Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvor mange sykt barn-dager har dere per år?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-11, 15:41   #61
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange sykt-barn dager har dere per år?

Eg har to barn, delt omsorg og ti dagar. Pappaen har dei andre ti. Eg var brukt en hittil i år. Bruke stort sett heimekontor når ungane er sjuke.

Gammel 22-10-11, 15:54   #62
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange syk-barn dager har dere per år?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

40 (20 hver) Det ble endret for noen år siden.

Så med to kroniske syke barn, har man 40 dager?

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 16:18   #63
snedig
Nybegynner

Medlem siden: Oct 2011
snedig har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har 20 dager. Varierer litt om hvor mange dager som brukes hvert år, men har aldri brukt opp dagene.

snedig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 16:19   #64
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Hvis diagnosene er godkjente, ja. Det må likevel søkes, dette er ikke noe man bare kan gi arbeidsgiver beskjed om selv.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 16:24   #65
Slettet bruker
Passiv

Standard

Men altså. Vi som er alene med det ene barnet og har et felles. Har vi ti eller tyve?

Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 16:33   #66
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Men altså. Vi som er alene med det ene barnet og har et felles. Har vi ti eller tyve?

Jeg mener nesten helt sikkert at broren min var hjemme med konas sønn når han var syk, men det er jo noen år siden så ta det med en liten klype salt. De hadde et felles barn også, og jeg mener at de hadde 10 dager hver og at det var det samme hvilket barn han var hjemme med. Det bør vel stå noe om det på NAV sine sider.

Gammel 22-10-11, 16:38   #67
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

I tillegg ja, så det blir 30 per forelder totalt

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 16:47   #68
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Hvis du har to barn har du og mannen din 10 dager hver i bunnen, og i tillegg 10 dager hver på Snoopy om han har vedtak på ekstradager pga kronisk sykdom.

Vi har 40 ekstra på turbo, tilsammen pga alvolig astma,som vi har fått innvilget til han er 18 år.
Pga at jeg har gått mye på skole har mann hatt alle de 40 dagene på seg, men i fjor fikk vi nav til å gjøre om så vi har 20 hver for han.

Men noen sa at vi ikke fikk 10 ekstra for snoopy, at vi måtte ta av de 40 dagene når hun og var syk.Men det hørtes jo helt teit ut egentlig

Gammel 22-10-11, 16:52   #69
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere har vel d

Gammel 22-10-11, 16:53   #70
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Vi har 40 ekstra på turbo, tilsammen pga alvolig astma,som vi har fått innvilget til han er 18 år.
Pga at jeg har gått mye på skole har mann hatt alle de 40 dagene på seg, men i fjor fikk vi nav til å gjøre om så vi har 20 hver for han.

Men noen sa at vi ikke fikk 10 ekstra for snoopy, at vi måtte ta av de 40 dagene når hun og var syk.Men det hørtes jo helt teit ut egentlig

Okei, jeg svarte bare ut fra de generelle reglene som er at kronisk syke barn har rett til 20 ekstra dager.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 16:54   #71
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har 20 dager da jeg er alene med barna. Tror jeg har brukt 4 dager i år så langt og håper det ikke blir flere.

Gammel 22-10-11, 16:55   #72
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Dere har vel de vanlige 10 hver også innvilget 10 ekstra hver, totalt 40 dager, kanskje? Siden barn nr2 går på de "vanlige" 10 timene (hver) må dere bruke de på henne og.

(jeg har også 40 dager alene - de "vanlige" 20, vanligvis delt på to foreldre, og så de ekstra innvilgede 20.)

Sist redigert av m^2 : 22-10-11 kl 20:47.
Gammel 22-10-11, 16:56   #73
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har jo ingen dager, pga at jeg er på attføring. Jeg vil da tro at mannen kun har 10? Jeg tror iallefall ikke han får mine uten at det må søkes om?

Uansett. Vi bruker ikk 10 dager på våre to barn en gang. De er veldig sjeldne syke. *bankibordet*

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 17:00   #74
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har 30 dager jeg kan bruke på mine to små.

Hittil i år har jeg brukt 2 eller 3. I fjor ble det 3 eller 4. Da var mammaen min behjelpelig når vesla var småsyk, ettersom hun var sykemeldt selv.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 20:35   #75
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

15 - altså 30 tilsammen. Har aldri brukt mer enn 5 tilsammen på et år, og flere år har vi ikke brukt noen. Og ja, vet vi er heldige som har stort sett friske barn.

Gammel 22-10-11, 20:38   #76
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Vi har 10 dager hver, har 2 barn. De siste årene har vi brukt svært få dager. De er lite sjuke, heldigvis.
Da storesøster var liten, var vi i nærheten av å ha for få dager, og hadde et år 10 dager ekstra innvilget. Nå har vi også besteforeldre som er pensjonister og innmari greie til å steppe inn.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 20:42   #77
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

To barn, 10 dager hver. Vi bruker sjeldent så mye.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 20:46   #78
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener å huske vi har 20 dager hver, pga Lillemann. Men, det er sjelden vi får bruk for disse dagene. Guttungen er, bank i bordet, nesten aldri sjuk, og blir Lillemann sjuk, gjør han det som regel så grundig at vi får sykehusopphold og pleiepenger.

Gammel 22-10-11, 20:50   #79
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har 3 barn og har 25 dager hver.(Vi har ekstradager for et av barna) Noen år har vi brukt opp nesten alle, men vi er langt unna det i år.
Vi har heldigvis god hjelp av besteforeldre og oldeforeldre som kan trø til ved behov.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 21:20   #80
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har 40 dager (aleneforsørger, to barn med utvidet rett til sykedager)
Brukte fire dager forrige år. Noe som var aaaaltfor mye ifølge sjefen min. Spillte ikke noen rolle at jeg hadde hjemmekontor de fire dagene og både jobbet /svarte på tlf henvendelser...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:23.