Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Stor prisforskjell på gaver til ungene

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-11, 10:35   #61
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stor prisforskjell på gaver til ungene

Jeg synes det er helt greit om barna lærer å kunne få nødvendige ting til jul. Hvorfor ikke? Ønsker gjenspeiler jo både behov og lyst, og noen ganger kan man få etter behov, andre ganger bare lyst.

Podens seng var dyr, og den dekker mer enn bare behovet for en plass å sove. Den er litt høy, den har en kul sengeskuff, den er fin, osv. I stedet kunne vi selvsagt bare kjøpt en seng til 300 kr på Ikea. Dermed blir en fin og flott seng en bra gave, synes jeg.

Gammel 10-12-11, 10:43   #62
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes også seng er en strålende gave. De fleste barn får mange gaver de ikke "trenger" til jul, så jeg ser ingen problemer med at de får noe de faktisk har bruk for. Jeg synes heller ikke det er noen vits i å gi en ekstra gave for at hun skal ha noe å åpne, hun får jo sikkert mange andre gaver.

Og til det egentlige spørsmålet: Nei, jeg synes ikke det gjør noe med prisforskjell, det jevner seg helt sikkert ut med tiden. Jeg får litt neller av millimeterrettferdighet, og prøver å riste av meg egne greier på sånt når de dukker opp.

Gammel 12-12-11, 10:48   #63
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er nå helt sikre på at seng blir en hit. Vi må gå gjennom kjelleren/alle bodene for å komme opp til leiligheten vår (bor i blokk og har garasje i kjelleren). Jeg tittet meg veldig rundt for å se om det var noen naboer som kunne finne på å ha plass til en seng i boden sin i noen dager. Snuppa lurte på hvorfor jeg tittet så fælt. Og jeg fortalte at jeg måtte se om noen hadde bodplass til å oppbevare den skikkelig svære presangen hennes frem til jul. Hun titter opp med ekstremt forventningsfulle øyne og sier: "Åhhhh. Skal jeg få køyeseng?"

Jeg klarte å spøke det bort, så hun vet ikke hva hun får. Men jeg ble enda sikrere på at presangen er helt riktig for henne.

... og vi har to naboer vi kan låne bodplass av.

Gammel 12-12-11, 10:55   #64
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Spennende! Det er så gøy når ungene tipper på forhånd og gleder seg sånn.

Hun vil sikkert også like å få puter, pledd ol til sofaen. Jeg fant noen fine puter på HM, interiøravdelingen på nettet.

Gammel 12-12-11, 10:59   #65
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns seng er en strålende gave, og syns heller ikke at prisforskjell er noe problem.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 11:05   #66
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Når barna begynner på skolen og trenger pult, vil de neppe få det i bursdagsgave av oss. Seng stiller litt i samme klassen (men så kjøper vi jo også billigste sort på Ikea, da).

Jeg skjønner ikke helt denne greia med at barn bare skal få gøyale og "unødvendige" ting til jul. Det er ikke akkurat et problem at barn får for lite ting. Jeg hadde revurdert oppdragelsen om barnet ikke satte pris på å få en pult eller seng til bursdag eller jul.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 11:11   #67
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg skjønner ikke helt denne greia med at barn bare skal få gøyale og "unødvendige" ting til jul. Det er ikke akkurat et problem at barn får for lite ting. Jeg hadde revurdert oppdragelsen om barnet ikke satte pris på å få en pult eller seng til bursdag eller jul.

Jeg er helt enig. Det blir å slå to fluer i en smekk, dessuten får de nok av unyttige og morsomme ting av alle andre. Det blir rent for mye.

Våre unger setter stor pris på å få klær og sportstutstyr i hvertfall. For minsten sin del setter han kanskje mest pris på klær som jeg ikke liker så godt, f.eks. med Lynet mc Queen på. Men det får nå så være. Vi benytter jula nå til å få investert i alpinutstyr. Jeg synes det er såpass dyrt at det bare skulle mangle at det ikke gikk inn i julegaven.

Vi hadde helt sikkert ikke brukt så mye penger dersom vi bare hadde kjøpt leker.

Gammel 12-12-11, 11:12   #68
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden ble heldigvis glad for skrivebordet han fikk til seksårsdagen. Jeg hadde også blitt betenkt om han ikke satte pris på å få nyttige ting også. Men så er det helt vanlig å ønske seg bruksting i vår familie. Vi voksne ønsker oss stort sett nyttige ting til huset.

