Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-11, 17:23   #61
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Men altså, det er jo et høyreekstremistisk miljø. Finnes det faktisk folk blant dem som er i den samme vrangforestillingen som han, som er enig i alt han sier? Greit at det er mange innvandrerfiendtlige folk som tror det foregår en konspirasjon der islam skal ta over Europa, men alle de andre tingene. Knights templar, at han skal bli regent i Norge, at han skal drive avl på nordmenn osv? Jeg tviler altså. Hvis han er alene om vrangforestillingen sin så stemmer sikkert diagnosen også, og er ikke bare en bås vi setter alle som har ekstreme meninger inn i.

Vrangforestillinger blir påvirket av kultur også. Før var det ganske vanlig at schizofrene trodde de var Gud feks. Nå er ikke Gud så fremtredende lenger i vårt samfunn (hvertfall ikke for alle), så nå får den samme storhetstanken uttrykk i at han er en som redder sitt folk, skal bli regent i Norge osv. Før kunne paranoide vrangforestillinger handle om stråling fra verdensrommet, folk kunne finne på å beskytte seg ved å ta aluminiumsfolie på hodet. Nå handler de kanskje om at islamistene er ute etter å ta verden.

Jeg tror det høyreekstremistiske miljøet var der først, og at ideene deres ble brukt og så spunnet videre på, av abb. På den måten tror jeg ikke at de høyreekstreme miljøene kan stilles ansvarlige for abbs handlinger.

At vi har såpass mange høyreekstremistiske miljøer og meninger er jo også et problem, men et annet problem, slik jeg ser det - men som kan være spesielt farlig i kontakt med gærninger som abb.

Gammel 29-11-11, 17:26   #62
Slettet bruker
Passiv

Standard

Aftenposten skrev et stykke om hans andre ansikt hvor de tok for seg hvordan an utviklet vrangbildene sine grad for grad.

Nå har jeg riktignok vokst opp med paranoid psykose g har antagelig en helt annen tålegrensen for rariteter og pur galskap før jeg tenker innelåsning, g enda mindre å få ansvarsfraskrive seg. Det er mulig det preger synet mitt her.

Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 17:27   #63
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Først ble jeg overrasket, men etter å ha hørt litt av hans meninger om seg selv, at han skal kunne lede landet osv synes jeg det høres riktig ut at han ikke er tilregnelig. Og helt greit. Før trodde jeg han bare var ond, nå ser det jo ut som han er syk også.

Gammel 29-11-11, 17:32   #64
Thomas
Mmm, skeptisk

Thomas sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Jeg tror det høyreekstremistiske miljøet var der først, og at ideene deres ble brukt og så spunnet videre på, av abb. På den måten tror jeg ikke at de høyreekstreme miljøene kan stilles ansvarlige for abbs handlinger.

At vi har såpass mange høyreekstremistiske miljøer og meninger er jo også et problem, men et annet problem, slik jeg ser det - men som kan være spesielt farlig i kontakt med gærninger som abb.

Enig i dette, men jeg frykter litt at denne diagnosen til ABB er med på å frikjenne disse høyreekstremistiske miljøene. Argumentet blir da at det var ikke den hatske stemningen de hadde pisket opp som var problemet, men abb sin mentale lidelse. Og det blir litt for lettvint.

Selv om ideologien nok ikke var den primære grunnen til at han gjorde det han gjorde, så syns jeg ikke vi skal utelukke den fullstendig.

Timothy McVeigh prøvde seg jo med litt samme "forsvaret", uten at det gikk. Men så er jo amerikanerne litt råere på å låse bort folk og kaste bort nøkkelen (evnt henrette de).

Gammel 29-11-11, 17:52   #65
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Thomas, her.

Enig i dette, men jeg frykter litt at denne diagnosen til ABB er med på å frikjenne disse høyreekstremistiske miljøene. Argumentet blir da at det var ikke den hatske stemningen de hadde pisket opp som var problemet, men abb sin mentale lidelse. Og det blir litt for lettvint.

