|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Er frisk!
|
Sv: Barnedåp - reality check
Men det var jo veldig nær familie. Tante, onkel og søskenbarn for ungene, søster for mannen til Magica. Stort nærmere kan du vel ikke få det.
|
|
|
|
#2 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnedåp - reality checkSte tanter og onkler og ste søskenbarn. Det er ikke det samme i mine øyner. Jeg har ingen forhold til min stefamilie nå som jeg er voksen. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
I mål
|
Jeg kunne også prioritert besteforeldre, men jeg sliter med å forstå hva det da har med saken å gjøre at ungene synes det er kjedelig. DET er irrelevant for meg. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke for meg.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Barnedåp - reality checkGod løsning synes jeg.
|
|
|
#7 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Barnedåp - reality checkJeg ville latt ungene være igjen med besteforeldrene og reist i barnedåp og kost meg med resten av familien og de ungene som var der.
|
|
|
#8 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Barnedåp - reality checkOm det var en navnefest, som for meg som kristen ikke er en greie, men vi var invitert hadde det vært en selvfølge at vi stilte opp. Allemann alle, for å dele noe som for foreldrene er en stor dag og som de vil at vi skal være en del av. Sist redigert av Chanett : 06-12-11 kl 22:58. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Barnedåp - reality checkJeg synes dette er enkelt. Lufte det med samboerens søster, hør om det er viktig for henne at de kommer. Alt ligger til rette for en koselig dag med barn hos besteforeldre, dersom vertskapet er lykkelig med den løsningen. De andre barna der er så små at det ikke er vesentlig for de at de store barna er der.
|
|
|
#10 |
|
maler
|
Sv: Barnedåp - reality checkDåp er for meg på linje med konfirmasjon. Hvis det er nær familie, stiller man opp hvis man kan. Hvis det imidlertid hadde vært dåp for venner (stille opp som faddere eller lignende), hadde jeg glatt droppet dåpen for barnas vedkommende hvis alternativet var tid sammen med besteforeldre.
|
|
|
#11 |
|
søt
Sv: Barnedåp - reality checkJeg er helt enig i at det ikke er særlig relevant at det er kjedelig, men summen av det hele er viktig. Ungene mine får mye trening i å gjøre kjedelige ting ellers, men akkurat denne gangen ble det litt vanskelig å avgjøre syns jeg.
|
|
|
#12 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Barnedåp - reality checkJeg ville latt ungene være hjemme. Da blir det mere tid til å være bare en gjest også.
|
|
|
#13 |
|
søt
Sv: Barnedåp - reality checkMams: tror vi tenker likt, takk for innspill alle sammen!
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Sv: Barnedåp - reality checkJeg syns om det er kjedelig er relevant om dette er noen barna ikke har en sterk relasjon til, det bare er voksne og ingen og leke med etterpå osv. Om det er dåpen til en nær fetter, så syns jeg barn i den alderen fint kan lære seg til å holde ut en seremoni uten andre stimuli.
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnedåp - reality checkLa de være hjemme! Langveisfra-besteforeldre trumfer barnedåp any day! |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ferdiglada
Sv: Barnedåp - reality checkForrige dåp vi var bedt i var kjæresten min heime med gutta mens eg og jentene var i kirka. Har ikkje ramla meg inn før eg las dette at det kan virke lite respektfullt.
|
|
|
|
#17 |
|
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
For meg hadde det vært mer utenkelig å ta med ungene i en dåp de egentlig ikke har noen interesse av å være med i, på bekostning av tid med besteforeldre som bor langt unna.
|
|
|
#18 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Helt enig i den. Hadde derimot barna ønsket veldig å være med, og hatt egeninteresse av det, så hadde jeg valgt annerledes. Men i forhold til ungenes beste, så hadde jeg gått for det de hadde vært mest komfortable med. Kjedsommelighet hadde også vært et relevant argument. Det er en lidelse å være borte sammen med barn som kjeder seg. Ikke kan det være spesielt artig for vertskapet heller. Kommer litt an på om hvor det er, om de har saker de kan holde på med, og hvem andre som er der. Sist redigert av Dronningen : 06-12-11 kl 18:40. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Tittel og tittel....
|
Jeg tenker at det er samme greia ja. Om begrunnelsen er at de vil tilbringe tid med besteforeldrene så spiller det jo ingen rolle hva slags arrangement det er.
|
|
|
|
#20 |
|
Borte
|
Jeg syns det med kjedsomheten er et greit argument, men i praksis, med mine barn, så ville jeg latt dem velge i begge tilfeller. De ville også fått velge mellom barndåp og lekelandbursdag om det var aktuelt.
|
![]() |
|
|