|
Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"
Jul i Svingen var koselig, den fenget ungene her også |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"At den er kort er relevant fordi den tar ikke opp en stor sendeflate slik en serie over 24 dager gjør. Jeg stiller høyere krav til noe man skal se på en måned enn i ti minutter en dag i året.
![]() |
#63 |
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Ja, jeg hadde neppe orket en halv time hver dag med den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Jeg synes egentlig de gamle reisebrevene til Erik Diesen var koselig |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Protonterapeut
|
Det hadde egentlig ikke noe med Skomakergata å gjøre, jeg prøvde bare å svare på det med at det ikke trenger å skje noe hele tiden.
![]() |
#66 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"Jeg ønsker meg ikke skomakergata i reprise på tv som eneste julekalenderen der, men om de vil sende den som nostalgi-opplegg til alle som lengter tilbake til egen lykkelige barndom (eller hva det nå er som driver dem), så kan de jo gjøre det tidligere på dagen i stedet for Dynastiet eller noe.
![]() |
#67 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"Intet savn. Den er treig og kjip og jeg forstår godt at den ikke er noe for dagens barn (iallefall ikke de jeg kjenner). Jeg likte den godt da jeg var liten, men den gangen var barne-tv (eller tv over hodet) noe helt annet. Jeg vet ikke om jeg har så stor angst for at ting går i litt raskere tempo nå til dags heller,og man kan vel ikke akkurat si at "jul i Blåfjell" er plaget med så høyt tempo og actionfyllte scener heller
![]() |
#68 |
kamerat
|
![]() Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"De kan droppe Jens Petrus og heller konsentrere seg om Jon Blund! (Kilde: youtube.com)
![]() |
#70 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"Åja. Jul i Svingen er den beste julekalenderen. Blåfjell er kjedelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Crazy Cat Lady
|
Ja! DDR-verdier indoktrinert i små barn i beste sendtetid, bedre blir det ikke
![]() |
![]() |
#72 |
By the Sea
|
![]() Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"Det er mer action i alt som sendes for barn nå. Det er i og for seg greit, det - alt er i utvikling og sånn må det være. Samtidig synes jeg at det er åpenbart hvorfor det kan være negativt at barn/unge ikke har ro til å følge med på noe litt mer stillestående. Det er mange opplevelser gjemt i det mer vare og man kan få mye ut av filmer/scener som er mer mer stillestående, både følelsesessig og intellektuelt.
![]() |
#73 |
|
Det var ein eller anna barnetv- fyr som vart intervjua på radio, og han sa det i alle fall. Eg høyrde ikkje så godt etter, men det kjem i alle fall ein heilt ny til neste år. http://nrksuper.no/super/blog/ny-julekalender-i-2012/
![]() |
#78 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"For min del er det helt greit. Jeg så serien da den gikk siste gang (2007?) - Uansett, jeg satt og gremmet meg over hvor dårlig den faktisk er - elendig skuespill etc.
![]() |
#79 |
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"Kan noen fortelle meg HVA det er som er så utdatert i Jul i skomakergata? |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Det skjer nada. Virkelig. Hver eneste episode er utrolig omstendig rundt en handling om ingenting. Den mangler nerve og spenning. Den er utadert bare på måten verden er fremstillt, ingen gjennkjennelse for dagens barn (eller voksne). Og skuespillet som blir prestert er helt, helt fryktelig utdatert. Alt for teatralsk og overspillende i forhold til det som er "skikken" i dag. Det hele virker veldig fjernt og kunstig sett med vår samtids øyne.
![]() |
|
|