|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Gir dere til tiggere?
Og jeg snakker fremdeles om penger altså. Jeg syns det er enklere å gi andre ting enn penger til de tungt narkomane sjelene i byen her.
![]() |
#62 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Gir dere til tiggere?Jeg har bare skumlest tråden.
![]() |
![]() |
#63 |
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: TiggereNei, men her er det ikke så mange tiggere heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Gir dere til tiggere?Jeg kjøper =Oslo for 200 kr hver gang det kommer ut. Jeg har hatt noen faste jeg kjøper fra, og det er like hyggelig å slå av en prat hver gang. Som regel møter jeg dem noen dager senere, og leverer tilbake bladet i god stand.
![]() |
#66 |
-
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gir dere til tiggere?Jeg gir ikke penger til tiggere jeg ikke "kjenner" eller "stoler på". Jeg setter liten pris på alle de utenlandske tiggerne i Oslo, og skulle ønske andre ikke ga dem penger heller. De er til dels aggresive, og jeg stoler ikke på at mange av dem faktisk tigger for egen del. Hvis det fins hjemmel for å utvise dem syns jeg den bur brukes, hvis ikke bør den vedtas og så brukes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Gir dere til tiggere?Vi har bare en tigger her, og han er aggresiv om han ikke får penger.
![]() |
![]() |
#70 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Gir dere til tiggere?Nei til vanlig ikke. er det en stakkar som smiler pent og er høffelig og jeg har noe ekstra så får han litt. Gir aldri til utenlandske, da er de her mest sannsynlig ulovlig.
![]() |
#72 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Gir dere til tiggere?De har etablert seg i Trondheim også. Og det er ganske synlig at de samarbeider, og er en gruppe på et vis. Sitter gjerne noen å tigger på et hjørne, også sitter en gruppe og passer på på en benk litt bortenfor og slikt.
![]() |
#73 |
kåt vikingbrud
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gir dere til tiggere?Jeg vil ikke gi til de som "jukser". Men de som trenger penger til heroin og litago, pleier få.
![]() |
#74 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Gir dere til tiggere?Jeg gir ikke til tiggere nei.
![]() |
#75 |
Ustabil
|
![]() Sv: Gir dere til tiggere?Jeg gir ikke penger til tiggere uansett, og ja, jeg syns helt klart de forsøpler bybildet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Princess Skids and Scars
|
![]() Sv: Gir dere til tiggere?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: TiggereJeg gir ikke penger til tiggere i andre land heller. I et u-land hvor jeg har ferdes en del vet jeg at det er vanlig at barn kidnappes for å brukes til tigging. Fordi småbarn har mye større sjangs til å få. Noen av dem blir faktisk gjort invalide også, for at folk skal ha enda større medlidenhet med dem og gi mer. Det er så grusomt at jeg ikke kan tenke på det. Disse barna får selvfølgelig ikke pengene selv.
![]() |
|
|