Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gir dere til tiggere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-07, 08:08   #61
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir dere til tiggere?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Nei, det er ikke alltid man ser forskjel på narkomane og alkoholikere, men jeg har ganske god kjenskap til de som tigger på gata i byen her. Jeg kjenner de fleste av dem.

Og det er ikke slik at jeg av prinsipp ikke gir til heroinister. Men de fleste skremmer meg. Jeg gir ikke noe til folk som skremmer meg.

Og jeg snakker fremdeles om penger altså. Jeg syns det er enklere å gi andre ting enn penger til de tungt narkomane sjelene i byen her.

Gammel 20-03-07, 09:03   #62
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bare skumlest tråden.

Jeg gir rett som det er noen kroner til en forsoffen, tørst og kald stakkar som står med lua i hånden utenfor polet. Og jeg gir hvis noen moter seg opp og spør etter 'en tier til bussen'.

Gammel 20-03-07, 10:16   #63
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tiggere

Nei, men her er det ikke så mange tiggere heller.

*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 10:28   #64
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøper =Oslo for 200 kr hver gang det kommer ut. Jeg har hatt noen faste jeg kjøper fra, og det er like hyggelig å slå av en prat hver gang. Som regel møter jeg dem noen dager senere, og leverer tilbake bladet i god stand.

Dessuten slår jeg av en prat med de jeg treffer på trikken når jeg reiser med barnevogn. Uansett hvor shabby og illeluktende de er, behandler jeg dem som en hvem som helst annen som engasjerer seg i Posøren. Jeg tror på samhandling og kommunikasjon kanskje mer enn på utdeling av penger.

Gammel 20-03-07, 10:35   #65
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Nei, jeg gir ikke til tiggere. Jeg kjøper virkelig hver gang det kommer ut(samme prinsipp som =oslo)

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 11:12   #66
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg gir ikke penger til tiggere jeg ikke "kjenner" eller "stoler på". Jeg setter liten pris på alle de utenlandske tiggerne i Oslo, og skulle ønske andre ikke ga dem penger heller. De er til dels aggresive, og jeg stoler ikke på at mange av dem faktisk tigger for egen del. Hvis det fins hjemmel for å utvise dem syns jeg den bur brukes, hvis ikke bør den vedtas og så brukes.

For tiden bruker jeg =Oslo som "kvalitetskriterium", og gir gjerne litt penger til selgerne.

Hvis jeg kunne gi penger til et fond for innkjøp av heroin til heroinister ville jeg gjort det. De skal jo ha heroin uansett, og det virker som om mange har motvilje mot å hjelpe dem med det.

Ben "løsningsorientert" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 11:24   #67
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Vi har bare en tigger her, og han er aggresiv om han ikke får penger. Mannen trenger hjelp, og kommunen prøver å få til et "lavterskel" tilbud til han.Han trenger hjelp, og jeg håper det ordner seg for han og de pårørende snart.

Jeg gir ikke penger til tiggere i byene heller, men har store problem med storebror når vi er hos bror min i Oslo. Han synes så synd på de, og gir en tier her og en tier der.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 13:18   #68
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For å svare på hovedinnleggers spørsmål - ja, jeg syns det har blitt slik i Oslo nå at tiggerene forsøpler bybildet.

Gammel 20-03-07, 13:33   #69
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes ikke tiggerne forsøpler, men endel er ganske innpåslitne, og vanskelige å bli kvitt.

Gammel 20-03-07, 13:54   #70
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Nei til vanlig ikke. er det en stakkar som smiler pent og er høffelig og jeg har noe ekstra så får han litt. Gir aldri til utenlandske, da er de her mest sannsynlig ulovlig.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 13:57   #71
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Er de utenlandske tiggerne like stort problem i andre byer, eller er det hovedsaklig Oslo de har etablert seg?

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 14:14   #72
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De har etablert seg i Trondheim også. Og det er ganske synlig at de samarbeider, og er en gruppe på et vis. Sitter gjerne noen å tigger på et hjørne, også sitter en gruppe og passer på på en benk litt bortenfor og slikt.

Gammel 20-03-07, 14:25   #73
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Jeg vil ikke gi til de som "jukser". Men de som trenger penger til heroin og litago, pleier få.
Jeg kjøper =oslo.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 14:35   #74
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gir ikke til tiggere nei.

Gammel 20-03-07, 14:37   #75
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gir ikke penger til tiggere uansett, og ja, jeg syns helt klart de forsøpler bybildet.

Tigging burde være forbudt. Etterhvert vet jo også politiet at mye av tiggingen er organisert, de sender ut de mest "stakkarslige" til å tigge, men det er bakmenn som tar hånd om pengene. Og dumme som folk er så gir de penger til dette. I mine øyne er det det samme som å støtte organisert kriminalitet, og jeg kan ikke fatte og begripe hva som får folk til å gjøre det.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 14:41   #76
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper =oslo, men gir ikke til tiggere i Norge. Jeg gir i andre land.

Gammel 20-03-07, 14:43   #77
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg gir ikke penger til tiggere uansett, og ja, jeg syns helt klart de forsøpler bybildet.

Tigging burde være forbudt. Etterhvert vet jo også politiet at mye av tiggingen er organisert, de sender ut de mest "stakkarslige" til å tigge, men det er bakmenn som tar hånd om pengene. Og dumme som folk er så gir de penger til dette. I mine øyne er det det samme som å støtte organisert kriminalitet, og jeg kan ikke fatte og begripe hva som får folk til å gjøre det.

Himmel. Dette var da veldig lite reflektert.

Gammel 20-03-07, 14:44   #78
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg kjøper =oslo, men gir ikke til tiggere i Norge. Jeg gir i andre land.

Bare lurer. Hvorfor i andre land, men ikke i Norge?

Gammel 20-03-07, 14:52   #79
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gir ikke penger til tiggere i andre land heller. I et u-land hvor jeg har ferdes en del vet jeg at det er vanlig at barn kidnappes for å brukes til tigging. Fordi småbarn har mye større sjangs til å få. Noen av dem blir faktisk gjort invalide også, for at folk skal ha enda større medlidenhet med dem og gi mer. Det er så grusomt at jeg ikke kan tenke på det. Disse barna får selvfølgelig ikke pengene selv.

Jeg har gitt mat og vann da. Men det er så deprimerende mange av dem ... Man blir helt maktesløs og nesten apatisk.

Gammel 20-03-07, 18:23   #80
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Ja jeg gir penger og mat!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:41.