Gammel 12-12-11, 11:19   #69
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungene mine er noen bortskjemte svin som har fått 700-kroners Ikea-senger utenom bursdagene sine. Til jul får de selvfølgelig både klær og sportsutstyr, men jeg har ikke lyst til å gi "nødvendige" møbler som gave. Det er godt mulig de ville blitt glade for det, og kanskje revurderes det når de blir eldre.

Av andre får barna våre veldig ofte klær, og derfor vil jeg gjerne gi dem noe morsomt i tillegg til det praktiske, så jeg er sikker på at de ikke bare sitter med ullstillongser på julaften (som de nesten gjorde på bursdagene i år).

Gammel 12-12-11, 11:21   #70
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns selvfølgelig det er greit at ungene får noe de blir glad for. Jeg ser bare ikke at man ikke skulle bli glad for en seng eller en pult. Hva den koster ser jeg ikke helt relevansen i.

Det betyr ikke at jeg ikke syns det er greit å gi slike ting utenom, vi har f.eks. gitt sykkel utenom fordi det passet best med tilbud og årstid. Jeg skjønner bare ikke denne motstanden mot å gi noe fornuftig til bursdag eller jul. Jeg ser på møbler som relativt kule gaver, og for meg er det ganske utenkelig at skolebarn skulle se på det anderledes.

Gammel 12-12-11, 11:24   #71
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer jo veldig an på ungen også. Snuppa er veslevoksen så det holder, og vil sette pris på å få mer "voksent" rom.

Knerten fikk seng til bursdagen sin da han var 2. Den er i fasong som Lynet McQueen, og var skrekkelig stilig. I flere måneder etterpå tok han alle nye gjester med inn på rommet sitt umiddelbart etter at de hadde kommet inn døra for å vise det nye vidunderet (og han hadde nesten ikke språk da). Jeg tror ikke at han kommer til å fremvise samme glede over en loftsseng, men tiden vil vise.

Jeg kan godt finne på å kjøpe seng utenom bursdag/jul også, men nå passet det seg sånn at snuppa trengte ny seng fordi hun har vokst så fælt og vi ikke ante hva hun skulle få i julegave.

Gammel 12-12-11, 11:27   #72
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner bare ikke denne motstanden mot å gi noe fornuftig til bursdag eller jul.

Det er ikke motstand mot praktiske ting per se for min del, bare "nødvendige" møbler. En Lynet-seng, som Tjorven nevner, ville blitt noe annet.

Gammel 12-12-11, 11:34   #73
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Det at man som forelder velger å ikke gi senger og skrivepulter som julegaver, betyr ikke nødvendigvis at barna ikke ville ha blitt glade for det.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 11:36   #74
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Sånn for å gi henne noe konkret til jul, så antar jeg at det blir sengetøy. Selv om hun bare er 6 (snart 7) år, så er hun rar nok til å synes at det er stas.

Kløver er svært tydelig på at hun ønsker seg sengetøy til jul, så det er nok en hit, ja! Hun fikk også køyeseng til jul eller bursdag et år, og det var veldig stas. Selv om det er nødvendige møbler, er det jo en spennende oppgradering av rommet. Som en del av gaven fikk hun også plukke ut pynteputer og sengeteppe på Ikea.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 11:39   #75
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Det at man som forelder velger å ikke gi senger og skrivepulter som julegaver, betyr ikke nødvendigvis at barna ikke ville ha blitt glade for det.

Det sa jeg ikke heller. Men det ble også nevnt i noen innlegg at det var viktig at barnet fikk noe de syns var morsomt og stas, og jeg skjønner ikke at en praktisk gave i såfall ikke kan være morsom og stas. Selvsagt går det en grense ett sted. Jeg hadde f.eks. ikke gitt bilsete, fordi det ser jeg på som noe som tilhører bilen mer enn barnet, men jeg kunne fint gitt møbler, sportsutstyr og klær. Inkludert vinterdress.

Gammel 12-12-11, 11:42   #76
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Ungene mine er noen bortskjemte svin som har fått 700-kroners Ikea-senger utenom bursdagene sine. Til jul får de selvfølgelig både klær og sportsutstyr, men jeg har ikke lyst til å gi "nødvendige" møbler som gave. Det er godt mulig de ville blitt glade for det, og kanskje revurderes det når de blir eldre.

