinduer så passer det ikke så godt.

Gammel 10-10-11, 21:35   #67
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bildene til Salt viser det som ble så corny hos vennene våre. Taklistene ble enormt synlige, og taket kom på en måte ned i hodet på en. Alle som kom inn stoppet opp og sa "jamen? Hva i all verden? Hvordan kom de på det DER?!" (alle antok de første årene at der var en merkverdighet som hang igjen fra forrige eier)

Å ikke ha lister krever mye sparkling, nøye arbeid og en del plunder. Man har egentlig lister for å skjule sprekker og overganger.

Gammel 10-10-11, 21:48   #68
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Svarte lister og sebrahode på veggen.

Gammel 10-10-11, 21:49   #69
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser på stuer uten lister nå, og det blir ikke noe kult hos oss i hvertfall. Lister må vi ha.

Jeg ser ikke for meg slike store brede lister. Helt vanlig, smale. Bare at de er sorte.

Stesnuppa er veldig med på sorte lister, men hun vil jo ha sorte vegger og et blødende hjertet og slikt på veggen også, så jeg vet ikke hvor mye hennes ønske teller der. Hun skal få velge akkurat som hun vil på rommet sitt da. Jeg ser for meg at det blir akkurat et slikt rom som jeg ville ha da jeg var 14.

Gammel 10-10-11, 21:51   #70
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sorte lister kan sikkert være kult om man tar stilen helt ut.
Man bør ha mer enn vanlig takhøyde for å få det til å funke skikkelig selv om man kjører stilen fullt ut.
Sorte lister i hus med vanlig takhøyde, vil gjøre at det føles som om man får taket i hodet. Det er ikke en følelse jeg ønsker at vi eller våre gjester skal ha når vi kommer inn i huset altså.

Svigers har sorte lister i deler av huset. Sorte breie lister. Men huset er fra 1700 tallet og det er høøøyt under taket. Da funker det.

Gammel 10-10-11, 22:04   #71
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Men de leilighetene vi ser bilder av som har sorte lister, de er veldig overdådige og voldsomme. Da blir jo de sorte listene ganske overdådige også.
Jeg ser for meg at det blir enda bedre om man ikke har slik stil. Om man bare har et vanlig gjennomsnittlig rothus, men sofa som er slik, og kommode som er sånn, og tynne sorte lister. Da blir ikke listene så synlige, for de bare er der. ikke som en del av et giganstisk stil-utropstegn.

Gammel 10-10-11, 22:05   #72
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sorte lister synes. Selv tynne sorte lister, vil du SE til enhver tid. De blender ikke inn og "bare er der". De vil være der, SORTE og TYDELIGE.

Gammel 10-10-11, 22:09   #73
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Som en ramme.

Gammel 10-10-11, 22:11   #74
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Om sorte lister ikke skal virke forstyrrende, tror jeg en bør tilpasse veggfargen godt (ikke hvit), dersom man ikke tilpasser interiøret spesielt. Er kanskje avhengig av mer lys da, om det ikke skal bli innestengt og mørkt.

Gammel 10-10-11, 22:13   #75
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men de leilighetene vi ser bilder av som har sorte lister, de er veldig overdådige og voldsomme. Da blir jo de sorte listene ganske overdådige også.
Jeg ser for meg at det blir enda bedre om man ikke har slik stil. Om man bare har et vanlig gjennomsnittlig rothus, men sofa som er slik, og kommode som er sånn, og tynne sorte lister. Da blir ikke listene så synlige, for de bare er der. ikke som en del av et giganstisk stil-utropstegn.

Jeg er temmelig sikker på at det du ser for deg er feil. Svarte lister kommer alltid til å vises. Det vil være det første man ser når man kommer in i rommet, og det umiddelbare inntrykket vil være "Her var det jammen lavt under taket", eller "Urk! Takket faller ned".

Hvis du skal lage et gigantisk utropstegns-statement, så ville jeg gjort det med gardiner, møbler eller bilder i stedet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 22:15   #76
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Får nesten lyst på sorte lister selv jeg nå.

Gammel 10-10-11, 22:16   #77
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Har du bibliotekdel du kan innrede med sorte lister, skinn og lun veggfarge? Hadde blitt både spesielt og fint, tror jeg.

Gammel 10-10-11, 22:17   #78
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Skal du først ha svarte lister så tror jeg det passer best med litt kraftige og med full zebra-look, eller litt voldsomme møbler. Med vanlige Ikea-møbler og legoklosser tror jeg bare at det blir i veien.

Gammel 10-10-11, 22:44   #79
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Likte ikke svarte lister.
Hilsen meg som bare har gulv og dørlister. Tom i samme farge som veggene.

Gammel 10-10-11, 22:56   #80
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men du Kirsebær. Du har kanskje hørt om Hannah Hart og "My drunk kitchen"?

Jeg foreslår at du starter interiørblogg. Det er viktig å holde oss oppdatert.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:48.