Nemlig. Husk at rett etter 22. juli så var det flere på ytterste høyre/brune fløy som sa at de var enige i Breiviks muslim-frykt men de tok avstand fra at han hadde valgt å angripe sin egen rase. Og hva med Benjamin Hermandsen, og alle de som slenger "husk Benjamin" etter mørkhudede ungdommer. Det er et større bilde her som vi må forholde oss til uavhengig av hvilken diagnose som settes på Breivik.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 17:57   #66
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tror at tvungent psykisk helsevern kan holde denne mannen borte fra gatene lenger enn en evt fengselsstraff selv om han hadde fått maksimumsstraff. Og det tror jeg er det beste for både ham og samfunnet forøvrig.

Personlig tror jeg ABB er ispedd en god dose psykopatiske trekk i tillegg til diagnosen de har kommet frem til. Men det er heldigvis ikke opp til meg å avgjøre hans rehabiliteringsprosess. Uansett tror jeg dette svekker hans fremstilling av seg selv (selv om handlingen han utførte i seg selv gjorde dette), og jeg er ikke redd for at folk skal bli mindre observante i forhold til høyreekstremister siden det ofte kan gå en hårfin grense mellom galskap og ekstremisme.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 18:05   #67
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Nemlig. Husk at rett etter 22. juli så var det flere på ytterste høyre/brune fløy som sa at de var enige i Breiviks muslim-frykt men de tok avstand fra at han hadde valgt å angripe sin egen rase. Og hva med Benjamin Hermandsen, og alle de som slenger "husk Benjamin" etter mørkhudede ungdommer. Det er et større bilde her som vi må forholde oss til uavhengig av hvilken diagnose som settes på Breivik.

Nettopp. Uansett hvor gal abb er, så har han i sin galskp blitt inspirert av holdninger og miljøer som ikke blir mindre skumle av den grunn. Jeg håper virkelig folk klarer å ha tunga rett i munnen og holde fokuset der det bør være: på dette større bildet.

Gammel 29-11-11, 19:07   #68
era

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Nå velger jeg å vente med å lese de andre innleggene i tråden , mest for å tenke høyt for jeg vet rett og slett ikke hva jeg syns nå før jeg begynner å skrive.

Min umiddelbare tanke utfra de reaksjonene jeg har møtt i dag er- hva er det som gjør at så mange ikke klarer å godta at å planlegge og utføre drap på 77 mennesker fortrinnsvis unger er sjukt, god gammeldags klinisk rapehakke sinnsykt? Mange argumenterer med at for å få til dette kan man ikke være sjuk, noen vil da argumentere at hvordan kan man ikke være sjuk for å få til dette. Det er antagelig derfor man har fagpersoner til å ta den avgjørelsen.

På en måte føler jeg lettelse, jeg godtar at de sakkyndige sitter inne med en teoretisk fagkunnskap og en reell kunnskap om Breivik som gir dem mulighet til å komme med en kompetent vurdering. At det ikke er mulig å bare være så jævlig ond og sammtidig bevist føles litt lettere å bære på en måte.

Det andre som popper inn i bevistheten min er navnet hans Anders Bering Breivik,jeg har ikke lengere lyst å kalle ham AnaBole Bonghole el. , men som psykisk syk har han igjen krav på min "respekt" og medmenneskelighet i form av å bli kalt ved sitt navn. Jeg har ikke fagkompetanse til å bedømme tilregnelighet eller kunnskap om saken så jeg tar utgpkt. i at de sakkyndige har kommet til en riktig konklusjon.

At den mannen som kanskje flest mennesker i Norge i dag ønsker staffet og stilt til annsvar blir ærklert ikke strafferettslig tilregnelig, skjønner jeg skaper et enormt vakum.
Hvem skal vi da holde ansvalig? Noen vil kanskje føle seg maktesløse, meningsløsheten i det hele blir enda større når vi ikke har et punkt å rette alle disse følelsene mot.

Det er tungt å måtte ta en ny runde, å faktisk tenke over på nytt hvordan dette kunne skje- hva har skapt denne mannen; helt fra barndommens kjennte ommsorgssvikt- faren for denne skjev utviklingen ble nevnt da han var en liten gutt på 4år- til dagens politiske klima og internettkultur. Hva i hælvete gikk så sinnsykt galt og hvem har skylda, må vi alle ha en liten del av annsvaret? Vi er jævlig flink til å sørge sammen her i landet det blir spennede å se om vi er like flink til å ta annsvar - jeg personlig kjenner endel på at å skulle være barnevernspedagog er litt skummlere i dag en i går. Selv om jeg på en måte ikke har fått vite noe jeg ikke (i alle fall burde)visste fra før.

