Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva er et "gaveberg", hva synes du om gaver til voksne + gavesynsing generelt

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-11, 23:59   #61
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er et "gaveberg", hva synes du om gaver til voksne + gavesynsing generelt

Fnatten sier det jeg tenker. :lat: Vi har redusert pakkehaugen betraktelig de siste årene, og er fornøyd med det. Det betyr ikke at vi ikke blir glade for gaver, eller at vi ikke vil glede de vi er glad i. Men vi får mer tid til å gjøre koselige ting samnen i førjulstida, og ja, vi gir mer til veldedige organisasjoner. Jeg synes det er fint å kunne formidle til ungene mine at jula er en tid da vi prøver å glede andre litt ekstra, kanskje spesielt de som ikke har det så utrolig bra som oss. Om noen velger å gi en tohundrelapp til Frelsesarmeen framfor å kjøpe meg et toastjern, synes jeg det er helt strålende. Jeg gir ikke barna dårlig samvittighet for de gavene de får, men jeg formidler at jeg blir minst like glad for noe de har laget som for noe de har kjøpt.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 00:12   #62
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er et "gaveberg", hva synes du om gaver til voksne + gavesynsing generelt

Jeg synes også at det gjør en forskjell om man bare får ræl eller ordentlige presanger med lang levetid. I år fikk både vi og ungene nesten bare "skikkelige" presanger, og da synes jeg ikke det er så betenkelig at det blir mange. Men så skrekkelig mange var det kanskje ikke. Jeg tror ungene mine fikk 13-16 presanger hver. Er det mye?

Gammel 27-12-11, 00:17   #63
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg tror ungene mine fikk 13-16 presanger hver. Er det mye?

Ikke vet jeg, synes det høres ganske passelig ut!
Her er vi små familier på begge sider, så det blir ikke så mange gaver.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 00:24   #64
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gutta fikk:
Gave og 1000 kr fra mine foreldre, pr unge
Tre gavekort på hhv 2x300 og 500, pr unge
To ganske dyre gaver fra oss på deling
Fire gaver tilsammen fra tre onkler med familie
Gave på deling fra fadder/min forlover
200 kr hver fra svigerfar som de ikke kjenner

Akkurat passe med gaver. Vi er ikke så veldig mange som gir gaver

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 00:38   #65
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

65 gaver?! Surrealistisk! Da kan jeg skjønne at det blir litt mye.

mhhmm til en 6 måneder gammel baby. Jeg åpnet julegaver til klokken var langt over midnatt. Slik er det med første oldebarn, barnebarn og tante/onkelbarn. Så plusser vi på et lass med gammeltanter osv. I tilegg var jeg den første i vennegjengen som fikk barn, så det kom ikke rent lite fra mine venninner heller.

Det roet seg som sagt heldigvis. Året etter var vi vel nede i en rundt 40 julegaver og året etter der igjen var lillebror kommet og det var kommet noen flere oldebarn så da var vi nede i en litt mer "normalt" antall.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 01:15   #66
Veslemøya

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Jeg får en kvalmende følelse hver jul når det kommer til forbruk. Jeg prøver å være nøktern både når det kommer til innkjøp av pakker, pynt og mat. Og jeg jeg handler aldri overflødige trendting som digitale fotorammer, kaffemaskin, julebeysning til hus osv.(helt tilfeldige eksempler).

Jeg og mannen var på Obs og handlet rett før han reiste ut på jobb nå før jul. Vi handlet for drøyt 1500 kr. Det lå både snop, kaker, brus og kjøttpålegg i vogna. Og jeg så rundt meg i butikken som var stappfull av mennesker, og så at alle andre også hadde minst like mye varer i sine vogner. Jeg må innrømme at jeg ble både svimmel og kvalm
Med tanke på hvor mye unødvendig mat og unødvendig emballasje vi alle bringer i hus. Og dette gjelder jo de aller fleste husstandene.