For oss er det litt hipp som happ hva de får som julegaver, og hva vi kjøper utenom. Det er jo litt av luksusen vi lever med i vår tid (for de av oss som har grei økonomi). Derfor er det viktigste med en julegave at barna får noe de blir glade for, og som er litt spennende. Selv nødvendige klær og utstyr kan være spennende å få for mine barn. Og ja, de har altfor mange leker, og trenger stort sett ikke mer.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 12:02   #77
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes dette er en helt grei løsning Tjorven, og dere vet best hva hun blir glad for. Jeg tror begge mine ville elsket en slik type seng med sofa løsning. Og når det kommer til rettferdighet og hva som er praktisk er jeg fortsatt litt stuss ovenfor egne barn, men jeg jobber for at det skal være ganske jevnt nå som de skjønner litt mer av slikt.

Eldste er født på våren, yngste i oktober. Eldste får ofte flotte ting som sykkel og fint sommertøy. Yngste arver dette, og trenger følgelig hverken sykkel eller særlig med sommertøy, og kan ønske seg hva hun vil uten tanke på dette. Ski og akeutstyr er heller ikke særlig moro å få når man sitter i oktober med sprutregn.

Ingen av de har klaget altså, men vi ender opp med å kjøpe mer og mer av dette "praktiske" utenom bursdag og jul, for så å kunne gi de noe de har ønsket seg mer fra eget hode disse gavedagene. Vi hadde litt flaks med sykkelønske til eldste nå, da er jo saken grei, men stort sett så er slikt utstyr, særlig vinterutstyr, noe de ikke har på lista si. Skal vi la henne gå på 20 cm for korte ski? Skal vi gi henne en gave, som hun egentlig ikke har ønsket seg i det hele tatt? Ingen av de er noe særlig gira på langrenn lenger, de hadde nok takket pent, men jeg tror ikke de hadde jublet i taket over å få det på julaften. Men vi vil jo at de skal ha, så vi får gått på tur og dratt på hytta med ski. Det har løst seg greit ved at vi kjøper på tilbud, brukt eller arver utstyr som jeg synes man må ha.
Det er selvsagt sportsutstyr de synes er gøy også, men man har liksom en grunnutrustning pr barn, og jeg har litt følere for at enkelte øvelser er de mindre glad i. Om andre kom med det, så greit, men fra oss som mamma og pappa, det hadde blitt litt som jeg fikk strykejern av mannen min.

Om man så legger til at det omtrent er utelukkende eldste som har behov, yngste arver fra søster og tre kusiner, så blir det som det blir her. Bortskjemte er de okke som.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 12:05   #78
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av emm

Jeg synes dette er en helt grei løsning Tjorven, og dere vet best hva hun blir glad for.

Må bare understreke at jeg er helt enig i dette, altså.

Opprinnelig lagt inn av emm

Om andre kom med det, så greit, men fra oss som mamma og pappa, det hadde blitt litt som jeg fikk strykejern av mannen min.

Gammel 12-12-11, 12:12   #79
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser det poenget med "nødvendige" møbler, men samtidig tror jeg både en "voksen" seng og en "voksen" (eller i alle fall "skolebarns-") pult vil oppleves som en veldig kul oppgradering av rommet hos ganske mange barn. Jeg snakket med Poden om rommet hans her en dag, om at han burde fått seg en liten pult i stedet for det bittelille Ikea-bordet med bittesmå Ikeastoler som han fikk i toårsgave, og jeg så hvordan det lyste i øynene hans da jeg beskrev at han kunne sitte der og gjøre lekser, eller ha laptopen sin der når vi holder på med noe annet på stuebordet. Jeg tror han ville blitt kjempeglad for en ommøblering av rommet sitt som julegave. (Et nytt klesskap, derimot, tror jeg ikke ville vakt noen vesentlig begeistring. Det kommer mer i strykejernkategorien.)

Gammel 12-12-11, 14:34   #80
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Ikke overraskende mener jeg at nødvendige gaver er finfine gaver, faktisk de aller fineste.

Men så hadde jeg også blitt glad for et strykejern fra mannen, gitt at jeg trengte det. Jeg hadde derimot ikke blitt glad for diamanter (enda flere smykker jeg ikke bruker), så jeg innser at jeg er rar. Aller gladest blir jeg for opplevelser, eller penger vi kan bruke på opplevelser. De trenger nemlig ikke å trykkes inn i allerede overfylte skap.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:11.