Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Hva legger du i ordet "forsoffen"?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Se resultatene: Hva er en forsoffen person?
En person som har forfalt/er lurvete pga alkoholmisbruk 15 7,43%
En person som har forfalt/er lurvete, ofte i sammenheng med alkohol, men ikke nødvendigvis 34 16,83%
En person som har forfalt/er lurvete, uansett årsak til forfallet 55 27,23%
Kjenner ikke begrepet "forsoffen" 97 48,02%
Er usikker/dustepoll etc. 1 0,50%
Deltakere: 202. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-11, 20:21   #1
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva legger du i ordet "forsoffen"?

Forsoffen er i mitt hode en som drikker for mye, og kanskje på feil steder og tider. Ser for meg en gammel kontorarbeider med spritflaska gjemt i en skuff

Jeg har bare såvidt passert 30, altså

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 20:35   #2
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er kjent med ordet, men bruker det sjelden selv. Svarte alernativ tre, men vinglet litt mellom to og tre. Forbinder det mest med mamma. Altså ikke som at hun er forsoffen, men at hun bruker det.
Hun er forresten over 70.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 21:04   #3
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er fra østlandet og har aldri hørt utrykket før.

Og jeg som tok en test på aftenposten.no her om dagen, og de kunne fortelle meg at min språklige alder var 55 år. Vel, det er over 20 år mer enn hva jeg faktisk er.

Gammel 18-11-11, 21:24   #4
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Alternativ to.

Gammel 20-11-11, 01:42   #5
Evita
Superduperaktiv

Evita sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Evita er populærEvita er populærEvita er populær
Standard

Aldri hørt ordet før.

Evita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 00:58   #6
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

En forsoffen person er alkoholisert og bærer preg av det.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 00:59   #7
Lorien
Pauset

Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Forsoffen er forøvrig et vanlig ord der jeg er fra. :nordlending: Og det kan best oversettes med "fordrukken".

Gammel 19-11-11, 01:03   #8
Lorien
Pauset

Standard

Er det ikke et tysk ord opprinnelig?

Gammel 19-11-11, 10:05   #9
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har aldri hørt ordet før.

Gammel 19-11-11, 10:35   #10
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

"En person som har forfalt/er lurvete, uansett årsak til forfallet."

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 10:55   #11
Intrigue
Superduperaktiv

Intrigue sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

For mitt indre blikk ser jeg en mann med nedtråkket fall på buksa, skjeivgåtte sko med misfarget, sprukket skinn, skjorte, vest og slaskedte jakke, ubarbert, langhåra, stygge tenner og tomt blikk.... forsoffen stereotypi

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 09:24   #12
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Stemte 2.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:15.