Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Dersom jeg skal lære meg å like rødvin

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-12, 13:53   #61
Olivia81
Aktiv

Olivia81 sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Olivia81 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Dersom jeg skal lære meg å like rødvin

Opprinnelig lagt inn av lego, her.

Pøh, går fint med en mørk sjokolade og en kraftig rødvin!
Men små menger sjokolade, små mengder...

Gammel 15-01-12, 18:52   #62
Sundae
Bør lage seg en tittel selv

Sundae sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg ser flere snakker om amarone og ripasso. Jeg er ingen vinkjenner, og skal ikke være veldig påståelig, men jeg tror det er viner som absolutt ikke er for alle.

Jeg synes det er STOR forskjell på en ripasso og en amarone. En Valpolicella Ripasso kan være midt i blinken for en nybegynner, tenker jeg. Ikke er de ille prismessig heller, mye god smak for pengene.

Jeg liker god vin, men jeg liker ikke amarone. Amarone er alltid nedtur, selv om 'alle' sier at den er fantastisk. Den er ikke fantastisk for meg.

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg har prøvd rødvin til alt du nevner, bortsett fra sex, og har aldri likt det.

Til sex anbefaler jeg champagne. :btdt:

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 23:34   #63
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er jammen ikke rart at du ikke liker rødvin, hvis du drikker det til melkesjokolade!

Det har jeg alltid hevdet, men jeg har blitt nedsablet her inne hver gang.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 08:42   #64
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det har jeg alltid hevdet, men jeg har blitt nedsablet her inne hver gang.

Hæ? Mener du at flertallet på FP hevder at melkesjokolade passer til rødvin? Det har jeg veldig vanskelig for å tro.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 08:50   #65
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Enig i at du bør lære å drikke vin til mat. Da smaker den best synes jeg. Jeg er glad i "pinnevin", men husker ikke hva den egentlig heter. Den har en pinne rundt halsen (italiensk) Den med okse rundt halsen er også god. Torres? (spansk).

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 17:02   #66
lego
bygger

lego sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
lego er litt kullego er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av iben, her.

Enig i at du bør lære å drikke vin til mat. Da smaker den best synes jeg. Jeg er glad i "pinnevin", men husker ikke hva den egentlig heter. Den har en pinne rundt halsen (italiensk) Den med okse rundt halsen er også god. Torres? (spansk).

Pinnevin = Cantina Zaccagnini, il vino "dal tralcetto", montepulciano d'Albruzzo.

Pinnen er som en tversoversløyfe i halsen.

lego er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 19:14   #67
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pinnevin = Cantina Zaccagnini, il vino "dal tralcetto", montepulciano d'Albruzzo.

Ikke rart jeg aldri husker navnet...

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 21:52   #68
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Kan du ikke linke? Jeg finner ingenting inne på vinmonopolet som heter det der.

Gammel 17-01-12, 22:14   #69
lego
bygger

lego sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
lego er litt kullego er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Kan du ikke linke? Jeg finner ingenting inne på vinmonopolet som heter det der.

Gåe dette bra? http://www.google.no/imgres?q=cantin...1t:429,r:0,s:0

lego er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 10:06   #70
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Gåe dette bra? http://www.google.no/imgres?q=cantin...1t:429,r:0,s:0

Jeg ser i alle fall et bilde av vinen. Får memorere utseendet på etiketten til neste gang jeg skal på polet. :P

Gammel 27-01-12, 18:39   #71
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Seriøst - start med østerdalsitalieneren. Vino il gigante.

Den er ikke sur og smaker nydelig. Du må bestille den da. Men da kommer den til gjengjeld til postkontoret ditt og frakten er gratis.

Du. Nå har vi hentet denne på polet. Er det en Flåklypa-vin? Orienter meg, før jeg brøler videre på mannen min.

Det står ingenting om at det er en ripasso.

Gammel 27-01-12, 19:11   #72
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det er flåklypa, ja. Det står på Vinmonopolet at det er ripasso/corvina.

Les etiketten da - den er jo så bra!

(Den er virkelig veldig god altså. Lover.)

Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 19:40   #73
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Ah... Takk for tipset! Jeg gleder meg men må innrømme at jeg steilet da han kom hjem fra polet.

Gammel 27-01-12, 19:42   #74
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det ligger jo tips om harryfaktor i navnet da.

Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 20:50   #75
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Er ripasso for viderekomne?

Tommasi Valpolicella Classico Superiore Ripasso 2009

Gammel 27-01-12, 20:55   #76
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Tommasi Valpolicella Classico Superiore Ripasso 2009

Har du sett prisen?!?!

Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 21:46   #77
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Har du sett prisen?!?!

199 for en flaske?

Gammel 31-01-12, 21:43   #78
lilletroll
Fullverdig medlem

Medlem siden: Feb 2009
lilletroll har et hav av muligheter foran seg
Standard

Lærte søsteren min som er helt anti vin med Cellier De Dauphins. Den er kjempefin begynner vin. Lett å drikke til alt

lilletroll er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:29.