Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva synes du om fancy schmancy innpakning?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-11, 13:38   #61
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva synes du om fancy schmancy innpakning?

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

:dulter:

Skal man lage sånne pakker må man jo ut med en halv formue i "dill" som man kan lage sånn fancy smancye greier av. Da legger jeg heller de ekstra kronene i det som er inni.

Det går an å gjøre slikt både billig og miljøvennlig. Jeg elsker å pakke inn gaver. Til jul pakker jeg inn alt over samme tema og finner på noe nytt hver jul, men det er gjerne med resirkulert papir eller gråpapir i bunn (et år brukte jeg også avispapir), og så bruker jeg bånd og klistremerker eller annet til å pynte. Jeg klipper også gjerne ut motiver fra gammelt papir og bruker til pynt både på kort og pakker.

Sist redigert av Tangina : 27-10-11 kl 13:45.
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 13:39   #62
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Men hvordan vet du at det ligger slike forventninger til grunn? Står det på kortet?

Nei, men som jeg skrev i mitt første innlegg i tråden, har jeg faktisk blitt spurt på julaften om hvor jeg har gjort av de flotte båndene og pynten som var på gavene vi (mann, barn og jeg) hadde fått fra eks-svigermor. Etterfulgt av sukk og himling når det gikk opp for henne at jeg slett ikke hadde tatt vare på dem...

Sier ikke at ALLE er sånn, men slike opplevelser synes jeg er veldig ubehagelige. Flott med pene pakker, men giveren kan ikke forvente at mottakeren skal ta vare på stæsjet. Jeg har ikke noe sted for sånt, og sjansen for at det blir gjenbrukt hos meg er liten, så derfor orker jeg ikke å ta vare på sånt - det blir bare enda flere ting jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av...

Gammel 27-10-11, 13:43   #63
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.

Men da må man kjøpe papir som kan resirkuleres, vanlig glanset innpakningspapir skal mange steder kastes i restavfallet og ikke papiravfallet på grunn av at det ikke egner seg for resirkulering.

Fint at du gjenbruker stæsj!

Gjenbruk er også resirkulering, og det går fint an å finne enorme mengder av gavepapir som er resirkulerbart. Både papir som er ment for innpakning, og papir til annet bruk man kan være kreativ med. Jeg syns mer og mer av gavepapiret er resirkulerbart.

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

Nei, men som jeg skrev i mitt første innlegg i tråden, har jeg faktisk blitt spurt på julaften om hvor jeg har gjort av de flotte båndene og pynten som var på gavene vi (mann, barn og jeg) hadde fått fra eks-svigermor. Etterfulgt av sukk og himling når det gikk opp for henne at jeg slett ikke hadde tatt vare på dem...

Sier ikke at ALLE er sånn, men slike opplevelser synes jeg er veldig ubehagelige. Flott med pene pakker, men giveren kan ikke forvente at mottakeren skal ta vare på stæsjet. Jeg har ikke noe sted for sånt, og sjansen for at det blir gjenbrukt hos meg er liten, så derfor orker jeg ikke å ta vare på sånt - det blir bare enda flere ting jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av...

Men da er det jo høfligheten til din svigermor det er noe feil med, ikke forseggjorte innpakninger. Jeg vil tro at hun er i et betydelig mindretall altså.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 13:45   #64
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

Da er det jo svigermor det er noe i veien med, ikke gaveinnpakningene hennes. Jeg synes det er uhøflig å etterlyse gaver uansett, enten det nå er innpakningen eller innholdet som det spørres etter. Og hvis man har en svigermor av det kaliberet som din ser ut til å være, kan man jo like gjerne bli avkrevd forklaring på hvor det har blitt av den vasen og det pleddet dere fikk i fjor.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 13:46   #65
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Så det finnes faktisk noen som synes slike gaver er morsomme å altså. Jeg har alltid lurt på hvem de er.

Foreløpig ihvertfall..

Vi har en onkel i vår familie som alltid gav oss rare gaver i uvanlige innpakninger til jul. Noen ganger var det litt småflaut husker jeg, men guri.. han hadde jo ikke trengt å gi oss noe i det hele tatt og nå i dag ser jeg jo humoren og gavmildheten hans i alle de rare gavene vi fikk. Kanskje sønnen min blir den som overtar.. I fjor hadde han flere morsomme gaver, bl.a grillkrydder til storebror (en megastor han kjøpte i Sverige)

Gammel 27-10-11, 13:50   #66
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Tuller du?! Hva slags snobbeholdning er det?

Nei, jeg tuller ikke, og det var da voldsomt til oppstyr for en, etter min mening, uskyldig innrømmelse. Nei, jeg blir ikke veldig lei meg (faktisk ikke lei meg i det hele tatt), og jeg gir selvsagt alltid uttrykk for at jeg blir glad for alle gaver. Men jeg er altså såpass "snobbete" at jeg i et øyeblikks svakhet får forhåpninger om at en svært forseggjort og spesiell innpakning skjuler en spesielt hyggelig (og det er ikke det samme som dyr!) gave. Jeg er forresten lett å begeistre når det gjelder gaver, selv om man sikkert ikke skulle tro det etter min uhyrlige uttalelse.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 13:51   #67
indie
Bør lage seg en tittel selv

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes det er gøy å pakke inn gaver, har allerede planlagt årets innpakking. Men jeg forventer ingen spesiell reaksjon fra giveren, og gjør det kun fordi det noe jeg synes er gøy å gjøre.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 13:52   #68
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Er du seriøs?

