|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg hadde blitt suuper glad om noen tilbød meg arveklær. Synes det bare er kjempekoselig å kunne gjøre sånt for hverandre, prøver å gjøre det samme, men jeg kjenner nesten ingen som har jenter som er yngre enn lillegås. Alle har gutter og da er det kansje en smule fornærmende å tilby kjoler
|
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøy
Det er derfor jeg nå har gitt bort klær til folk jeg ikke kjenner noe særlig. Det eneste jeg vet er at de har en gutt i ca riktig størrelse.
|
|
|
|
#3 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyGenerelt vil jeg si at de som virkelig trenger arvetøy vil ha mest problemer med å bli tilbudt det. Det er en del av fattigdomsfella. De (noen av dem)som ikke har råd til all verden tror at alle andre har det helt annerledes (at det bare er fattigluser som tar imot arvetøy), og kjemper i mot med nebb og klør for å ikke fremstå som fattige.
|
|
|
|
#4 |
|
Dragedytteren
|
Det tilsier at vi som har (mer eller mindre) god råd burde arve klær og si det høyt - jo fler som arver, jo mindre stigmatiserende vil det vel føles for de som har dårlig råd.
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyDet gjør vondt på de mest merkelige vis hvis man har et kompleks i utgangspunktet. Arvetøy kan kjennes fælt ut hvis man virkelig har så dårlig råd at man ikke kunne kjøpt nytt om man ønsket det. :btdt: |
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyEg hadde blitt kjempeglad om nokon spurte om me ville arva. Men ein bekjent forkynte under ein samtale om økonomi, at det var absolutt ingen grunn til at folk skulle arve klær i dag, for klær var så billig. Og noko anna grunn til å arve kunne ho ikkje sjå.
|
|
|
#7 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJa, mange tar seg nær av å tilbys å arve tøy til barna. :jobberfart:
|
|
|
#8 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg har spurt både kolleger, familie og venninner (feks Blå) om de ville arve barnetøy, og det har ikke falt meg inn at det kunne bli tatt ille opp, og jeg hadde ikke blitt fornærmet om de hadde takket pent nei heller. Selv syns jeg det er stor stas å få arvetøy.
|
|
|
|
#9 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyOK. Så hvis folk ser ut til å ha normalt mye penger og er norske, så kan man be dem om å arve tøy. Da tror jeg vi er på den sikre siden med naboen min gitt.
|
|
|
|
#10 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg har gitt bort masse til både nære og fjerne venner, og jeg som er proklamert venstredame kommer alltid unna med at jeg så miljøbevisst at jeg synes alt skal gjenbrukes.
|
|
|
#11 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg sier også alltid noe med "gjenbruk!", "miljø!", "hater å se brukbare ting bli kastet!" og den slags.
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyElsker å få arvetøy vi også. Det er kun lillebror som arver, men han får til gjengjeld fra flere av mine venner. Mesteparten av hans garderobe er arvetøy, så supplerer jeg med det som trengs nytt. Så gir jeg videre etter han og eldste til andre venner, naboer og noe til UFF eller Ukraina. Jeg har grei råd, men liker tanken om gjenbruk.
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyVi har allerede arvet fra naboen, det vil si først og fremst tepper og gulpekluter enn så lenge, men gudene skal vite at det trengs. Jeg ble bare glad da de spurte, på samme måten som jeg blir det når andre spør om vi vil arve. Det er jo så koselig! Vesla har klær fra både fetter, kusine, venners barn og FP-barn, og jeg liker tanken på at vi gjenbruker og ikke kjøper absolutt alt nytt. Det sagt, jeg ser at folk kan være i situasjoner der spørsmålet oppfattes som sårende, men i det tilfellet du nevner, Tjorven, virker det absolutt ikke sånn. Du hadde nok merket det på reaksjonen også hvis de tok det ille opp.
|
|
|
|
#15 |
|
Fortynnet
|
Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg hadde blitt kjempeglad for å arve barnetøy, men har dessverre ingen å arve fra. Klærne til minsten gis videre til en fire år yngre fetter, som er veldig fornøyd med det og alltid forteller i barnehagen at dette er *fornavn etternavn*-klær. Så de voksne i barnehagen trodde faktisk en stund at navnet til sønnen min var et eget klesmerke. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Halloen!
Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyMan kan også bli litt småfurten når noen prakker på en noe som bare er en størrelse større enn det man bruker. Har jeg hørt. Og litt lattermild, siden det var svigermor, og hun prøvde å prakke på meg en uformelig, flettet strikkejakke med store "gull"-knapper. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
maler
|
Hun syntes vel stilen passet.
|
|
|
#18 |
|
Halloen!
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg ville ikke blitt lei meg, og de jeg kjenner som jeg har spurt har tatt i mot med åpne armer.
|
|
|
#20 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg er tilhenger av brukt barnetøy. Selv har jeg flere arvere - samt at jeg nok kommer til å selge noe også. Ingen av de som har arvet av oss har tatt seg nær av det altså - nå skal det sies at jeg ikke gir fra meg klær som er flekkete etc.
|
![]() |
|
|