|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes du om fancy schmancy innpakning?
Det går an å gjøre slikt både billig og miljøvennlig. Jeg elsker å pakke inn gaver. Til jul pakker jeg inn alt over samme tema og finner på noe nytt hver jul, men det er gjerne med resirkulert papir eller gråpapir i bunn (et år brukte jeg også avispapir), og så bruker jeg bånd og klistremerker eller annet til å pynte. Jeg klipper også gjerne ut motiver fra gammelt papir og bruker til pynt både på kort og pakker.
Gutta -04 og -07 Sist redigert av Tangina : 27-10-11 kl 13:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, men som jeg skrev i mitt første innlegg i tråden, har jeg faktisk blitt spurt på julaften om hvor jeg har gjort av de flotte båndene og pynten som var på gavene vi (mann, barn og jeg) hadde fått fra eks-svigermor. Etterfulgt av sukk og himling når det gikk opp for henne at jeg slett ikke hadde tatt vare på dem...
![]() |
#63 |
Glamorøs
|
Gjenbruk er også resirkulering, og det går fint an å finne enorme mengder av gavepapir som er resirkulerbart. Både papir som er ment for innpakning, og papir til annet bruk man kan være kreativ med. Jeg syns mer og mer av gavepapiret er resirkulerbart.
Men da er det jo høfligheten til din svigermor det er noe feil med, ikke forseggjorte innpakninger. Jeg vil tro at hun er i et betydelig mindretall altså.
![]() |
#64 |
Bedreviter
|
Da er det jo svigermor det er noe i veien med, ikke gaveinnpakningene hennes. Jeg synes det er uhøflig å etterlyse gaver uansett, enten det nå er innpakningen eller innholdet som det spørres etter. Og hvis man har en svigermor av det kaliberet som din ser ut til å være, kan man jo like gjerne bli avkrevd forklaring på hvor det har blitt av den vasen og det pleddet dere fikk i fjor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
Foreløpig ihvertfall..
![]() |
#66 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Nei, jeg tuller ikke, og det var da voldsomt til oppstyr for en, etter min mening, uskyldig innrømmelse. Nei, jeg blir ikke veldig lei meg (faktisk ikke lei meg i det hele tatt), og jeg gir selvsagt alltid uttrykk for at jeg blir glad for alle gaver. Men jeg er altså såpass "snobbete" at jeg i et øyeblikks svakhet får forhåpninger om at en svært forseggjort og spesiell innpakning skjuler en spesielt hyggelig (og det er ikke det samme som dyr!) gave. Jeg er forresten lett å begeistre når det gjelder gaver, selv om man sikkert ikke skulle tro det etter min uhyrlige uttalelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes du om fancy schmancy innpakning?Jeg synes det er gøy å pakke inn gaver, har allerede planlagt årets innpakking. Men jeg forventer ingen spesiell reaksjon fra giveren, og gjør det kun fordi det noe jeg synes er gøy å gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hva synes du om fancy schmancy innpakning?Jeg haaaaaater å pakke inn gaver, så har de mulighet til å pakke inn på butikken, så blir jeg glad. Presiserer: Jeg ber IKKE om dette en lørdag i julerushet, altså. :har dog noen antenner igjen:
![]() |
#70 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg skjønner godt hva du mener, og synes ikke det var uhyrlig eller snobbete i det hele tatt. Hvis folk har brukt 30 minutter på å pakke inn gaven min, forventer jeg at de har brukt mer enn 30 sek. på å kjøpe/planlegge gaven. Det har ingenting med snobberi eller pris å gjøre, (jeg er ikke veldig opptatt av gaver, egentlig) men jeg hadde blitt overrasket (ikke lei meg, sur eller fornærmet) over at den fancysmansy innpakkede gaven "bare" inneholdt en trusepakke. Med mindre det var truser fra Netty eller noe sånt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Hva synes du om fancy schmancy innpakning?Bortkasta tid og arbeid, synes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Glad
|
![]() Sv: Hva synes du om fancy schmancy innpakning?Svigerinnen min pakker inn slik. syns det er koselig å få, men aner heller ikke hva jeg skal gjøre med ev stæsj og til/fra lapp. Jeg gjør ikke slik selv, men har for et par år siden scrappet et par til/fra kort som enda er ubrukt.
![]() |
#73 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Det hadde vært litt moro om du hadde sagt at du elsket dillete innpakning, Jane.
![]() |
#74 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Hva synes du om fancy schmancy innpakning?Jeg syntes det er veldig morsomt å pakke inn slike pakker!
![]() |
#75 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Hva synes du om fancy schmancy innpakning?Jeg liker sånne pakker.
![]() |
#76 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Hva synes du om fancy schmancy innpakning?Jeg liker det.
![]() |
#77 |
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes du om fancy schmancy innpakning?Kjempekoselig å få. Mine ser ut som om der pakket av mannen, altså ikke så veldig fancy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes du om fancy schmancy innpakning?Jeg synes det er koselig å få gaver som det tydelig ligger ekstra omtanke i, enten det gjelder innpakkingen, innholdet eller begge deler. Men jeg er veldig opptatt av miljø, og blir litt lei meg når innpakkingen ikke kan resirkuleres/kildesorteres eller (aller best) gjenbrukes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes du om fancy schmancy innpakning?Jeg
![]() |
|
|