|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Vaskehjelp til julegave til min kone
Jeg har i alle fall svart på det han spør om. Riktignok i tråden og ikke på PM. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men jeg tenker at han ikke sjekker tråden, men venter på mail. PM blir jo sendt dit .
![]() |
#4 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Vaskehjelp til julegave til min koneJeg hadde personlig blitt superglad om mannen hadde ordnet med vaskehjelp til jul, jeg synes det er kjedelig å ordne sånt. Det hadde vært en fin juleoverraskelse.
![]() |
#5 |
Bedreviter
|
Dette er tross alt ikke et opplysningskontor. Hvis folk registrerer seg på forumet, stiller et spørsmål, men ikke gidder å gå tilbake og sjekke for mulige svar, så er ikke det noe jeg bryr meg om å ta høyde for. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Vaskehjelp til julegave til min koneJeg fikk vaskehjelp i gave av mannen min da jeg var gravid med hyperremis samtidig som vi pusset opp og huset stod på hodet. Jeg klarte ikke å vaske og han fikk ikke tid.
![]() |
#7 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Vaskehjelp til julegave til min koneTenker du på permanent basis eller for rundvask til jul? Det finnes mange rengjøringsbyråer som tar type husvask eller citymaid. Sjekk forøvrig lokalavisen, det står somregel mange annonser der. For en utrolig hyggelig før-julsoverraskelse. Jeg hadde blitt sjeleglad.
![]() |
#8 |
Helt vanlig
|
![]() Sv: Vaskehjelp til julegave til min koneJeg ville blitt veldig glad, men selvsagt også forventet at han betalte av sin egen konto da. Ikke at det på noen måte skulle bli en økonomisk belastning for meg.
![]() |
#9 |
![]() Sv: Vaskehjelp til julegave til min kone[quote=Mani;3062988]Jeg ville blitt veldig glad, men selvsagt også forventet at han betalte av sin egen konto da. Ikke at det på noen måte skulle bli en økonomisk belastning for meg.[/quote
![]() |
#10 |
Mother of Dragons
|
Neida, det er mange måter å ordne seg økonomisk på. Mannen min og jeg har en god del felles økonomi, men også egne penger. De bruker vi til gaver og sånt, og det er helt rettferdig, for han kjøper en pocketbok og smågreier til sin familie, mens jeg kjøper store og dyre gaver og bruker sikkert 10 ganger så mye penger på det enn hva han gjør.
![]() |
#11 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Vaskehjelp til julegave til min kone[quote=Værdama;3063043]
Nei, det trenger man da vel ikke være? Man kan da vel dele på utgifter uten å ha felles økonomi? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Helt vanlig
|
![]() Sv: Vaskehjelp til julegave til min kone[quote=Værdama;3063043]
Nei, det er ikke sånn her iallefall og en av grunnene til at vi heller ikke har vaskehjelp. Vi blir ikke enige om hvem som skal betale den
![]() |
#13 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Vaskehjelp til julegave til min koneJeg VIL ha vaskehjelp igjen og hadde gladelig gitt fra meg julegaven dersom jeg fikk vaskehjelp. Vi brukte forøvrig husmorvikarsenteret, eller noe lignende. Æsj at det er så dyrt, altså!
![]() |
#14 |
![]() Sv: Vaskehjelp til julegave til min koneAltså. Vi er gift. Vi har seperate kontoer så vi disponerer lønna vår selv. MEN, vi er gift og har felles barn og det er revnende likegyldig hvem som betaler hva. Skulle en av oss ikke ha nok penger på konto, ja da bare overfører vi oss imellom.
![]() |
#15 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Vel, vi er også gift og har felles barn.
![]() |
#16 |
Helt vanlig
|
Om jeg ber min mann om penger vil han jo gjerne legge nesen sin borti hva jeg bruker dem til også, det er fint å kunne gjøre hva jeg selv vil med mine penger og jeg tipper han synes det samme.
![]() |
#17 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Samme hos oss. Ingen av oss tenker "urettferdig" hvis den ene kjøper dyrer gaver til sin familie enn den andre. Vi bruker penger på det vi selv ønsker, men klart- hvis det hver måned var tomt hos den ene to uker før lønning, måtte vi sikkert tatt en prat om prioriteringer, pengebruk og fordeling av utgifter. Heldigvis fungerer det veldig greit med litt fast sparing, betale hver sine regninger og ellers fritt fram. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Vaskehjelp til julegave til min koneOm man velger å ha "mine penger og dine penger" eller "våre penger, uansett hvilken konto de står på", får nå være den enkeltes valg, jeg tror det er litt sånn at når man har valgt det ene virker det andre helt utenkelig for en selv?
![]() |
|
|