Sammfunnet har skylda varianten er jo også forbanna utvannet og rett og slett irriterende.

Mer en det har jeg ikke tenkt- men konklusjoner hittil er i allefall jeg føler litt at saken har fått et nytt offer og blitt enda litt tristere-

Så -trykk send før jeg begynner å redigere og leser hva dere andre har skrevet og kanskje forandrer helt oppfatning.

Sist redigert av era : 29-11-11 kl 22:05.
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 19:12   #69
Pelen

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skrev det her den 31.7. i den andre tråden så jeg er ikke spesielt overrasket:

Sitat:

Jeg tror at ABB muligens kan være schizofren. Det jeg har fått med meg ligner veldig på en jeg kjente til i min ungdom. Han var veldig oppegående, men trakk seg tilbake i slutten av tennårene/begynnelsen av 20-årene. Så fikk han stormannsvansinne og mente at alle var ute etter ham, presidentene i USA og Sovjet. Han var den viktigste personen i hele verden og han måtte gå til angrep/forsvare seg osv. Han jeg kjente til klarte jo heldigvis ikke å ti stille om det. Det er også fler ting som ligner syns jeg. Men jeg er amatør.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 19:41   #70
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke lest hele tråden, men komenterer uansett.

Jeg er ikke overasket over dette. Jeg er heller overasket over at folk er overasket. Jeg synes det har tatt for lang tid.

Folks behov for hevn er ikke det som skal styre om han er tilregnelig eller ikke. Jeg tror mannen er så syk at han ALDRI burde slippes ut og aldri få en talerstol.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 19:42   #71
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes ikke det var overraskende at han blir vurdert strafferetslig utilregnelig. Jeg har vel hele tiden tenkt at ABB må ha vært syk i lang tid.

Jeg tenker også at vi har å gjøre med en smart mann, en god planlegger og strateg, en menneskekjenner. Og at han har brukt sine kunnskaper på en aldeles splitter pine gæærn strategi og planlagt grufulle handlinger som ikke kan forsvares. Psykisk syk, helt sikker paranoid, slik at han har klart å skjule planen sin såpass lenge. At han skulle være dum er helt usannsynlig, han er nok smart, strategisk og dermed også farlig.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 19:50   #72
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tenker mye det samme som Maz. Har ikke lest alle svarene her.

Jeg liker ikke alle hevnkommentarene som florerer på nettet. Det ligger mye tidkrevende jobbing bak den utredningen han har vært gjennom, og det skal jo mye til å bli erklært utilregnelig. Det er jo mye vi aldri får vite, som ligger bak begrunnelsen også.

Mannen trenger jo åpenbart hjelp, og jeg tviler sterkt på at han noen gang slippes ut i samfunnet igjen.

Det som er litt rart er at han ikke er blitt fanget opp av systemet før. Men igjen så er det jo mye vi ikke vet. Kan jo være det har vært reaksjoner på adferden før.

Jeg ble overhode ikke sjokkert eller overrasket i dag. Det var egentlig som forventet.

Ser at det florerer stygge kommentarer på Facebook bl.a. Der voksne mennesker skriver mye stygt. Jeg ser ikke vitsen. Men jeg velger selvsagt å ikke kommentere. Jeg synes selvsagt også det er forferdelig det som skjedde 22. juli, men å drepe eller torturere mannen har jo ikke noe for seg. Hvorfor havne på samme nivå som han...

Men jeg har opplevd at man må veie ordene godt før man sier eller skriver noe, for det kan fort oppfattes feil, eller misforstås. Selv om jeg mener mannen ikke har godt av å sitte i fengsel, så mener jeg ikke at det han gjorde var rett. Han er jo "gal". Og har jo en svært alvorlig diagnose og trenger hjelp.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 20:25   #73
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Hans reaksjon på rapporten gjengitt fra Aftenposten: *han sitter fremdeles i avhør i kveld*

Sitat:

Behring Breivik er «fornærmet»
Politiadvokat Christian Hatlo opplyste utenfor politihuset på Grønland i Oslo at Behring Breivik, som tirsdag kveld sitter i avhør, er «fornærmet» etter å ha fått vite konklusjonen i den psykiatriske rapporten om ham.

