|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og sånt
Er du kanskje fra Finnsnes-området?
|
|
|
|
#2 |
|
Drømmer
|
Sist redigert av Chablis : 10-01-12 kl 16:30. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hun har da ikke skrevet det heller, men at det er fantastiske navn. Det blir jo noe annet.
|
|
|
#4 |
|
-Holy macaroni-
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, et par timer unna
Ikke morsomme som i haha-peke nese |
|
|
|
|
|
#5 |
|
-Holy macaroni-
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og såntJa, for meg som ny var det kanskje ikke det lureste jeg burde ha gjort? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Selvsagt synes man ikke navnene er rare når man kjenner mange som heter det, det sier nærmest seg selv. Med unntak av Melizzah kanskje, det tror jeg er rart uansett.
|
|
|
#7 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og såntDette satt jeg faktisk og grublet på rett før jul, da jeg hørte Hildegunn Moltubakk, eller hva denne karakteren kalles, snakke om Leif Per og fler til.
|
|
|
#8 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og såntNord i landet er det vanlig meg bekjent, og mye er nok påvirket av tradusjoner hos bl.a samene, der barna ofte får eget fornavn sammen med besteforeldre på hver sin side sine navn også + etternavn.
Dåtten ♥ 2006, Fjåtten ♥ 2008 & Lyn fra klar himmel ♥ 2018 Some people just need a high-five. In the face. With a chair. Sist redigert av Bomull : 29-12-11 kl 10:12. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Glamorøs
|
Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og såntKai Morten er da ikke så snålt? Morten Kai, derimot. Det er mer typisk Sunnmøre.
|
|
|
#10 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og såntDet finnes pussige navnekomboer i Hedmark ja, min mor og hennes brødre har alle to fornavn som er tunge å si sammen, og attpåtil bruker de bare fornavn nr 2. Det er i grunnen innmari klønete valgt.
|
|
|
#11 |
|
bits and pieces
|
Jeg må virkelig ha unngått alle sammen.
|
|
|
|
#12 |
|
villende
|
Sunnmørsslekta mi har veldig lite snåle navn. Det er bare ett av dem (stort sett). Men de ruller noe skrekkelig på r'ene, da, og radbrekker navnet mitt. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
har tatt seg sammen
|
|
|
|
#14 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
Synes heller ikke Kai Morten er ille.. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og såntMin mor er fra helgelandskysten, og heter Erna Carol Wilma. Vi, barna hennes, har alle to navn, men bruker kun ett av dem.
|
|
|
#16 |
|
Søt og rar
|
Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og såntForresten så jobbet jeg i Bodø en sommer og da var det utrolig mange festlige navn på de eldre pasientene.
|
|
|
#17 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og såntMamma er fra nordmøre, og ja de elsker navnkombinasjoner som ikke klinger sammen.
|
|
|
#18 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og såntJeg er sørvestlending, og sier "Sing-ne". Men litt lenger nord sier de "Sigg-ne".
|
|
|
|
#19 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Stemmer dette? Om sunnmøringer og disharmoniske navnevalg og såntDer jeg kommer fra så bøyde de navn, så det ble Ola-en og Marto. (hunkjønnsbøying gir o-ending). Pappa ville kalle opp eldstesøster til å hete Cecilia/e etter mammas mormor, men ombestemte seg da han hørte hvordan de uttalte det: "Sisselo", med trykk på første stavelse.
|
|
|
#20 |
|
Fola Blakken
|
Ja, eller stedsnavn: Bodil i bakkjen og Helge på stølen.
|
|
![]() |
|
|