Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilken dag skal barna deres gå Halloween?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Når skal deres barn gå Halloween?
Lørdag 29.10 5 2,28%
Søndag 30.10 7 3,20%
Selve dagen: 31.10 161 73,52%
Annet tidspunkt 1 0,46%
Ikke i det hele tatt 45 20,55%
Deltakere: 219. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-11, 11:22   #61
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken dag skal barna deres gå Halloween?

Er det ikke sånn de fleste steder at man bare går til hus som har satt ut lykter?

Gammel 27-10-11, 11:30   #62
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Det er nok litt både og tror jeg.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 11:56   #63
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Er det ikke sånn de fleste steder at man bare går til hus som har satt ut lykter?

Her går man ikke til hus der utelyset er skrudd av. Men det gjør man jo ikke på andre dager enn den aktuelle.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 12:01   #64
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Her går man ikke til hus der utelyset er skrudd av. Men det gjør man jo ikke på andre dager enn den aktuelle.

Problemet er bare at det kun er de som har satt seg litt inn i Halloweenfeiring som vet at mørk utelampe betyr at man ikke vil ha besøk på Halloween. Jeg tror også at mange forventer å få besøk selv om de ikke har satt ut lys.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 15:28   #65
Mumfins
Fullverdig medlem

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Storbyen
Mumfins har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Mandag, selvsagt. Å gå en annen dag blir jo som å feire 17. mai på nærmeste lørdag.

Jepp ! (så her blir det både Halloween fest og evt. gåing på mandag!)

Mumfins er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 19:37   #66
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hatt en gjeng på tre utkledde unger på døra nå i kveld, men intet gotteri å hente her. De får komme tilbake på mandag. Deler ikke ut gotteri tre dager på rad. De får gå dagen det er. I morgen skal vi ha Halloweenfest her og det blir gotteri på festen, men ingen skal gå ut på dører da.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 19:46   #67
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

Vi har ikke hatt noen på døra idag. Forsåvidt ikke så merkelig siden det regner noe helt hinsides

Vi har hatt en liten feiring her. Bare familie, men det var artig å kle seg ut, sminke seg og skremme gjestene
Han sier han ikke vil gå på mandag.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 20:28   #68
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Her ble det en liten tur i dag. Fordi naboen spurte om å fÅ gå sammen med våre barn. Og han sa det var lørdagen nærmest. Så da gjorde de det. Vi ville nok valgt selve dagen.
Og herligfred. Har jeg godteri og noen ringer på i dag eller imorgen ellermandag. Klart de får!! De går jo ikke tre dager på rad.
Dette er barn det er snakk om.
Kjenner jeg blir litt muggen av kjipe kommentarer som; her får de ingenting!

Gammel 29-10-11, 20:44   #69
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Værdama, her.

Her ble det en liten tur i dag. Fordi naboen spurte om å fÅ gå sammen med våre barn. Og han sa det var lørdagen nærmest. Så da gjorde de det. Vi ville nok valgt selve dagen.
Og herligfred. Har jeg godteri og noen ringer på i dag eller imorgen ellermandag. Klart de får!! De går jo ikke tre dager på rad.
Dette er barn det er snakk om.
Kjenner jeg blir litt muggen av kjipe kommentarer som; her får de ingenting!

Jeg synes ikke det er noen selvfølge at man har godterier idag. Jeg har det, fordi jeg husket på det før jeg forlot butikken idag. Men det normale er at jeg hadde kommet på det på mandag og stukket innom butikken da. Ikke vrang vilje mao, men jeg er ikke bevisst nok på halloween til å gi det så voldsomt mye tankeoppmerksomhet.

Gammel 29-10-11, 20:48   #70
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Vi har ikke hatt noen på døra i dag. Heldigvis er det tradisjon for å gå på riktig dag, uansett hvilken ukedag det er.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 20:51   #71
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg synes ikke det er noen selvfølge at man har godterier idag. Jeg har det, fordi jeg husket på det før jeg forlot butikken idag. Men det normale er at jeg hadde kommet på det på mandag og stukket innom butikken da. Ikke vrang vilje mao, men jeg er ikke bevisst nok på halloween til å gi det så voldsomt mye tankeoppmerksomhet.

