Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Det koster å kle fire barn

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-11, 21:58   #61
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det koster å kle fire barn

Jeg har sjekket Finn for Thermo, i tilfelle jeg skulle snuble over noen pent brukte til en pen pris, men det er ikke mange av de der inne.
Regner nesten med at disse er tiltenkt hjemmebruk et eller annet sted. For ingen vil vel bruke de i barnehagen..?

Og de nye støvlene skal tagges!

Gammel 18-10-11, 22:01   #62
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Syns det er helt utrolig at så mye blir borte. Vi har hittil ikke mista noen ting :bank i bordet: Det som har vært på tur kommer raskt tilbake.

Gammel 18-10-11, 22:38   #63
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi har hatt med lik sokk i mindre størrelse (navnet, og derved levert tilbake når jeg oppdaget det, men har da bare en igjen i vår størrelse...) og ei bukse som slett ikke var vår (ble vasket og levert tilbake) lå i posen med Knertens våte tøy en dag.

Men altså, slike tilfeller som HI hander om, det blir noe annet. Helt annet.

Jeg jakter på sko i hele garderoben ukentlig, finner dem i en eller annen hylle. Men jeg finner dem.

Gammel 20-10-11, 22:22   #64
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

I dag gikk jeg igjennom hele barnehagen, selvom jeg vet at de ansatte har lett.

Men dagens fangst: Yngste "mistet" matboksen sin for en drøy måned siden.
I dag dukket den opp hos et barn på avdelingen. Gule matboksen med "Sunniva" skrevet på. Er det mulig..?

Gammel 20-10-11, 23:05   #65
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

I dag gikk jeg igjennom hele barnehagen, selvom jeg vet at de ansatte har lett.

Men dagens fangst: Yngste "mistet" matboksen sin for en drøy måned siden.
I dag dukket den opp hos et barn på avdelingen. Gule matboksen med "Sunniva" skrevet på. Er det mulig..?

Er det mulig? Rart ikke det barnets foreldre har oppdaget den synes jeg.

Gammel 20-10-11, 23:11   #66
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Assistenten: Her er matboksen, Stine! Det står jo Sunniva på den, så det er ingen tvil om at denne er deres.

Støvlene er borte, og jeg har nå gitt opp håper. Jeg hadde et ørlite håp, for å si det slik.

Gammel 20-10-11, 23:21   #67
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Assistenten: Her er matboksen, Stine! Det står jo Sunniva på den, så det er ingen tvil om at denne er deres.

Støvlene er borte, og jeg har nå gitt opp håper. Jeg hadde et ørlite håp, for å si det slik.

Veldig leit at de ikke dukket opp. Må si jeg er en smule overrasket over andre bhg foreldre, for jeg antar jo at de er tatt.

Gammel 20-10-11, 23:24   #68
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Jeg vil også anta det. Man vil vel merke om man har et par ukjente støvler stående hjemme i halvannen uke. Jeg ville i alle fall merket det.

Gammel 20-10-11, 23:33   #69
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil også anta det. Man vil vel merke om man har et par ukjente støvler stående hjemme i halvannen uke. Jeg ville i alle fall merket det.

Jeg hadde ikke nødvendigvis merket det. Ikke hvis vi hadde tilsvarende selv. Vi har hatt jakker hengende i gangen i flere uker før jeg har sett det fordi vi har veldig like jakker selv.

Gammel 20-10-11, 23:36   #70
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville veldig lett merket en gul matboks med et annet barns navn på. Jeg ville ikke like lett merket et par støvler i samme størrelse og farge som vi har, altså fordi jeg kunne trodd vi hadde dem hjemme, også var de i barnehagen i tillegg, mao ene paret ikke vårt, f.eks.

Dog, Knerten har ikke så mange par sko at det hadde vært mulig egentlig, han har to par nå, joggesko som han drar til og fra barnehagen i, og "vinterstøvler" som står i barnehagen.