- Han sier han fryktet at det ville komme, men det virker ikke som at han aksepterer det, sier Hatlo.

Han opplyser videre at Breivik selv anser seg som strafferettslig tilregnelig, og at han har bedt om å få lese hele rapporten.

Gammel 29-11-11, 20:36   #74
Slettet bruker
Passiv

Standard

Den derimot, den er jeg ikke akkurat overrasket over.

Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 20:45   #75
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tenkt litt, lest og hørt på radio i lange baner i dag.

Flere jurister og andre som har greie på dette sier at han i teorien kan bli frisk, og i teorien kan slippes ut etter 3 år-6 år-9 år osv eller lenger ut i banen. I teorien that is. Det er ikke slik at han blir erklært frisk og deretter dømt til fengsel, er han utilregnelig så blir det tvungent helsevern, at han er farlig for samfunnet i den sammenheng betyr at han fortsatt ikke er frisk og må fotsette behandling.

Frisk er frisk som bra nok til å gå på gata, farlig er ikke frisk. Fengsel blir ikke en dom han kan idømmes etter en godkjennelse av diagnosen som utilregnelig. Han vil med det få et helt annet omfang av rettigheter på en psykriatisk institusjon enn det han ville fått på en høyrisikoavdeling i fengsel. Det er endel ting ved dette som strider veldig imot hva jeg føler, men så er jo reglene slik at de skal beskytte alle for slikt føleri og instiktivt hat.

Men jeg føler nå likevel, og får meg til å undres hva de hadde landet på om de hadde hatt en ikke norsktalende jihadist som snakket om jomfruer som ventet, Allah, evig ære og dets like.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 20:47   #76
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Mitt ønske har hele tiden vært at han skulel få hjelp til en dag å forstå hva han virkelig har gjort. Den dagen får han en sterkere straff en samfunnet noen gang kan gi han.

Nå er det en reell mulighet for at det kan skje, selv om det nok kan ta mange år.
Men selvsagt behøvet det heller aldri å skje.

Gammel 29-11-11, 20:55   #77
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg har tenkt hele tiden at han har en paranoid psykose. Men det alene er da ikke grunn for utilregnelighet?

Dersom han hadde det da han begikk handlingen, er det det. Norge skiller seg ut ved at det er tilstrekkelig at gjerningsmannen på det aktuelle tidspunkt hadde en psykisk lidelse av en viss alvorlighetsgrad. I motsetning til i andre land hvor det også må være en direkte sammenheng mellom lidelsen og handlingen.

Gammel 29-11-11, 21:00   #78
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet om en som har en paranoid schizofrenidiagnose. Han virker helt normal på alt og alle, bortsett fra noen "småting" som gjør at hun ikke passer så godt inn i sosiale sammenhenger alltid. Men hvis du er en av de utvalgte som får vite noen av tankene hans, er det ganske skremmende. Og ganske tankevekkende at han, selv om han tror fullt og helt på vrangforestillingene, har innsikt nok til å vite hvem han kan og ikke kan dele dette med. Og vrangforestillingene er definitivt sterke nok til å handle på, selv om det for hans del ikke er noe som går utover andre enn han selv.

Jeg synes det høres troverdig ut at breivik har en slik diagnose, og jeg tror vi skal være glad for at det tross alt ikke er folks behov for hevn som styrer hvorvidt noen bør dømmes i en vanlig rettssak eller ikke.

Gammel 29-11-11, 21:09   #79
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg synes det høres troverdig ut at breivik har en slik diagnose, og jeg tror vi skal være glad for at det tross alt ikke er folks behov for hevn som styrer hvorvidt noen bør dømmes i en vanlig rettssak eller ikke.

Ja, det er mine tanker også.

Gammel 29-11-11, 21:25   #80
era

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

..... jeg tror vi skal være glad for at det tross alt ikke er folks behov for hevn som styrer hvorvidt noen bør dømmes i en vanlig rettssak eller ikke.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:47.