Det er de som sitter på godteri, men sier til barna at de ikke får eller må gå på "riktig" dag jeg synes er egne.
Her er vi ikke for Haloween. Men har svelget kamelen.

Gammel 29-10-11, 21:08   #72
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Han skal nok ikke gå knask eller knep, skulle han gjort det er det bare mandag som hadde væørt aktuell. Jeg deler ikke ut noe andre dager heller, det svarte jeg de som ringte på i dag (det har bare ringt på en gang, jeg ba dem komme igjen på mandag)

Men han har vært på Halloween-fest i dag. Borettslaget har en fest, og mannen var "vertskap", så vi var en tur ned der. Knerten utkledd som brannmann, mellom alle andre som var "skumle" eller "spidermann" ifølge Knerten. Det var en spidermann, og mange med typiske sånne skumle greier, og noen pirater da (Knerten var frem og tilbake på brannmann og Kapteinsabeltann på butikken i dag, og vi bestemte ham for brannmann siden det var lettere å kombinere med utetøy siden det var meldt regn.)

Men altså, fest på en lørdag er greit. Knask eller knep er på mandag.

Gammel 29-10-11, 21:12   #73
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Mandag.

Gammel 29-10-11, 21:14   #74
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Tja, at jeg ba de to guttene som kom fra festen på lekeplassen om å komme igjen mandag om de ville ha noe, selv om vi teoterisk sett hadde noe snop i hus, synes jeg egentlig burde være greit. Altså, på mandag har jeg på utlyset (det var nå av, mens jeg var på badet med to små som skulle legge seg, mannen var altså på den nevte festen, så timingen deres var ikke ideel heller...men det visste jo ikke de. Utover at lyset altså var AV.) og skål med snop i gangen. Og antakelig mannen med den skumle maska si til å dele ut. At jeg ikke, innimellom å be hunden være stille og rope til de i kjelleren at jeg kommer snart, ikke gikk på jakt i skapene etter snop (som jeg absolutt vet der finnes, men søren om jeg vet hvor de øyeeplesjokoladene befinner seg, de ble innkjøpt til mandag, og lagt et sted...) får folk synes er muggent og egent om de vil.

Men den som kommer på mandag skal få, både snop og skremt.

Gammel 29-10-11, 21:24   #75
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da får jeg bare være sær og egen. De får holde seg til dagen 31. oktober med å gå rundt på dørene. Halloween fest kan de ha når de vil. Er f.eks. Halloween på en onsdag da så har du det gående helga før, selve dagen og helga etterpå om alle skal gjøre som det passer seg. I morgen skal jeg ha utelyset av bare for å være enda særere og mandag blir det fullt opplyst med pynt og noen som skremmer tilbake når noen ringer på.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 21:36   #76
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke hatt noen her, men ville uansett ikke gitt ut snop. De må vente til selve dagen, mandag.

Gammel 29-10-11, 21:50   #77
juliette
Aktiv

Medlem siden: Sep 2011
juliette har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi feirer ikke Halloween, og eldste er opptatt mandager så da slipper vi å tenke på det.

Har handlet inn litt godteri i tilfelle det kommer noen

Gammel 30-10-11, 00:16   #78
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Planen var at storebror skulle gå sammen med en kompis på mandag, men så meldte pappaen plutselig sin ankomst, og dermed håper jeg pappaen går sammen med dem.
Om han ikke får gått, er det mulig jeg avtaler med besteforeldre, tante og onkel og et par venninner at han kan gå der sånn i etterkant, for han hadde virkelig gledet seg til å få lov til å gå for første gang.

Gammel 30-10-11, 07:48   #79
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Storesøs skal gå med venninner til mandag, hvis de to yngste spør tar hun dem sikkert med. Lørdag er dagen for Halloweenparty her i nabolaget, Storesøs var også på en slik feiring. Men ingen ringte på døren vår i går. Vi har allerede handlet inn godteri til mandag, så hadde noen ringt på her, ville de selvsagt fått.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 07:57   #80
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Min skal gå knask eller knep i kveld, sammen med venninnene. Det er et supert Halloween-arrangement i nærmiljøet i dag, så da regner jeg med at de fleste barna går i kveld, hvis de skal gå. Det kommer i alle fall ikke på tale å kle henne ut i morgen også.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:37.