Når det gjelder gaver er jeg også opptatt av at ting skal ha en funksjon og en viss kvalitet. Og jeg også liker å være sikker på at gaven er noe som vil bli brukt av mottaker. Vi har så mange barn at de aller fleste har sluttet å kjøpe gaver til oss. Jeg og mannen kjøpte ei bok hver til hverandre selv om jeg egentlig er en stor tilhenger av å bruke biblioteket. Jeg fikk en helt nydelig grafikk med ramme til og med fra min beste venn, jeg og mannen fikk pledd hos den ene søsteren min og vaffeljern hos den andre, og så fikk vi sist men ikke minst hjemmelaget julepynt, kunst og fuglemater hos ungene. Jeg er storfornøyd. Ungene får ikke mange gaver, men mange nok. Det vil si 6- 7 gaver utenom den/ de de fikk fra oss. Jeg har aldri brukt uttrykket berg av gaver. Men hvis unger får 20- 30 gaver synes jeg det er mye. Og jeg har ingen problemer med at vår foreldregenerasjon synes at dagens "standard" mengde av julegaver er i overkant overveldende med tanke på tilgang og forbruk i deres egen oppvekst.

Jeg er ikke så fryktelig gammel, er 34, og det var ofte at jeg ikke fikk en eneste leke til jul. Vi ble oppriktig glade for badeskum og godisposer.

Gammel 27-12-11, 01:17   #67
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veslemøya, her.

Jeg er ikke så fryktelig gammel, er 34, og det var ofte at jeg ikke fikk en eneste leke til jul. Vi ble oppriktig glade for badeskum og godisposer.

Er badeskum og godisposer bedre eller nyttigere gaver enn leker, mener du? Eller tenker du her primært på hvor dyre gavene var?

Gammel 27-12-11, 01:23   #68
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Er badeskum og godisposer bedre eller nyttigere gaver enn leker, mener du? Eller tenker du her primært på hvor dyre gavene var?

Det lurte jeg også på.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 01:57   #69
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg får en kvalmende følelse hver jul når det kommer til forbruk. Jeg prøver å være nøktern både når det kommer til innkjøp av pakker, pynt og mat. Og jeg jeg handler aldri overflødige trendting som digitale fotorammer, kaffemaskin, julebeysning til hus osv.(helt tilfeldige eksempler).

Jeg og mannen var på Obs og handlet rett før han reiste ut på jobb nå før jul. Vi handlet for drøyt 1500 kr. Det lå både snop, kaker, brus og kjøttpålegg i vogna. Og jeg så rundt meg i butikken som var stappfull av mennesker, og så at alle andre også hadde minst like mye varer i sine vogner. Jeg må innrømme at jeg ble både svimmel og kvalm
Med tanke på hvor mye unødvendig mat og unødvendig emballasje vi alle bringer i hus. Og dette gjelder jo de aller fleste husstandene.

Hva er unødvendig mat da?

Vi handlet inn for mye mer enn det du gjorde, men unødvendig? Nei...

Det er godt mulig at min handlekurv fikk noen til å tenke som deg, men hva vet vel de om hvorfor vi handlet inn så mye? Vi skulle servere middag til 10 personer her på julaften, og da blir selvfølgelig innkjøpene større også. Jeg kjøper ikke flere kilo pinnekjøtt bare fordi det er jul og at jeg da må kjøpe mer liksom...

Ut over det så kjøpte vi endel mat som vi ikke spiser ellers i året, men det er en del av jula; å spise ting vi ellers ikke spiser. Mengden er den samme som all annen mat.

Embalasje blir det naturlig nok også mer av, når man handler inn i større kvanta, men det er en ting jeg ikke kan ta hensyn til når jeg handler inn for store måltider. Jeg skulle gjerne sett at det ble mindre emballasje på varer, men jeg stopper ikke innkjøp pga det. Spesielt ikke når det gjelder mat.

