|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg har gitt bort masse til både nære og fjerne venner, og jeg som er proklamert venstredame kommer alltid unna med at jeg så miljøbevisst at jeg synes alt skal gjenbrukes.
![]() |
#62 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg sier også alltid noe med "gjenbruk!", "miljø!", "hater å se brukbare ting bli kastet!" og den slags.
![]() |
#63 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøy
Det tilsier at vi som har (mer eller mindre) god råd burde arve klær og si det høyt - jo fler som arver, jo mindre stigmatiserende vil det vel føles for de som har dårlig råd.
![]() |
#64 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyElsker å få arvetøy vi også. Det er kun lillebror som arver, men han får til gjengjeld fra flere av mine venner. Mesteparten av hans garderobe er arvetøy, så supplerer jeg med det som trengs nytt. Så gir jeg videre etter han og eldste til andre venner, naboer og noe til UFF eller Ukraina. Jeg har grei råd, men liker tanken om gjenbruk.
![]() |
#66 |
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg stiller meg i rekken blant de som hadde blitt kjempeglad! Med fem tette gutter sier det seg selv at klesbudsjettet er stort selv om alt arves. Jeg skulle gjerne hatt noen å arve av.
![]() |
![]() |
#67 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg har faktisk opplevd at noen ble litt fornærmet. Dette ble fortalt til meg gjennom en tredjeperson og jeg tok det opp med vedkommende så fort jeg fant ut. Det hele ble forklart ut fra en kontekst der hun trodde jeg gikk ut fra at hun var fattig fordi hun var fra Somalia. Hun ble like lei seg som meg men fortalte at folk både sier og gjør veldig mye rart mot henne fordi hun er del av en gruppe mennesker (somaliere) som er veldig utsatt på så mange måter. Hun jobber og har det helt greit økonomisk og var nok bare litt lei det hun oppfattet som "stakkarsliggjøring", og det hadde nok jeg vært i hennes sko også. (Når jeg hører hva slike folk får servert i hverdagen fatter jeg ærlig talt ikke at de holder ut.
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett) Sist redigert av Lisa : 14-10-11 kl 18:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyVi har allerede arvet fra naboen, det vil si først og fremst tepper og gulpekluter enn så lenge, men gudene skal vite at det trengs. Jeg ble bare glad da de spurte, på samme måten som jeg blir det når andre spør om vi vil arve. Det er jo så koselig! Vesla har klær fra både fetter, kusine, venners barn og FP-barn, og jeg liker tanken på at vi gjenbruker og ikke kjøper absolutt alt nytt. Det sagt, jeg ser at folk kan være i situasjoner der spørsmålet oppfattes som sårende, men i det tilfellet du nevner, Tjorven, virker det absolutt ikke sånn. Du hadde nok merket det på reaksjonen også hvis de tok det ille opp.
![]() |
#69 |
Truth is in the x-files
|
Eller "Siden jeg er høygravid, så kan jeg kanskje få låne bunaden din?"
![]() |
#70 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg blir selv veldig takknemlig over å få arve noe til mine; de er gutt/jente og for like i størrelse til at de kan arve noe særlig av hverandre. Kan faktisk ikke skjønne at man kan bli fornærma over å bli spurt, tenker det er bare hyggelig og veldig fint.
![]() |
#71 |
En Som Trener
|
Er du i slekt med kusina mi? Hun spurte nemlig om å få låne et skjørt av meg når hun var høygravid for hun hadde ikke noe som passet lenger selv.
![]() |
#72 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg hadde blitt kjempeglad for å arve barnetøy, men har dessverre ingen å arve fra. Klærne til minsten gis videre til en fire år yngre fetter, som er veldig fornøyd med det og alltid forteller i barnehagen at dette er *fornavn etternavn*-klær. Så de voksne i barnehagen trodde faktisk en stund at navnet til sønnen min var et eget klesmerke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Halloen!
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyMan kan også bli litt småfurten når noen prakker på en noe som bare er en størrelse større enn det man bruker. Har jeg hørt. Og litt lattermild, siden det var svigermor, og hun prøvde å prakke på meg en uformelig, flettet strikkejakke med store "gull"-knapper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
maler
|
Hun syntes vel stilen passet.
![]() |
#75 |
Halloen!
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøy |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg ville ikke blitt lei meg, og de jeg kjenner som jeg har spurt har tatt i mot med åpne armer.
![]() |
#77 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg er tilhenger av brukt barnetøy. Selv har jeg flere arvere - samt at jeg nok kommer til å selge noe også. Ingen av de som har arvet av oss har tatt seg nær av det altså - nå skal det sies at jeg ikke gir fra meg klær som er flekkete etc.
![]() |
#78 |
Passiv
|
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg har arvet bort klær jeg har krympet ut av. En dame i nabolaget her grøt gledestårer over to store søppelsekker med store klær siden hun ikke hadde råd til så mye selv. Men jeg skal nok kjenne noen godt før jeg spør om de vil arve klær etter meg selv altså. |
![]() |
![]() |
#79 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg hadde blitt kjempeglad om noen hadde spurt meg. Jeg skulle virkelig ønske jeg hadde noen ungene kunne arvet klær fra. Kanskje spesielt storebror, lillebror har jo storebror å arve etter
![]() |
#80 |
Erfaren
![]() ![]() |
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyNei, å arve barneklær er så vanlig og noe "alle" gjør, så det tviler jeg sterkt på noen kan ta seg nær av. Hadde derimot en voksen som jeg ikke kjente så godt, spurt om JEG ville arve klær etter henne, f.eks vinterjakke osv, så hadde jeg kanskje blitt litt satt ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|