Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Dersom jeg skal lære meg å like rødvin

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-12, 14:13   #1
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dersom jeg skal lære meg å like rødvin

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

My thoughts exactly.

Rødvin kan med fordel nytes til ... Alt unntatt melkesjokolade omtrent. Ost, pizza, kjøtt, en del slags fisk, reker, sol på terrassen, sex, vorspiel, nachspiel, vann, gullrekka, you name it - unntatt melkesjokolade.

Jeg har prøvd rødvin til alt du nevner, bortsett fra sex, og har aldri likt det. Med melkesjokolade gikk det i det minste an å drikke en liten slurk uten å vrenge hele trynet.

Gammel 15-01-12, 19:52   #2
Sundae
Bør lage seg en tittel selv

Sundae sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg ser flere snakker om amarone og ripasso. Jeg er ingen vinkjenner, og skal ikke være veldig påståelig, men jeg tror det er viner som absolutt ikke er for alle.

Jeg synes det er STOR forskjell på en ripasso og en amarone. En Valpolicella Ripasso kan være midt i blinken for en nybegynner, tenker jeg. Ikke er de ille prismessig heller, mye god smak for pengene.

Jeg liker god vin, men jeg liker ikke amarone. Amarone er alltid nedtur, selv om 'alle' sier at den er fantastisk. Den er ikke fantastisk for meg.

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg har prøvd rødvin til alt du nevner, bortsett fra sex, og har aldri likt det.

Til sex anbefaler jeg champagne. :btdt:

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 00:34   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er jammen ikke rart at du ikke liker rødvin, hvis du drikker det til melkesjokolade!

Det har jeg alltid hevdet, men jeg har blitt nedsablet her inne hver gang.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 09:42   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det har jeg alltid hevdet, men jeg har blitt nedsablet her inne hver gang.

Hæ? Mener du at flertallet på FP hevder at melkesjokolade passer til rødvin? Det har jeg veldig vanskelig for å tro.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 10:14   #5
Plutti
Superaktiv

Plutti sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Plutti er litt kulPlutti er litt kul
Standard

Jeg liker heller ikke rødvin noe særlig, prøvde meg i fjor sommer, og fikk da tips om å drikke den avkjølt. Glir litt bedre da
Ellers smakte jeg en rødvin nå i jula, og den var slettes ikke så verst Husker ikke navnet, men den hadde et bilde på, som var litt "gammeldags", av noen barn tror jeg.

Gammel 27-01-12, 20:11   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det er flåklypa, ja. Det står på Vinmonopolet at det er ripasso/corvina.

Les etiketten da - den er jo så bra!

(Den er virkelig veldig god altså. Lover.)

Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 20:40   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah... Takk for tipset! Jeg gleder meg men må innrømme at jeg steilet da han kom hjem fra polet.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 20:42   #8
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det ligger jo tips om harryfaktor i navnet da.

Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 22:10   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strutsen, her.

Kan en vin være ukomplisert?

Definitivt. Noen viner har veldig mye og kraftig ettersmak. Det er kanskje ikke det man bør begynne med.

Gammel 14-01-12, 12:37   #10
lego
bygger

lego sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
lego er litt kullego er litt kul
Standard

Finnes det småflasker av de anbefalte vinene, eller må jeg pælme hele flaska inn? Eller kan den oppbevares etter den er åpnet? Eller må jeg arrangere vin-smake-kveld?

Har du ingen du kan dele ett glass med på en fredag kveld? Da er det to glass igjen som kan nytes på lørdag.

lego er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 13:19   #11
Stompen
Aktiv

Stompen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Stompen er litt kulStompen er litt kul
Standard

Finnes det småflasker av de anbefalte vinene, eller må jeg pælme hele flaska inn? Eller kan den oppbevares etter den er åpnet? Eller må jeg arrangere vin-smake-kveld?

Jeg har satt meg som mål å lære meg å like vin i løpet av året.
Kaffe neste år. Og øl året deretter.

Vel jeg starta opptreninga sist helg. Da unga var i seng, plukka jeg ned ei flaske fra hylla og satte meg godt til rette i sofaen. Og drakk hele flaska Fy så vondt det var.

Men har tro på at masse øving skal gjøre susen jeg

Stolt mamma til fem små trollunger
2005, 2006, 2x2010 og lille overraskelse 2012
Stompen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 16:16   #12
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er skrukork på begge jeg vil anbefale deg, å da kan den stå en stund uten å bli ødelagt selv om du ikke drikker en hel flaske på en gang.

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 17:41   #13
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er veldig glad i italienske viner og en av mine absolutte favoritter er Il Conte. Den er lett å drikke og min venninne som er i samme situasjon som deg er også glad i den.

I tillegg har jeg hatt en forkjærlighet til spanske viner, og da har Marques de Caceres vært en favoritt lenge.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:52.