Du nevner også "unødvendige trendting". Jeg kaller ikke fotorammer, kaffemaskiner etc for det. Fotorammer er en ting som er kommet i takt med den digitale utviklingen. Vi tar digitale bilder, så hvorfor ikke ha et digitalt album også? Tviler sterkt på at det er en trendting som er borte om noen år.

Og det samme med kaffemaskiner. Det er en utvikling av kaffetrakterne, og da til det bedre.

Det jeg faktisk reagerer mest på når det gjelder jul og miljø, er folks bruk av gavepapir. Vi har tre smekkfulle svartsekker stående nå, med gavepapir og emballasje etter gavene, og da gavepapir som ikke kan gjenvinnes. Mye av det er dyrt papir også.

Jeg stusser veldig på at folk i det hele tatt gidder bruke masse penger på selve innpakkingen, for det er vel noe som mottaker knapt legger merke til. Papir blir revet av, og så havner det i søpla. Og da som restavfall som ikke kan gjenvinnes.

Jeg kjøpte typisk julepapir i år også, og angrer nå. Jeg har jo vært så flink de siste årene til å pakke gaver ellers i året i vanlig gråpapir, som kan gjenvinnes, og pyntet dette med bånd og kanskje skrevet et dikt eller noe på papiret. Fint, enkelt og mye mer miljøvennlig. Men i julekaoset nå så glemte jeg rett og slett dette. Dumt og teit av meg, men nå er jeg så bevisst min egen tabbe her, så neste jul blir det gråpapir på samtlige gaver herfra!

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 08:12   #70
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Er det vanlig å spise seg i senk i jula altså? Vi har mye god mat, men spiser jo ikke så mye MER enn ellers. De fleste i Norge spiser seg mette hver dag, men jeg syns ikke det er noe vi skal gå rundt og ha dårlig samvittighet for verken i jula eller ellers.

Vi spiser oss mette hver dag, men i jula har vi veldig stort utvalg i mat, dessert hver dag (julaften, 1 og 2 juledag), vi spiser konfekt (noe vi aldri gjør ellers, vi spiser sjokolade altså, bare så det er sagt. ). Og vi spiser ganske mye som er "julete" (marsipan, dadler, småkaker, saltet lår, gravet laks). Og både ribbe(svin) og pinnekjøtt er mat som tar mye lengre tid enn maten vi bruker til vanlig. Så jeg synes det blir mye mer fokus på mat.

Jeg synes jula generelt (innkludert pakkene og julematen) skal være som når man får besøk: Man skal være glad når gjestene kommer, og man skal være (litt mindre) glad når de reiser. Jeg har hatt ei flott jul i år, og nå er jeg glad den mest "julete delen" er over. Samme med pakker. Det er fint å få og hyggelig å gi, men hadde vi sittet pal i 6 timer og pakket ut så hadde jeg blitt nummen. For mye og for lite skjemmer alt.

Jeg er nok litt allergisk mot å ha dårlig samvittighet etter litt overdose i oppveksten. Jeg vil ikke at mine barn skal ha dårlig samvittighet og føle seg personlig ansvarlige for verdens elendighet.

Helt enig! Dårlig samvittighet er en fin ting i personlige relasjoner, hvor samvittigheten brukes som en regulering for oppførselen sin. Men dårlig samvittighet i forhold til ting som ligger utenfor ens egen kontroll er jo bare tull synes jeg! Takknemlighet derimot er alltid en fint ting, uansett. Jeg er takknemlig for jeg er født i Norge, men jeg har ikke dårlig samvittighet på grunn av det. :nikker;:

Sist redigert av him : 27-12-11 kl 12:20. Årsak: til -> ting
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 11:19   #71
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg synes også at det gjør en forskjell om man bare får ræl eller ordentlige presanger med lang levetid. I år fikk både vi og ungene nesten bare "skikkelige" presanger, og da synes jeg ikke det er så betenkelig at det blir mange. Men så skrekkelig mange var det kanskje ikke. Jeg tror ungene mine fikk 13-16 presanger hver. Er det mye?

