|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Konfiskering av mobiltelefon på skolen?HI var veldig åpent. Det var noen andre innlegg her og der jeg reagerte på. Men jeg er altså preget av å ha vært borti noen temmelig urimelige foreldre opp gjennom min lærertid, så det kan nok hende jeg overreagerer.
![]() |
#62 |
maler
|
![]() Sv: Konfiskering av mobiltelefon på skolen?Jeg mener at man selvfølgelig skal støtte opp om skolens regler ( i hvertfall så langt det går), og at mine unger helt klart skal følge samme regler som alle andre. Men jeg mener at ingen eiendeler bør inndras for flere dager i strekk med mindre vi snakker om våpen eller brukerutstyr eller andre ulovlige gjenstander. Og så forventer jeg at skolen har nok omløp i toppetasjen til at det forstås at en mobil er et kommunikasjonsmiddel, slik at hvis de inndrar den umuliggjør de kontakt mellom barn og foreldre etter skolen. Det er helt greit at den inndras, men ikke greit hvis foreldrene ikke får beskjed. Selvfølgelig er det dumt av barnet å dra frem telefonen i timen, men det er enda dummere av skolen å inndra den uten å si fra til foreldrene. Hvis det hadde skjedd er det faktisk en viss fare for at jeg hadde vært sintere på skolen enn på poden. Hadde jeg fått beskjed om å hente den fordi den var inndratt, hadde jeg imidlertid vært utelukkende sint på poden.
![]() |
#63 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Konfiskering av mobiltelefon på skolen?Mobil er jo et mye mer utvidet verktøy enn en hjemmetelefon nå i dag, og jeg synes det er en uting om barna mine skal måtte spørre om å låne andres også. To-tre dager betyr derved at de ikke kan bli med noen hjem eller endre rute, ikke ringe når de så er hjemme eller om det skulle være astma, pc-passord, plaster o.l som de trenger hjelp med. Pappan eller jeg har hyppig kontakt med eldste som sluttet på SFO i høst, alt fra de overnevnte ting til spørsmål rundt lekser osv. Slik er den nye hverdagen, så mobil er ikke bare for gøy, selv om man selvsagt kan klare seg uten. Man kan himle litt rundt at barna ikke klarer noe selv, men jeg synes faktisk de gjør det. Det er omtrent ikke en voksen igjen på dagtid ute her vi bor når de ordner ettermiddagene sine selv, så jeg synes mobil er en fin ting som veier litt opp for det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Konfiskering av mobiltelefon på skolen?
Det kan jeg tro altså! Det er mye rart til og med jeg har hørt, uten å engang ha jobbet i skolen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Konfiskering av mobiltelefon på skolen?Jeg synes det er helt greit at mobilen blir inndratt om den brukes, men den bør deles ut ved skoleslutt.
![]() |
#67 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Konfiskering av mobiltelefon på skolen?Det er vel ikke mange foreldre som synes det er supert å måtte komme seg på skolen for å hente den. Men det er jo derfor dette har en preventiv virkning. Det hjelper ikke om telefonen deles ut på slutten av dagen og da er det greit.
![]() |
|
|