Men jeg husker fra min barndom, at "mine" cherrox sto både i kjellergangen og i entreen i 1. etg en hel vinter... og fetteren min sine i samme str var borte-vekk...

Gammel 20-10-11, 23:39   #71
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

De som fikk meg seg eldstemann sine ecco sko merket tydeligvis heller ikke, selv om skoene de fikk med hjem var 2, eller var det 3, størrelser større enn det guttungen dems skulle ha. Første gangen tok det tid før vi fikk de tilbake. Gang nr.2 og 3 visste vi hvor vi skulle lete Guttene hadde like sko og plass ved siden av hverandre i grovgarderoben.

Gammel 20-10-11, 23:40   #72
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forresten, selv om det skulle dukke opp en knallrosa matboks hjemme hos meg kan det fint ta en uke før den er tilbake i barnehagen/skolen. Dette fordi jeg er litt sløv på å pakke ut av sekker som ikke ungene husker å pakke ut selv og fordi de kan finne på å stå et par dager på benken før vi husker dem i morgenkaoset.

Gammel 20-10-11, 23:40   #73
Trultesnippen
Fersk trulte

Trultesnippen sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Trultesnippen er litt kul
Standard

Det kan da virkelig ikke være vanlig at så mye bare blir borte?
I min fartstid som mor har jeg vært innom to ulike barnehager og en skole, og har alltid opplevd at forsvunne ting har dukket opp igjen etter kort tid.

Jeg synes det bør tas opp på neste foreldremøte. Det må da være flere foreldre som mister ting?

Gammel 20-10-11, 23:42   #74
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Vi merker ALT, og har kun mistet 3 ting i vår til nå 3-årige barnehageerfaring.

-helt nye sklisokker, merket utenpå med sprittusj
-helt nye Thomastoget-støvler kjøpt i London, merket inni med etternavn og utenpå med klistrelapp
-helt ny ullhals fra PoP

Merkelig...

Gammel 20-10-11, 23:45   #75
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Jeg har tydeligvis stålkontroll, litt over det vanlige.
Slik er det når man jobber i bhg selv.

Men nå kan jeg ikke skjønne annet enn at noen har forsynt seg. Støvlene står så høyt oppe at barn ikke når opp.
Og de nærmeste garderobenaboene er gutter, samt at min jente er ytterst i rekka.

Jaja, kjekt med et ekstra par hjemme. Vi drar ut i morgen for å kjøpe nye. Hurra.

Gammel 21-10-11, 20:08   #76
millact

Standard

Jeg har like god kontroll som deg og ville garantert oppdaget om vi fikk med oss noe ekstra hjem.

Håper du fikk kjøpt nye støvler i dag i alle fall.

Gammel 21-10-11, 20:51   #77
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Vi merker ALT, og har kun mistet 3 ting i vår til nå 3-årige barnehageerfaring.

-helt nye sklisokker, merket utenpå med sprittusj
-helt nye Thomastoget-støvler kjøpt i London, merket inni med etternavn og utenpå med klistrelapp
-helt ny ullhals fra PoP

Merkelig...

Vi merker også alt, helst to ganger også men det hjelper visst ikke.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 21:03   #78
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Tuva er nå lykkelig eier av et par nye råsa Viking Thermo. Samme størrelse og greier. Så om de gamle mot formodning skulle dukke opp, har vi dobbelt opp.
*navner støvlene etter alle kunstens regler*

Gammel 21-10-11, 21:31   #79
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Vi merker også alt, helst to ganger også men det hjelper visst ikke.

Det rare er jo at det er de helt nye fine tingene som er blitt borte, ikke arvebuksen i fleece, liksom.

Gammel 21-10-11, 21:33   #80
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Det rare er jo at det er de helt nye fine tingene som er blitt borte, ikke arvebuksen i fleece, liksom.

Eller det dyre ulltøyet , det billige lå igjen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:30.