|
|||||||
| Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Snikende tiger
|
Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"
Siden jeg var syv eller noe da de sendte den, så sitter jeg så klart med et glansbildeminne av den.
|
|
|
#4 |
|
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"Jeg har flere hørselshemmede venner som synes de skal sende "Vertshuset den gylne hale". Det er vel den eneste som er laget for hørselshemmede,tror jeg. Selv husker jeg at jeg overhodet ikke falt for den,men jeg var vel voksen da den kom,tror jeg. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Fortynnet
|
Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"Jeg hadde en treåring da den gikk i 1989, og han syntes tegnspråk var skummelt. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"At den er kort er relevant fordi den tar ikke opp en stor sendeflate slik en serie over 24 dager gjør. Jeg stiller høyere krav til noe man skal se på en måned enn i ti minutter en dag i året.
|
|
|
#9 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() |
Ja, jeg hadde neppe orket en halv time hver dag med den. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"Jeg ønsker meg ikke skomakergata i reprise på tv som eneste julekalenderen der, men om de vil sende den som nostalgi-opplegg til alle som lengter tilbake til egen lykkelige barndom (eller hva det nå er som driver dem), så kan de jo gjøre det tidligere på dagen i stedet for Dynastiet eller noe.
|
|
|
#11 |
|
kamerat
|
Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"De kan droppe Jens Petrus og heller konsentrere seg om Jon Blund! (Kilde: youtube.com)
|
|
|
#13 |
|
Crazy Cat Lady
|
Ja! DDR-verdier indoktrinert i små barn i beste sendtetid, bedre blir det ikke
|
|
|
|
#14 |
|
By the Sea
|
Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"Det er mer action i alt som sendes for barn nå. Det er i og for seg greit, det - alt er i utvikling og sånn må det være. Samtidig synes jeg at det er åpenbart hvorfor det kan være negativt at barn/unge ikke har ro til å følge med på noe litt mer stillestående. Det er mange opplevelser gjemt i det mer vare og man kan få mye ut av filmer/scener som er mer mer stillestående, både følelsesessig og intellektuelt.
|
|
|
#15 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"Åja. Jul i Svingen er den beste julekalenderen. Blåfjell er kjedelig. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"For min del er det helt greit. Jeg så serien da den gikk siste gang (2007?) - Uansett, jeg satt og gremmet meg over hvor dårlig den faktisk er - elendig skuespill etc.
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"Også skjønner ikke helt Knerten hvordan det blilr kaffe i den kaffekanna, og ikke aner han hva en gramofonspiller som man sveier på, er for noe. (Det skal sies, det er faktisk ikke noe jeg har noe personlig forhold til heller, mine foreldre hadde platespiller (men ikke som ble sveivet da) men jeg husker egentlig bare kasetter og cd)
|
|
|
#20 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
|
![]() |