Ja. Er du lettskremt?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 13:59   #69
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg haaaaaater å pakke inn gaver, så har de mulighet til å pakke inn på butikken, så blir jeg glad. Presiserer: Jeg ber IKKE om dette en lørdag i julerushet, altså. :har dog noen antenner igjen:

Jeg blir glad for forseggjorte pakker, men alt av papir og bånd blir kastet, siden jeg ikke pakker inn fænsi selv. Men det er ikke viktig for meg. Selv kjøper vi billigpapir og billigbånd, og jeg håper at mottakerene blir glade, selv om innpakningen verken er fænsi eller dyr. Jeg dropper ofte kort også, jeg, da, for kort er dyre, og jeg ofte ikke ser poenget med dem.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 17:02   #70
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Nei, jeg tuller ikke, og det var da voldsomt til oppstyr for en, etter min mening, uskyldig innrømmelse. Nei, jeg blir ikke veldig lei meg (faktisk ikke lei meg i det hele tatt), og jeg gir selvsagt alltid uttrykk for at jeg blir glad for alle gaver. Men jeg er altså såpass "snobbete" at jeg i et øyeblikks svakhet får forhåpninger om at en svært forseggjort og spesiell innpakning skjuler en spesielt hyggelig (og det er ikke det samme som dyr!) gave. Jeg er forresten lett å begeistre når det gjelder gaver, selv om man sikkert ikke skulle tro det etter min uhyrlige uttalelse.

Jeg skjønner godt hva du mener, og synes ikke det var uhyrlig eller snobbete i det hele tatt. Hvis folk har brukt 30 minutter på å pakke inn gaven min, forventer jeg at de har brukt mer enn 30 sek. på å kjøpe/planlegge gaven. Det har ingenting med snobberi eller pris å gjøre, (jeg er ikke veldig opptatt av gaver, egentlig) men jeg hadde blitt overrasket (ikke lei meg, sur eller fornærmet) over at den fancysmansy innpakkede gaven "bare" inneholdt en trusepakke. Med mindre det var truser fra Netty eller noe sånt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 17:13   #71
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Bortkasta tid og arbeid, synes jeg.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 17:36   #72
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Svigerinnen min pakker inn slik. syns det er koselig å få, men aner heller ikke hva jeg skal gjøre med ev stæsj og til/fra lapp. Jeg gjør ikke slik selv, men har for et par år siden scrappet et par til/fra kort som enda er ubrukt.

Gammel 27-10-11, 17:52   #73
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Bortkasta tid og arbeid, synes jeg.

Det hadde vært litt moro om du hadde sagt at du elsket dillete innpakning, Jane.

Gammel 27-10-11, 18:14   #74
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg syntes det er veldig morsomt å pakke inn slike pakker!
Elsker å gi bort pakker. Døtrene min eog jeg har alltid minst en kveld før jul hvor vi pakker inn pakker, lager til/fra lapper og storkoser oss. Vi har gjort slik og pakket inn slik i mange år.

Gammel 27-10-11, 20:27   #75
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker sånne pakker.
Jeg bruker ikke like mye stasj selv, men det er fordi jeg er glad i det som er enkelt.
Gråpapir eller annet resirkulert papir blir utrolig flott med et flott bånd, en kule, en porselenskurv(kjøpte et år mange pakker fra PP med julekurver i porselen, det ble faktisk billigere enn å kjøpe vanlige pakkelapper!), en gammel blonde eller et eller annet.

Jeg sparer gjennom året på festlige ting som kan brukes; knapper, bilder, kort, perler osv.

Får jeg en gaves som er pakket inn sånn blir jeg veldig glad.

Gammel 27-10-11, 20:40   #76
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker det.
Jeg sparer på stæsjet jeg får, sånn at jeg kan gjenbruke det på de gavene jeg selv pakker inn. Men det er ikke så veldig avansert altså. Bare litt fancy kombinasjoner av papir, bånd og kort + noen klistremerker eller et hjerte eller noe sånt.

Gammel 27-10-11, 20:45   #77
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Kjempekoselig å få. Mine ser ut som om der pakket av mannen, altså ikke så veldig fancy.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 20:51   #78
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes det er koselig å få gaver som det tydelig ligger ekstra omtanke i, enten det gjelder innpakkingen, innholdet eller begge deler. Men jeg er veldig opptatt av miljø, og blir litt lei meg når innpakkingen ikke kan resirkuleres/kildesorteres eller (aller best) gjenbrukes.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 21:10   #79
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Jeg å få det selv og gir gjerne også bort sånne pakker. I tillegg så leverer jeg (nesten) alltid pakker i papirposer, bare fordi jeg syns det er så fint.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 21:38   #80
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker gaver! :need I say more:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:13.