Jeg synes det er mye, og jeg blir helt svimmel av å lese om mellom 20-30 gaver. Hvordan rekker man å åpne alle, og hvordan klarer ungene å glede seg over alt det? I mitt hode blir alt helt feil når hele jula handler om hvor mye gaver man får.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 11:22   #72
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg synes det er mye, og jeg blir helt svimmel av å lese om mellom 20-30 gaver. Hvordan rekker man å åpne alle, og hvordan klarer ungene å glede seg over alt det? I mitt hode blir alt helt feil når hele jula handler om hvor mye gaver man får.

Det handler da ikke om hvor mange gaver man får, vi har ganske stor familie, jeg kan da ikke nekte de å kjøpe gaver fordi det blir så mange.
Poden gledet seg over hver eneste gave, også over de vi andre fikk. Han har ingen problemer med å bli glad for gavene selv om det er mange.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 11:32   #73
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja men hvordan vet dere hvor mange folk de f.eks får besøk av i jula da?
Kjenner jeg blir mer oppgitt over at vi skal dømme andre for alt mulig rart, når vi antagelig ikke vet mer enn det vi ser.

Gammel 27-12-11, 11:47   #74
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I jula får barna også mer snop og sånn enn de gjør ellers. I år har det jo vært ganske dårlig vær også, så det har blitt mye innelek i grunn. Og mye tv titting. Og det er helt ok. Jeg orker heller ikke at jula skal være fylt av dårlig samvittighet

I år ble det en fin balanse mellom klær, leker, spill og bøker synes jeg

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 11:52   #75
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det er da vel ingen som sier at jula skal være fylt av dårlig samvittighet. Tolker dere meg slik tolker dere fullstendig feil.

Nei, jeg tenkte ikke på deg altså.

Gammel 27-12-11, 12:02   #76
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å bli svimmel og kvalm av at folk har matvarer for 1500 i handlevogna til jul er så absurd at jeg vet ikke hva jeg skal si. Det er vel ikke mer enn mange handler for på en vanlig litt stor lørdagshandel. Med stor familie og mange gjester trenger man endel mat i hus. Det er ihvertfall det siste jeg skal bli uvel over.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 12:03   #77
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Å bli svimmel og kvalm av at folk har matvarer for 1500 i handlevogna til jul er så absurd at jeg vet ikke hva jeg skal si. Det er vel ikke mer enn mange handler for på en vanlig litt stor lørdagshandel. Med stor familie og mange gjester trenger man endel mat i hus. Det er ihvertfall det siste jeg skal bli uvel over.

Gammel 27-12-11, 12:05   #78
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 13:05   #79
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ser de fleste her har barn som blir glade for alt de får, tross store mengder. Da kan jo jeg fortelle at det blir ikke min Junior. En del av det han fikk til ul (kun flotte ting, ikke noe ræl) ligger urørt fordi noe annet var finere/mer interessant, andre ting ble umiddelbart kastet vekk da han pakket det oppe fordi "han vil ikke ha klær".

Og selvsagt kan man avtale med folk at man ikke gir hverandre gaver, hvis man ønsker det. I min familie gir man feks kun gaver ut det året man fyller 18 år til nieser og nevøer. Helt ok, syntes jeg i sin tid, og ikke mange årene etter blir det svigerbarn og barnebarn å gi til isteden.

Gammel 27-12-11, 13:17   #80
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Da kan jo jeg fortelle at det blir ikke min Junior. En del av det han fikk til ul (kun flotte ting, ikke noe ræl) ligger urørt fordi noe annet var finere/mer interessant, andre ting ble umiddelbart kastet vekk da han pakket det oppe fordi "han vil ikke ha klær".

Det er storforlangende at barn skal sette pris på det de får til ul. (Kunne ikke dy meg! )

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:22.